וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה נערכים להילולת הרשב"י: "המבצע הגדול ביותר בתקופת הקורונה"

26.4.2021 / 11:46

לפי הערכות, האיסור על החגיגות בשנה שעברה יעלה את מספר המשתתפים באירוע בהר מירון, ואיתו את רף הצפיפות בתוך המתחמים המוגבלים. במחוז הצפוני של המשטרה החלו בהכנות לאירוע שהגדירו "מאתגר", ויקצו 5,000 שוטרים לאבטחת מאות האלפים: "שלום הציבור בראש סדר העדיפויות"

הדלקת מדורות ל"ג בעומר בקבר הרשב"י, מירון, 11 במאי 2020. דוד כהן, פלאש 90
הדלקת האש במירון, 2020/פלאש 90, דוד כהן

המשטרה החלה להיערך להילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) שתתקיים ביום חמישי. אחרי שלפני שנה נאסרה הכניסה למתחם הקבר בל"ג בעומר, ההערכות הן שהפעם יגיעו מאות אלפי חוגגים, אותם יאבטחו 5,000 שוטרים. עשרות אלפי כרטיסים נמכרו להסעות להר מירון מרחבי הארץ.

במחוז הצפוני של המשטרה מגדירים את האירוע הצפוי בהילולת הרשב"י "מאתגר", ומציינים כי "זה המבצע הכי גדול במדינה בתקופת הקורונה. שלום הציבור בראש סדרי העדיפויות שלנו".

הערכות המטשרה להילולה במירון 22 במאי 2019. דוברות המשטרה, אתר רשמי
היערכות המשטרה להילולה, 2019/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בנוסף לכך שהרצון להגיע להילולה גבר נוכח האיסור שהוטל בשנה שעברה, קיים נתון נוסף שעשוי להביא לצפיפות גבוהה בפרק זמן קצר: ערב החג השנה הוא ערב יום חמישי, מה שיוביל לקיום האירועים בפרק זמן קצר מהרגיל. בשנים רגילות מתפרסת הילולת הרשב"י על פני יומיים, אבל השנה היא תימשך יממה אחת בלבד, בשל האילוץ של החוגגים לשוב לבתיהם לפני כניסת השבת.

כרגע ידוע על הגבלה אחת שתחול כדי למנוע הדבקה בקורונה: המשטרה תאפשר התכנסות של עשרת אלפים חוגגים בו-זמנית במתחם בו מקיימות החסידויות השונות את טקס הדלקת האש. מדובר בשלוש הדלקות שונות שייערכו במקביל, ובכל הדלקה יוכלו להשתתף 3,300 איש.

הילולה במירון 22 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
הילולה במירון, 2019/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

על פי מתווה משרד הבריאות, לתוך מבנה ציון הקבר תתאפשר כניסה של 20 בני אדם בו זמנית. עוד צוין במתווה כי על המשטרה יהיה להקפיד על כך. מדובר בהנחיה שעדיין לא ברור כיצד תקוים; במהלך ההילולה נכנסים לתוך המבנה מאות בני אדם, ובתוך ציון הקבר וסביבו יש התקהלות גדולה.

כתוצאה מלוח הזמנים הצפוף, ההדלקות יחלו בערב חמישי בשעה 20:30, ולא בחצות כפי שלרוב קורה. על פי המסורת הנהוגה האדמו"ר מבאיאן הוא שידליק ראשון את האש על גג ציון הקבר.

בנוסף ללוח הזמנים הצפוף שבו תיערך ההילולה, השנה צפוי מזג אוויר שרבי, ובמשטרה מבקשים כי חולים, מבוגרים וילדים קטנים יימנעו מהגעה להילולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully