וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיקוד דרום מזהירים: "ההסלמה לא מאחורינו, אנחנו לקראת סוף שבוע מתוח"

27.4.2021 / 9:30

בכירים בפיקוד מבהירים כי אין סיבה לשאננות אחרי הלילה השקט בגבול רצועת עזה, ומעריכים שאם יידחו הבחירות ברשות הפלסטינית - חמאס ישיב בשיגור רקטות. בארגון מרגישים שלא שילמו מחיר כבד על הסבב האחרון, ובהדרגה השיבו את ההפגנות על הגדר ורמזו על הפרחת בלוני תבערה

בווידאו: הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לישראל, 26 באפריל 2021/מערכת וואלה!

בגבול רצועת עזה שרר הלילה (שלישי) שקט יחסי. לא שוגרו רקטות לעבר שטח ישראל, אך התקיימו הפגנות אלימות של פלסטינים בכמה מוקדים ברצועה.

קצינים בפיקוד הדרום מזהירים הבוקר כי המתיחות טרם הסתיימה. "ההסלמה שהתפתחה בשבוע האחרון לא מאחורינו. אנחנו לקראת סוף שבוע מאוד מתוח במיוחד לקראת האפשרות שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יודיע על דחיית הבחירות במועד לא ידוע ויטיל את האשמה על ישראל", אמרו.

לפי הערכות בפיקוד דרום, חמאס יכול לנצל את ההכרזה כדי לשחרר את הרסן לפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה ולשגר רקטות בהיקף שיחייב את ישראל להגיב.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, 24 באפריל 2021. AP
הדריכות נשמרת. כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, השבוע/AP

בהתאם לכך, ממשיכים בפיקוד הדרום לרענן תכניות מבצעיות, לשמר את רמת הכוננות הגבוהה באוגדת עזה בפיקודו של תא"ל נמרוד אלוני ובפיקוד הדרום בפיקודו של אלוף אליעזר טולדנו, שהנחה לתגבר את מערכי האיסוף, המודיעין, והתכנון בתחום המטרות. אלוף טולדנו העריך בשיחות סגורות כי פרט להחלטות של המטה הכללי בצה"ל בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי כי אם תתרחש הסלמה רחבה יידרש הפיקוד לתקוף מטרות איכותיות ומדויקות כולל מטרות בזמן אמת.

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי בסיכום הסבב האחרון, בצמרת חמאס מרגישים שידם על העליונה. בתגובה לשיגור של כ-50 רקטות ופצצות מרגמה הדרג המדיני אישר תקופות מינוריות, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע על סגירת מרחב הדיג ברצועה. חיל האוויר תקף מטרות, אך לא באופן שהדהים את חמאס וחייב תגובה על תגובה ואף לא נהרג או נפצע אף פעיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינים בעזה ברקע המתיחות בירושלים, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטרה לא להידרדר לעימות נרחב, מנהיג חמאס יחיא סינוואר וראש הזרוע הצבאית של הארגון מוחמד דף מעלים הילוך. הם מגבירים את ההסתה סביב ירושלים והר הבית ואת הניסיונות לבצע פיגועים ברחבי יהודה ושומרון, לאחר מכן את היקף הרקטות ואז מחזירים בהדרגה את ההפגנות על גדר המערכת. המחאות, שהתחילו במוקד אחד, עברו לכמה מוקדים עם אלף משתתפים בסדר וארגון של חמאס ששולט בכל צעד של הפעילים.

גורמים במערכת הביטחון הפנו תשומת לב ביממה האחרונה לפרסומים ברשתות החברתיות של פעילי חמאס, שהפיצו תמונות של רעולי פנים אוחזים בלוני נפץ ותבערה. סוגיה זו מאוד מטרידה את צה"ל מאחר שהשדות בנגב המערבי ירוקים והחקלאים הביעו חשש משריפות התוצרת והיערות הסמוכים.

הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לישראל, 26 באפריל 2021. ללא, צילום מסך
רעולי פנים אוחזים בלוני נפץ ותבערה, הלילה/צילום מסך, ללא

עוד העריכו הגורמים כי חמאס מרגיש שהייתה לו היכולת לנצח בבחירות הקרובות למועצה המחוקקת או לפחות להגדיל את כוחות הפוליטי. לכן, כגודל הציפיות, הוא עלול להביע את התנגדותו להחלטות אבו מאזן במערכת הבחירות הנוכחית באמצעות שיגורי הרקטות.

ביממה האחרונה המשיכו גורמים במל"ל ובמערכת הביטחון להעביר מסרים לגורמים מצרים שמתווכים בין הצדדים, לבל ינסה חמאס להחריף את התגובות. במסרים מודגש כי צה"ל צובר כוח ומוכן להגיב בחריפות - כולל עצירת תהליך ההסדרה שנמצא בחשיבות גבוהה עבור חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully