וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ישיבת הקבינט: השרים אישרו להגיב בחריפות אם הירי מעזה יימשך

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 19:52

לאחר כינוס הקבינט המדיני ביטחוני אמרו בכירים ישראלים כי ראש הממשלה ושר הביטחון הוסמכו להורות על תגובה צבאית חריפה אם יימשך הירי מעזה. זאת, בצל המתיחות מול הרצועה בימים האחרונים ושיגור של יותר מ-40 רקטות לשטח ישראל

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

בכירים ישראלים אמרו היום (שני) כי הקבינט המדיני ביטחוני הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון בני גנץ להורות על תגובה צבאית חריפה אם יימשך הירי מעזה. זאת, בצל המתיחות מול הרצועה בימים האחרונים ושיגור של יותר מ-40 רקטות לשטח ישראל.

לדברי הבכירים הישראלים, שרי הקבינט אישרו תכנית מבצעית לפעולה משמעותית שמכוונת נגד חמאס. הבכירים הישראלים הוסיפו כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן וגורמי ביטחון נוספים עידכנו את השרים כי כל האינדיקציות שמגיעות משליח האו"ם בעזה, תור ונסלנד, ממצרים וממדינות ערביות נוספות, מצביעות על כך שחמאס לא רוצה הסלמה בעזה.

טנקים בגבול עזה, 26 במרץ 2019. ראובן קסטרו
טנקים בגבול עזה/ראובן קסטרו

ישראל העבירה מוקדם יותר מסר לחמאס לפיו אם ירי הרקטות יימשך גם הערב, היא תגיב עוד הלילה בתקיפה רחבה וחריפה ברצועת עזה. גנץ ועליאן העבירו את המסר באמצעות שליח האו"ם לבכירים בחמאס וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה.

דובר חמאס, עבד א-לטיף קנוע, התייחס לאותו אולטימטום ישראלי שפורסם בוואלה! ואמר כי "לא קיבלו כל מסר של איום מאף גורם. איומי הכיבוש לא מפחידים את העם הפלסטיני. מסרי האיום נועדו להפעיל לחץ על עמנו וההתנגדות לא תישאר כבולת ידיים מול כל הסלמה".

בנימין נתניהו ובני גנץ בישיבת ממשלה, 28 ביולי 2020. מרק ישראל סלם/פלאש 90, אתר רשמי
הוסמכו על ידי השרים. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, מרק ישראל סלם/פלאש 90

שליח האו"ם ונסלנד נפגש הבוקר עם גנץ ועליאן ודן עמם בדרכים למנוע הסלמה בעזה. הוא צפוי לצאת היום לקהיר לשיחות עם בכירי המודיעין המצרי על המצב בעזה ומשם להמשיך לעמאן לשיחות עם בכירים ירדנים על המתיחות בירושלים. ונסלנד ואנשיו נמצאים גם בקשר טלפוני עם בכירי חמאס בעזה ועם יועציו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בכירים ישראלים אמרו לשליח האו"ם כי סגירת מרחב הדיג בעזה היה הניסיון האחרון מבחינת ישראל להגיב באמצעים לא צבאיים לירי הרקטות, אך התגובה הבאה כבר תהיה צבאית וההשלכות יהיו חמורות, כך לפי גורמים שעודכנו בתכני השיחה. המסר שישראל ביקשה להעביר הן לחמאס היה כי מבחינת ישראל הבנות הרגיעה בעזה עדיין תקפות, אך אם הירי יימשך ישראל לא תשמור יותר על איפוק.

הבכירים הישראלים העריכו באוזניי שליח האו"ם כי אבו מאזן עומד להודיע בימים הקרובים על דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני שמתוכננות ל-22 במאי. שליח האו"ם התבקש למסור לחמאס ולהנהגה הפלסטינית כי ישראל לא תקבל מצב שבו מנסים לגרור אותה לעימות הפוליטי הפנימי סביב הבחירות הפלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully