וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל באולטימטום לחמאס: אם הירי מהרצועה לא ייפסק, נגיב הלילה בעוצמה

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 18:46

שר הביטחון ומתאם פעולות הממשלה בשטחים העבירו את המסר דרך שליח האו"ם לבכירים בחמאס, וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה, בצל כינוס הקבינט. שליח האו"ם צפוי לצאת לדיונים בקהיר וירדן על המצב בעזה בי-ם. דובר חמאס: "המסרים המאיימים לא מפחידים אותנו"

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

ישראל העבירה היום (שני) מסר לחמאס לפיו אם ירי הרקטות יימשך גם הערב היא תגיב עוד הלילה בתקיפה רחבה וחריפה ברצועת עזה. שר הביטחון בני גנץ ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן העבירו את המסר באמצעות שליח האו"ם תור ונסלנד לבכירים בחמאס וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בצהריים לדון במצב בעזה ובירושלים.

דובר חמאס, עבד א-לטיף קנוע, התייחס לאולטימטום הישראלי שפורסם בוואלה! ואמר כי "לא קיבלו כל מסר של איום מאף גורם. איומי הכיבוש לא מפחידים את העם הפלסטיני. מסרי האיום נועדו להפעיל לחץ על עמנו וההתנגדות לא תישאר כבולת ידיים מול כל הסלמה".

שליח האו"ם ונסלנד נפגש הבוקר עם גנץ ועליאן ודן עמם בדרכים למנוע הסלמה בעזה. הוא צפוי לצאת היום לקהיר לשיחות עם בכירי המודיעין המצרי על המצב בעזה ומשם להמשיך לעמאן לשיחות עם בכירים ירדנים על המתיחות בירושלים. ונסלנד ואנשיו נמצאים גם בקשר טלפוני עם בכירי חמאס בעזה ועם יועציו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

שר הביטחון בני גנץ נפגש עם  שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ווסנלנד, 26 באפריל 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ בפגישה עם שליח האו"ם ונסלנד, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בכירים ישראלים אמרו לשליח האו"ם כי סגירת מרחב הדיג בעזה היה הניסיון האחרון מבחינת ישראל להגיב באמצעים לא צבאיים לירי הרקטות, אך התגובה הבאה כבר תהיה צבאית וההשלכות יהיו חמורות, כך לפי גורמים שעודכנו בתכני השיחה. המסר שישראל ביקשה להעביר הן לחמאס היה כי מבחינת ישראל הבנות הרגיעה בעזה עדיין תקפות, אך אם הירי יימשך ישראל לא תשמור יותר על איפוק.

הבכירים הישראלים העריכו באוזניי שליח האו"ם כי אבו מאזן עומד להודיע בימים הקרובים על דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני שמתוכננות ל-22 במאי. שליח האו"ם התבקש למסור לחמאס ולהנהגה הפלסטינית כי ישראל לא תקבל מצב שבו מנסים לגרור אותה לעימות הפוליטי הפנימי סביב הבחירות הפלסטיניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully