וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט נשמר בדרום אחרי לילה מתוח, הדריכות בצה"ל נמשכת

27.4.2021 / 6:30

תושבי העוטף ישנו במקלטים בציפייה להתעורר מהסלמה נוספת, אך אזעקות הצבע האדום לא נדרשו לפעול, ורצף של שלושה ימי שיגורים מעזה הגיע לסיומו. למרות הרגיעה הנקודתית, הכוננות במרחב נשארת גבוהה, והאפשרות של תגובה צבאית חריפה במקרה שהירי יימשך לא ירדה מהפרק

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

אחרי שלושה ימים רצופים של שיגורי רקטות מרצועת עזה, השקט נשמר הלילה (שלישי) בדרום. החשש מהסלמה נוספת ליווה את תושבי העוטף בשעות האחרונות, וחלקם ישנו במקלטים בציפייה להתעורר מרעש אזעקות הצבע האדום. האזעקות אמנם לא הגיעו, אך הדריכות במרחב נשמרת, ואיתה האפשרות של תגובה צבאית חריפה.

אתמול אמרו בכירים ישראלים כי הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון בני גנץ להורות על פעולה משמעותית נגד חמאס אם יימשך הירי. עם זאת, הבכירים הישראלים הוסיפו כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, וגורמי ביטחון עדכנו את השרים כי כל האינדיקציות שמגיעות משליח האו"ם בעזה, תור ונסלנד, ממצרים וממדינות ערביות נוספות, מצביעות על כך שחמאס לא מכוון להסלמה.

פעילות צה"ל לגילוי מנהרות תת קרקעיות בגבול רצועת עזה. 21 באוקטובר 2020. רויטרס
האזעקות נותרו דוממות. גבול הרצועה/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, גנץ ועליאן העבירו דרך שליח האו"ם מסר לבכירים בחמאס ולהנהגה הפלסטינית ברמאללה, לפיו אם ירי הרקטות לא ייפסק - היא תגיב עוד הלילה בתקיפה רחבה וחריפה ברצועת עזה.
דובר חמאס, עבד א-לטיף קנוע, התייחס לאולטימטום שפורסם בוואלה! ואמר כי "לא קיבלנו כל מסר של איום מאף גורם. איומי הכיבוש לא מפחידים את העם הפלסטיני. מסרי האיום נועדו להפעיל לחץ על עמנו וההתנגדות לא תישאר כבולת ידיים מול כל הסלמה".

בשלושת הלילות האחרונים שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל יותר מ-40 רקטות, 36 מהן בליל שבת האחרון. בתגובה, ישראל תקפה בשני הלילות הראשונים יעדים שמשמשים את חמאס. גנץ כינס שלשום הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון בעקבות הירי המתמשך, ובה הורה להם להמשיך במוכנות הצבא והעורף למצב של הסלמה בעוטף עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully