וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף זועמים על המשך השיגורים: "הצבא אומר שהפנקס פתוח, אצלנו זאת בדיחה"

26.4.2021 / 9:01

לילה שלישי ללא שינה עבר על עוטף עזה, והתושבים מפנים אצבע מאשימה כלפי מדיניות הממשלה. "בכנסת משחקים בכיסאות, אצלנו זאת רולטה רוסית על הגוף שלנו", מחתה תושבת שדרות. על הודאת הרמטכ"ל כי הייתה התלבטות אם להגיב לירי: "מדובר בחיי אדם וחייבים לפעול בעוצמה"

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

גם הלילה (שני), בפעם השלישית ברציפות, תושבי עוטף עזה התעוררו לקול הצבע האדום. שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו ולפי דובר צה"ל אחת נפלה בשטח הרצועה. הבוקר, התושבים זועמים על מדיניות הממשלה שמפקירה אותם ולא פועלת נגד חמאס.

"בזמן שבכנסת משחקים בכיסאות אצלנו זאת רולטה רוסית על החיים שלנו, על הנפש ועל הגוף", מחתה מורן הילה מדמוני, תושבת שדרות. "במקום להגן עלינו הם עסוקים בעצמם. צריך להגיב בעוצמה ולפרז את חמאס מנשק. הם מנהלים את לוחות הזמנים שלנו".

חסימת כביש בעוטף עזה בעקבות מטחי רקטות, 24 באפריל 2021. שי מכלוף
"רולטה רוסית על החיים שלנו". כוח צה"ל במחסום בעוטף עזה, שלשום/שי מכלוף

גם בתיה קטר, תושבת שדרות, שותפה לתחושותיה של מדמוני. לדבריה, "היה לילה קשה מאוד בעיר. הייתה שנה שקטה יחסית בכלל הקורונה, אבל שוב חוזרים אחורה".

קטר הבהירה כי "התגובה של צה"ל אמורה להיות חזק ואמיתית, ולא כמו שנעשה עד עכשיו. איפה הביטחון שלנו? לא משנה מה המצב הפוליטית, אנחנו דורשים מכה חזקה לחמאס ושקט אצלנו".

תושב שדרות נוסף, אלברט גבאי, אמר כי הוא לא שולח את בנו לבית הספר הבוקר. "כל הלילה היינו בריצות בין חדרי השינה לממ"דים. אצל התושבים יש תחושה קשה מאוד", סיפר. "אי אפשר להמשיך ככה - חייבים לפעול בעוצמה. אנשים פה סובלים".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ביקר  בעוצבת ״הבשן״ וקיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת ״הבשן״, תת-אלוף רומן גופמן, ומפקדים נוספים, 29 בנובמבר 2020. דובר צה"ל
"כשהצבא אומר 'פנקס פתוח' אצלנו מתייחסים לזה כבדיחה". כוכבי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אתמול בעוטף עזה והבהיר כי יש קשר בין המהומות בירושלים לשיגורים מעזה, וסיפר כי נעשים ניסיונות להנמיך את הלהבות בבירה. הוא הודה כי הייתה התלבטות גדולה אם להגיב לירי.

גבאי מתח ביקורת על הדברים, ואמר כי "כשהצבא אומר 'פנקס פתוח' אצלנו מתייחסים לזה כבדיחה. מה זה, מכולת? מדובר בחיי אדם וחייבים לפעול בעוצמה".

3 לילות, יותר מ-40 רקטות

לאורך שלושת הימים האחרונים שוגרו יותר מ-40 רקטות לעבר יישובי העוטף. החריגה המשמעותית הייתה בערב שבת, אז נורו 36 רקטות לאחר שבועות של שיגורים בודדים מפעם לפעם. שש מתוכן יורטו. בהמשך לכך, כלי טיס של חיל האוויר תקפו יעדי חמאס. שתי רקטות נוספות שוגרו אתמול - הראשונה יורטה על ידי כיפת ברזל, והשנייה נפלה סמוך לגדר בשטח פתוח. בניגוד לפעמים קודמות, צה"ל נמנע מלהגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully