וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי העוטף נערכים ללילה מתוח: "לא יוצאים מהבית, עברנו עם הילדים לממ"ד"

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 22:01

אחרי שלושה ימים רצופים של ירי רקטות והתרעות שגרמו לחוסר שינה, תושבים ביישובי עוטף עזה אומרים כי לא ייקחו סיכון ויישנו גם הלילה במרחבים המוגנים. חלקם משוועים לתגובה צבאית הולמת מצד ישראל, ובהם גם מתוסכלים מהמצב: "אי אפשר ככה, מקווים שמישהו למעלה יתעשת"

בווידאו: תושבי שדרות נערכים ללילה מתוח וחוששים מחידוש הירי בדרום/צילום: אפליקציית חמ"ל

לאחר שלושה לילות רצופים של ירי רקטות מרצועת עזה לכיוון ישראל, התושבים ביישובי עוטף עזה נערכים ללילה נוסף של התרעות. החשש גובר לאחר ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שבה החליטו השרים לאשר תגובה צבאית עוצמתית במקרה של חידוש הירי משטח הרצועה. בימים האחרונים השמיעו רבים מהתושבים בדרום, ובהם גם ראשי רשויות, את מורת רוחם מהתנהלות הממשלה ומהדרג הצבאי, שלטענתם מאפשרים לחמאס לקבוע את סדר היום באזור.

דניאל גבאי, תושב שדרות, ישן הלילה שוב בממ"ד עם ילדיו. "גם בלילה הזה אנחנו חושדים, מקווים שהילדים לא יקומו בבהלה לרעש האזעקות והפיצוצים", סיפר גבאי. לדבריו, על צה"ל לא רק להגיב לירי שנורה מהרצועה, אלא ליזום התקפות כדי להרתיע את הצד השני. "אנחנו מקווים שתהיה תגובה צבאית של ישראל שתגרום להרתעה ולשקט, יש מתח באוויר ואנחנו לא יודעים לאן זה, מקווים שמישהו למעלה יתעשת והממשלה תתחיל ליזום ולא להיגרר".

רקטה שהתפוצצה במועצה אזורית אשכול, 24 באפריל, 2021. ביטחון אשכול, אתר רשמי
"מקווים שהילדים לא יקומו". רקטה שהתפוצצה במועצה אזורית אשכול, שבת/אתר רשמי, ביטחון אשכול

גם מעיין שניאור, תושבת נתיב העשרה, תישן עם משפחתה במרחב המוגן שבביתה. "יש רוחות מלחמה שמנשבות, יש מתח וחשש, חוסר ודאות למה שיהיה", אמרה. "הילדים יהיו כל הלילה בממ"ד. אנחנו למודי ניסיון ולא לוקחים סיכונים. על אף הניסיונות להבין את ההכלה, אחרי יותר מ-40 רקטות - אנו מצפים שתהיה תגובה עוצמתית".

משפחת שניאור מנתיב העשרה, 26 באפריל, 2021. באדיבות המצולמים
"לא לוקחים סיכונים". ילדי משפחת שניאור מנתיב העשרה/באדיבות המצולמים

אבי חג'בי, תושב שדרות ואבא לשלושה ילדים, סיפר כי בביתו נערכים ללילה מתוח. "יש דריכות והילדים במתח לקראת הלילה הקרוב. צריכים ללכת להסדרה מלאה או למבצע צבעי רחב היקף, אנחנו רוצים שקט בשדרות ובכל העוטף", אמר. לדבריו, "אי אפשר להמשיך ככה. אנחנו לא רגועים. אנחנו לא יוצאים כמעט מהבית אלא רק לדברים בסיסיים בימים האחרונים, חייבים לשנות את המציאות הזאת".

פצצת תאורה ברצועת עזה, 24 באפריל 2021. רויטרס
"רוחות מלחמה מנשבות". פצצת תאורה צה"לית בעזה/רויטרס

יותר מ-40 רקטות נורו מרצועת עזה לשטח ישראל בימים האחרונים, שלוש מהן בלילה שעבר. במקביל, מדי לילה מתקבצים מאות פלסטינים סמוך לגדר הגבול ומפגינים תוך כדי השלכת אבנים והבערת צמיגים.

בצל המתיחות, בכירים ישראלים אמרו היום כי הקבינט המדיני ביטחוני הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון בני גנץ להורות על תגובה צבאית חריפה אם יימשך הירי מעזה. לדברי הבכירים הישראלים, שרי הקבינט אישרו תכנית מבצעית לפעולה משמעותית שמכוונת נגד חמאס. הבכירים הישראלים הוסיפו כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן וגורמי ביטחון נוספים עידכנו את השרים כי כל האינדיקציות שמגיעות משליח האו"ם בעזה, תור ונסלנד, ממצרים וממדינות ערביות נוספות, מצביעות על כך שחמאס לא רוצה הסלמה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully