וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לראש ממשלה מזרחי, ואין מתאים מדרעי לתפקיד

גדליהו בן שמעון

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 8:38

כשהמפלגה הגדולה ביותר בגוש הימין אינה מצליחה להרכיב קואליציה, ראוי לנסות את המפלגה השנייה בגודלה. בימין ובשמאל, אין לאיש את הניסיון שצבר מנהיג ש"ס, שכמנהיג מזרחי אף ידע לאחות את הקרעים בחברה הישראלית

בווידאו: בנט לפיד וסער מתייחסים לקשיים בהקמת ממשלת אחדות/צילום: ערוץ הכנסת

לאחרונה פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי לעמוד בראש מחנה הימין ולכהן כ"ראש ממשלת ישראל" בשנה הראשונה של הקדנציה הנוכחית, וזאת כדי לא לאבד את שלטון הימין.

וכאשר דרעי יעמוד בראש גוש הימין לראשות הממשלה, ככל הנראה גדעון סער ונפתלי בנט, יחזרו לגודלם ולמקומם הטבעי בימין. ובכך נסיים גם עם סאגת סבבי הבחירות, כאשר כל ראשי המפלגות בגוש הימין תאוותם בידם.

בנט וסער יכריזו בקול תרועה "כי משימת חייהם האישית התממשה", "הצלחנו להזיז את האיש והחיסונים מבלפור". ההצעה של ראש הממשלה, כי אריה דרעי הוא זה שיעמוד בראש מחנה הימין וישמש כראש ממשלת ישראל, באה מתוך אחריות ומתוך דאגה אמיתית וכנה עבור מדינת ישראל.

אם נתניהו לא בראש, דרעי הוא המועמד הראוי ביותר בגוש הימין לעמוד בראש. מדינת ישראל חייבת אריה חזק, מנהיג עם ניסיון. כאשר מסתכלים בימין ובשמאל, אין לאיש את הניסיון שצבר אריה דרעי בממשלות ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
אין חולק כי דרעי המבוגר האחראי. השר הוותיק ביותר בממשלת ישראל. נתניהו ודרעי/ראובן קסטרו

כאשר נפתלי בנט היה אבא של שבת בגן הילדים, דרעי היה ער בלילות שבת ובימות החול, כאשר המורכבות הביטחונית הצריכה זאת, גם בימים ההם וגם בזמן הזה. כולם משתעשעים ברעיון כי נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה. ברור כי זה נגד ההיגיון, מפלגתו של בנט עם שבעה מנדטים בלבד. בנט ידלג מעל ראשם של סיעות גדולות יותר בגוש הימין - והדבר אינו דמוקרטי.

מן הראוי כי כאשר רוצים להקים גוש ימין על מלא, והמפלגה הגדולה ביותר בגוש אינה מצליחה להרכיב קואליציה, עוברים לנסות את המפלגה השנייה בגודלה, כדי לנסות להרכיב ממשלה מתוך מפלגות הגוש.
תפקיד ראש ממשלה אינו חבילה עוברת בתוך מפלגה. אחרת נמצא את עצמינו שבויים בידיהם של חברי אותה מפלגה, הם ורק הם, יכריעו מי המתאים להם. תפקיד ראש ממשלת ישראל אינו מכרז תפור.

אין חולק כי דרעי המבוגר האחראי. השר הוותיק ביותר בממשלת ישראל. דרעי עבד עם כל ראשי הממשלה שהיו כאן ב-30 השנים האחרונות. דרעי ראה הכול ולמד הכול. כן. צריך גם לומר גם את זה: הגיע העת כי במדינת ישראל יהיה ראש ממשלה מזרחי.‏ מנהיג מזרחי שיידע לחבר ולאחות את הקרעים בתוך החברה הישראלית. זהו הדבר הנצרך ביותר במדינה, ‏בעת הזו.‏

עו"ד גדליהו בן שמעון הוא סניגור פלילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully