וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים היה נחוש לצלות אותי": הכירו את האיש שחטף 7 מכות ברק בזמנים שונים - ושרד

3.5.2021 / 23:43

רוי סאליבן מחזיק בשיא גינס על כמות הפעמים שנפגע בידי ברק, כשלדבריו הוא הוכה בברק 7 פעמים בחייו במקרים שונים - ושרד כדי לספר על זה. אחרי הפעם החמישית הוא האמין שאלוהים ויתר לו - אך הפסקת האש ביניהם נמשכה רק 3 שנים וחסר המזל הוכה עוד פעמיים

תיעוד נדיר של הרגע בו אדם נפגע מברק/YOUTUBE

אומרים שהברק לא מכה פעמיים באותו מקום - אבל מסתבר שזה לא לגמרי נכון. שומר היערות האמריקני רוי סאליבן חי עד גיל 71 ובמשך תקופת חייו, בין השנים 1912 ל-1983, הוא שרד 7 מכות ברק שהיכו אותו במקרים שונים - ויתכן שהייתה אחת נוספת בילדותו אך הוא היה קטן מדי אז כדי לזכור.

ביש המזל הזה (או שאחרים יגידו בר המזל כי הוא שרד בחיים את כולן) סיפר שניהל מערכת יחסים מורכבת עם אלוהים ובשלב מסויים האמין שהוא מנסה "לצלות" אותו ואחר כך, כשכבר האמין שהאל חס על חייו, הוא חזר "להתעלל" בו.

באתר המדעי iflscience פירטו בשבוע שעבר את 7 המקרים אותם זכר סאליבן וסיפר לפני מותו (ולא, הוא לא מת ממכת ברק).

האיש ששרד 7 מכות ברק

1942: המגדל

הפעם הראשונה בה סאליבן נפגע מברק הייתה במגדל תצפית אש, שעדיין לא הותקנו בו מוטות לקליטת ברקים. המגדל הוכה כשבע פעמים (סימן לבאות?) וכתוצאה מכך "אש קפצה בכל מקום". הוא רץ החוצה במה שבדרך כלל נחשבת להתנהגות חכמה, אך מיד נפגע ממה שהוא כינה לאחר מכן כמכת הברק הכואבת ביותר שחווה בחייו, ששרפה רצועה לאורך רגלו וחוררה חור בנעלו, משם נשפך דם החוצה. "התרחקתי מטרים ספורים מהמגדל ואז בום" אמר לעיתונאים 30 שנה לאחר מכן.

1969: הטנדר

בעת שנסע בדרך הררית, סאליבן הבחין בברק מכה בשני עצים בצד הדרך. בדרך כלל, רכב יפעל ככלוב של פאראדיי (מתקן שמונע משדות חשמליים מלחדור לתוכו) כשהמתכת מכוונת את הזרם לתוך פנים הרכב ומשחררת אותו לקרקע. עם זאת, סאליבן פתח את החלונות באותה העת והזרם עבר דרך חלון אחד ויצא החוצה מהשני - תוך שהוא עושה סיבוב קצר בין חלקי גופו ורכושו של סאליבן. במכת ברק זו גבותיו ושיערו טוגנו ושעון היד שלו נהרס. הוא גם איבד את הכרתו והתדרדר עם הרכב לתעלה סמוכה. למרבה ההפתעה הוא שרד את זה.

1970: החצר

באירוע שנראה באופן מחשיד כאילו הברק ידע היכן סאליבן גר ורצה להודיע לו שגם שם הוא לא בטוח, המסכן נפגע מברק בזמן שעשה קצת עבודות גינון ביום בהיר יחסית. הוא נפגע בכתפו - ושרד.

1972: ביתן השמירה

מכות ברק התחילו להיות דבר שבשגרה עבור רוי. הפעם זה קרה על הר לופט בפארק הלאומי שננדואה, שם עבד כשומר בביתן שמירה כשברק פגע בביתן. הפעם הוא נפצע קל ופונה לבית החולים לטיפול. הוא סיפר אז לתקשורת שלדעתו אלוהים נחוש לצלות אותו.

1973: הסערה

סאליבן החל לחלום על כך שהוא נפגע ממכות ברק וחשש שזה סימן לעוד אחת שתגיע בקרוב. בזמן שניסה לברוח מסערה, טען סאליבן כי הבחין שהענן ממש "רודף" אחריו. לבסוף נמלט ממנו ברכבו, יצא ממנו ונפגע שוב בידי ברק, כשהפעם הברק נע לצד שמאל של גופו ופגע שוב בנעלו. לאחר מכת הברק הזו, כך הוא טוען, החלומות פסקו והוא האמין שאלוהים חס עליו למטרה כלשהי.

1976: הפסקת האש הסתיימה

ברית זו עם אלוהים נמשכה שלוש שנים - כשאז הוא הוכה שוב בידי מכת ברק ונפצע בקרסולו בניסיון לברוח. גם שיערו עלה באש, אך בשלב זה סאליבן כנראה כבר ויתר על התשלום לספר.

1977: יצאנו לדוג

המכה האחרונה התרחשה ליד גוף מים גדול, בריכת מים מתוקים בה הוא דג. הברק הצית את שיערו (כמובן) לפני שהמשיך מטה והכה בגופו ושרף את חזהו ובטנו. בדרך חזרה למכוניתו, הוא נתקל בדוב ונאלץ להרחיק אותו על ידי מקל - שלטענתו זו הייתה הפעם ה-22 שהוא נאלץ להדוף דובים באופן זה.

ככה זה נראה (בערך):

אז מה הסיכויים?

הסיכוי להיפגע מברק בארצות הברית בכל שנה נתונה הוא בסביבות 1 ל-1.2 מיליון. זה מסתכם ב-1 ל-15,300 במהלך חייך, בהנחה שאתה חי עד גיל 80, על פי "שירות מזג האוויר האמריקני". אולם זה לא רק עניין של הכפלת הסיכויים, בהתחשב בכך שסאליבן עבד בפארק לאומי - במדינה שיש בה מספר גבוה יחסית של סופות רעמים. כלומר, לא הייתם אומרים שלמישהו ששוחה רק בבריכות יש את אותו הסיכוי להיתקל בכריש כמו מישהו שאוהב למרוח את עצמו בדם של דגים ולקפוץ למי האוקיינוס העמוקים. ניתן להחיל את אותו הדבר גם על סאליבן שלנו, שמכת הברק השביעית פגעה בו בזמן שנופף בחכה בעת סופת רעמים. למרות שהסיכויים עדיין נמוכים שזה יקרה, הם גדלים משמעותית בכך שהוא מבלה הרבה זמן במקומות פתוחים.

אף על פי שסאליבן נפטר לפני כמעט 40 שנה, הוא נותר כמחזיק השיא בתור האדם שנפגע הכי הרבה פעמים ממכות ברק בחייו ושרד כדי לספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully