וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נכנסתי לחדר והוא הפשיט אותי, צעקתי 'מה אתה עושה?": תחקיר עובדה על משי זהב

בתחקיר על יו"ר זק"א לשעבר טענה ת' שהותקפה על ידו לפני 13 שנה, כך שעל עדותה לא חלה התיישנות. עוד נחשף כי במשטרה ידעו על לא פחות מ-20 צעירים שמשי זהב ניצל לכאורה. התכנית שודרה למרות שהוא ניסה לשים קץ לחייו, ומצבו מוגדר אנוש

בווידאו: קטעים מתוך תחקיר ״עובדה״ על יהודה משי זהב/סטילס: ראובן קסטרו, צילום: קשת 12

בתחקיר שפורסם הערב (חמישי) בתכנית "עובדה" על יו"ר זק"א לשעבר יהודה משי זהב, טענה ת' שהותקפה על ידו לפני 13 שנה, כך שעל עדותה לא חלה התיישנות. כמו כן, בתחקיר הוצג כי במשטרה ידעו על לא פחות מ-20 נערים ונערות שמשי זהב ניצל מינית לכאורה, אך לא הצליחו להביאם להעיד נגדו. התכנית שודרה על אף שמשי זהב ניסה לשים הבוקר קץ לחייו, ומצבו מוגדר אנוש.

ת' סיפרה בתחקיר כי בעת התקיפה היא הייתה אישה צעירה שנקלעה למצוקה אישית, ומשי זהב הציע לעזור לה. "הוא אמר לי 'בואי ניפגש בתל אביב ואני אעזור לך'", סיפרה, והוסיפה כי משי זהב הציע שיפגשו בבית מלון בעיר. "הוא קם מהכורסה בלובי, ומתחיל למשוך אותי 'בואי'".

יהודה משי זהב, 19 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"אני רגיל לדם, זה לא מפחיד אותי". משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

ת' טענה בתחקיר כי משי זהב הכניס אותה לאחד מחדרי המלון. לדבריה, היא לא יודעת עד היום האם הוא הזמין את החדר מראש, עוד לפני פגישתם. "אני נכנסת לחדר והבן אדם מתחיל להפשיט אותי. אני אומרת לו 'מה אתה עושה לי'?, סיפרה. ת' הוסיפה כי משי זהב אמר לה "אל תהיי קשה" וסירב להפסיק, אז התחילה לבכות. "אני אומרת לעצמי טוב, הוא לא יעשה לי כלום, אני במחזור. הוא מתחיל לגעת בי ואני אומרת לו 'תעזוב', והוא לא נרתע. הוא אומר לי, 'אני רגיל לדם, זה לא מפחיד אותי'".

היא המשיכה ואמרה כי מאז העבירות שמשי זהב לכאורה ביצע נגדה, היא לא סיפרה על המקרה לאיש. "התלבשתי מהר, יצאתי החוצה, ואני כל הדרך בוכה. אני כאילו קברתי את זה בתת מודע ולא דיברתי עם אף אחד", תיארה.

מקרים רבים - ואפס עדויות

לפי התחקיר, המשטרה סגרה את החקירה נגדו על אף שהכירה את פרטי הפרשה. ב-2013, אז נפתחה נגדו חקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בחשד לשחיתות, החוקרים גילו כי משטרת ירושלים אספה שורה ארוכה של ידיעות על עבירות מין שביצע על פי החשד לאורך שנים - והתעמתו עמם.

למרות שבאותה תקופה הדברים כבר החלו לצוף על פני השטח, בתחקיר מסופר כי גם חוקרי יאח"ה לא הצליחו להביא אפילו אחד מעשרה קטינים איתם משי זהב נשמע קובע להיפגש לצורך מין בהאזנות סתר. הוא זומן לחקירה והכחיש את החשדות, ואחרי חודש בלבד - החוקרים קבעו כי החקירה מוצתה וסגרו את התיק, עד שחודש בעקבות תחקיר "הארץ".

משרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
החקירה נקברה. משרדי להב 433/שלומי גבאי

עורך דינו של משי זהב מסר לעובדה בתגובה כי "מדובר בגיבוב של שקרים והמצאות. הפכתם את יהודה משי זהב לפדופיל, נקרופיל, ורק חסר קניבל. חבורת אנשים מבצעת בו רצח אופי, והכל בשביל שתי דקות של תהילה בתקשורת. הטענה שמשי זהב נגע באיבריה העירומים של גופה מופרכת. הוא, שנלחם על המושג של 'כבוד המת'? גם הטענה ששימש משת"פ של המשטרה היא המצאה". עוד הוסיף כי "במשך חייו חווה וראה מקרוב את כל סוגי האסונות והטרגדיות. נגע בכל צורה של שכול ויגון. אבל רוע ואכזריות כמו שחווה בימים אלה עוד לא חווה".

מהמשטרה נמסר לעובדה בתגובה כי "משטרת ישראל מנהלת חקירות באופן יסודי ומקצועי וללא משוא פנים, באמצעות מגוון רחב של פעולות חקירה גלויות וסמויות, תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully