וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של משי זהב על מכתב התאבדות שהופץ בשמו: "מדובר בזיוף"

במכתב שנטען שנמצא בביתו של יו"ר זק"א לשעבר, שניסה לשים קץ לחייו, נכתב: "את העונש כבר קיבלתי, תשתדלו לזכור את הטוב שעשיתי". לאחר שהופץ ברשתות, המשפחה מסרה בתגובה: "פייק ניוז, זה לא כתב ידו ולא חתימתו". בידי המשטרה מכתב התאבדות אחר המיוחס למשי זהב

בווידאו: חברו של משי זהב מספר על שיחותיו עימו לפני ההתאבדות/צילום: רוני כנפו

במכתב שהופץ היום (חמישי) ברשתות, ושנטען כי מדובר במכתב ההתאבדות של יהודה משי זהב, יו"ר זקא לשעבר שניסה לשים קץ לחייו, נכתב: "את העונש כבר קיבלתי, תשתדלו לזכור את הטוב שעשיתי. העין רואה, האוזן שומעת, וכל מעשיך בספר נכתבים. אהבתי תמיד ומתבייש מאד, יהודה".

לאחר הפצת המכתב בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, עו"ד אפרים דמרי, שמייצג את משפחתו של משי זהב, דחה את הטענה כי מדובר במכתב התאבדות שמשי זהב הותיר: "בדקתי עם בני המשפחה, מדובר במכתב מזויף לחלוטין לדבריהם, פייק ניוז, לא כתב ידו ולא חתימתו". יש לציין כי בידי המשטרה מכתב התאבדות אחר המיוחס למשי זהב, שנמצא בביתו.

רעייתו, בת שבע משי זהב, אמרה לקרובים ששוחחו עמה לאחר ניסיון ההתאבדות כי היא מסרבת להאמין. "אני לא מקבלת את זה", אמרה. "איך אסתדר?". לפי אנשים ששוחחו עמה, היא חשה אשמה על כך שלא הייתה עמו הבוקר. "אני מצטערת שלא שמרתי עליו", אמרה. לדבריהם, היא גם הפנתה אצבע מאשימה לתקשורת שחרצה את דינו עוד בטרם התבררו הטענות נגדו.

מכתב ההתאבדות של משי זהב. אתר רשמי, מערכת וואלה!
המכתב שהשאיר לכאורה משי זהב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מצבו של משי זהב מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות. לפי מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, הוא נמצא בסכנת חיים מידית ולפי ההערכות נגרם לו נזק מוחי. צוותי מד"א שהגיעו לביתו העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים תוך ביצוע פעולות החייאה.

משי זהב נמצא תחת חקירה בלהב 433 בחשד שתקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. הערב אמור היה להיות משודר תחקיר נגדו בתכנית "עובדה", אך לאחר המקרה במערכת "עובדה" ובקשת 12 מתלבטים האם לשדרו.

מקורביו של יו"ר זק"א לשעבר סיפרו היום על תחושותיו בימים האחרונים, לפני שניסה לשים קץ לחייו. אחד מחבריו סיפר כי הוא דיבר על ההאשמות נגדו ולא הכחיש את כולן. "הוא אמר שיש דין ויש דיין, שאי אפשר לעשות עבירות בעולם, משלמים מחיר על כל דבר. הוא אמר שיש דברים שהבן אדם לא שולט בהם".

ב', איש זק"א ומקורב למשי זהב, אמר לוואלה! כי הוא סבור שניסיון ההתאבדות שלו היה צפוי. לדבריו, "עשו לו עוול? לא יודע. עשו לו אמבוש? יכול להיות. אלה סיפורים מלפני 20-15 שנה, לא יודע מה נזכרו עכשיו כי הוא הרי נחקר עליהם לפני תקופה".

יהודה משי זהב, 19 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נמצא תחת חקירה בחשד שתקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

במרץ 2021 נבחר משי זהב לחתן פרס ישראל על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. לאחר ההודעה על בחירתו, פרסם עיתון "הארץ" עדויות של מי שתיארו כי תקף אותם מינית. משי זהב הכחיש את הפרטים, אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל.

עוד בטרם נפתחה חקירה רשמית, משי זהב הגיע מיוזמתו למשרדי להב 433 על מנת להשיב על החשדות נגדו, אולם במשטרה דחו את בקשתו. התחקיר חשף שש עדויות על תקיפה וניצול מינית מצדו, ומאז הצטברו עדויות רבות נוספות.

העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

כשבוע לאחר פרסום התחקיר, גבר שטוען כי הותקף על ידי זהב בעת שהיה קטין הגיש את התלונה הראשונה נגדו למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully