וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע החקירה נגדו: יהודה משי זהב במצב אנוש לאחר שניסה לשים קץ לחייו

צוותי מד"א הוזעקו על ידי משפחתו של יו"ר זק"א לשעבר, שנמצא תחת חקירה בלהב 433 בחשד שתקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. הוא פונה מביתו בגבעת זאב לביה"ח שערי צדק תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שניסה להתאבד. ​הערב ישודר תחקיר נגדו בתכנית "עובדה"

בווידאו: יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו, מצבו אנוש/צילום: רוני כנפו ודוברות בית החולים שערי צדק

יו"ר זק"א לשעבר, יהודה משי זהב, ניסה היום (חמישי) לשים קץ לחייו ומצבו מוגדר אנוש עם סימן להתייצבות. צוותי מד"א שהגיעו לביתו בגבעת זאב העניקו לו טיפול רפואי והוא פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים תוך ביצוע פעולות החייאה. משי זהב נמצא תחת חקירה בלהב 433 בחשד שתקף מינית ילדים, נערים, נערות ונשים. הערב אמור היה להיות משודר תחקיר נגד משי זהב בתכנית "עובדה", אך לאחר המקרה במערכת "עובדה" ובקשת 12 מתלבטים האם לשדרו.

בני משפחתו של משי זהב הזעיקו את הצוותים הרפואיים לביתו, אליו גם הגיעו כוחות משטרה. הרופאים והצוות הרפואי בבית החולים נלחמים על חייו דקות ארוכות. מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר כי חלה התייצבות במצבו של משי זהב ויש חשש שנגרם לו נזק מוחי. לדבריו, "צריך לראות מה מידת הנזק מרגע המעשה האובדני ועד שכוחות ההצלה הגיעו אליו. הוא עדיין נמצא בסכנת חיים מידית, ביממה הקרובה נדע האם הוא יצא מסכנה ואז גם נדע מה מידת הנזק המוחי".

שכנו של יו"ר זק"א לשעבר סיפר היום כי הוא חשש מאד מהתוכנית שתשודר עליו ב"עובדה". לדבריו, "בשבת האחרונה הוא היה בבית כנסת למרות שבשבתות האחרונות הוא התחיל להיעדר. יצא פרומו על התוכנית ב"עובדה", והדבר הזה הצית בו רגשות. הוא היה נראה מכונס ואמר שהולכים לגמור אותו לקראת הפרסום הערב. זה לא בן אדם רגיל. זה בן אדם שאני רואה אותו יום-יום. לא מצדיק את המעשים, אבל הוא בחור טוב".

יהודה משי זהב, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"התוכנית ב'עובדה' הציתה בו רגשות". יהודה משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

במרץ 2021 משי זהב נבחר לחתן פרס ישראל על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה. לאחר ההודעה על בחירתו, פרסם עיתון "הארץ" עדויות של מי שתיארו כי תקף אותם מינית. משי זהב הכחיש את הפרטים, אך השעה את עצמו מראשות זק"א וויתר על קבלת פרס ישראל.

עוד בטרם נפתחה חקירה רשמית, משי זהב הגיע מיוזמתו למשרדי היחידה על מנת להשיב על החשדות נגדו, אולם במשטרה דחו את בקשתו. התחקיר חשף שש עדויות על תקיפה וניצול מינית מצדו, ומאז הצטברו עדויות רבות נוספות.

ביתו של יהודה משי זהב בגבעת זאב, 22 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
שוטרים מחוץ לביתו של משי זהב. גבעת זאב, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

כשבוע לאחר פרסום התחקיר, גבר שטוען כי הותקף על ידי זהב בעת שהיה קטין הגיש את התלונה הראשונה נגדו למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully