וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משי זהב התייצב מיוזמתו בלהב 433 כדי למסור את גרסתו - אך נדחה

מייסד זק"א הגיע למשרדי היחידה לאחר שהמשטרה פתחה בחקירה בשל עדויות נגדו על תקיפה מינית. החוקרים דחו את בקשתו למסור גרסתו. מוקדם יותר זומנו למשרדים גורמים בעמותת "מגן" שליוו חלק מהנפגעים. גלנט: "לאפשר פרסום מוקדם של המועמדים לפרס ישראל כדי למנוע מקרים כאלה"

בווידאו: סמנכ"ל עמותת מגן יוצא מיחידת להב 433 אחרי שמסר מידע בפרשת משי זהב/צילום: שלומי גבאי

מייסד זק"א, יהודה משי זהב, הגיע היום (שני) מיוזמתו במשרדי להב 433 על מנת להשיב על ההחשדות נגדו בדבר עבירות מין, אולם במשטרה דחו את בקשתו. מוקדם יותר הגיעו ליחידה לחקירות הונאה גורמים בעמותת "מגן", בהם גם סמנכ"ל הארגון צביקי פליישמן. זאת, לאחר שסייעו בהכנת תחקיר "הארץ" בו נחשפו העדויות נגד משי זהב ואף וליוו חלק מהנפגעים והנפגעות.

בד בבד, שר החינוך יואב גלנט, שהעניק למשי זהב את פרס ישראל לפני שוויתר עליו בעקבות פרסום התחקיר, התייחס לראשונה לפרשה ואמר כי בכוונתו לערוך שינויים באופן שבו נבחרים המועמדים לפרס, בניסיון למנוע מצבים מסוג זה. לדבריו, יש לקבוע תנאי סף למועמדים זהים לאלו הנדרשים ממועמדים לכנסת כמו היבטים פליליים ובפגיעה במדינה. בנוסף, יש צורך לדבריו בשינוי הליך הבחירה כך שיתאפשר פרסום שמות המועמדים כדי לאפשר לציבור ולכלי התקשורת להתייחס לכך. "לאחר הבחירות בכוונתי להביא את נושא פרס ישראל להחלטת ממשלה ולחקיקה", אמר גלנט בכנס בשבע בירושלים.

"כשיהודה משי זהב זכה והדברים עוד לא היו ידועים, כל אדם במדינת ישראל חשב שזו ברכה גדולה", הוסיף גלנט. "מדובר באדם שהדליק משואה ודיבר לכל הרבדים בעם וגם אני אישית שמחתי על העניין הזה. מהרגע שנתגלו חשדות והסיר את מועמדתו, הדברים ברורים".

יהודה משי זהב, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ביקש למסור את גרסתו. משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול הודיעה המשטרה על פתיחת חקירה פלילית נגד משי זהב בחשד לעבירות מין ותבחן את העדויות לפיהן תקף ילדים, נערים, נערות ונשים לאורך שנים ארוכות. ההחלטה התקבלה יומיים לאחר שאגף החקירות והמודיעין במשטרה פתח בבדיקת הטענות, ויום לאחר שהועברו ליאח"ה. במשטרה מתמקדים בעדויות שעליהן לא חלה התיישנות, וינסו להגיע בימים הקרובים לעדויות נוספות על מעשים שביצע לכאורה בשנים האחרונות.

הנהלת זק"א התייחסה אמש לפרשה במכתב למתנדבי הארגון. "אנו כותבים אליכם מדם ליבנו. סערת אימים פוקדת אותנו ואלו שעות קשות וכואבות עבור כולנו. הפרסומים האחרונים היכו בתדהמה את כל משפחת זק"א והעדויות המתפרסמות מכווצות את הבטן ומחוללות סערת נפש גדולה בציבור כולו", כתבו. "איש לא ישלול את זכויותיו של איש בהקמת הארגון ובהפיכתו למפעל חיים של חסד, אך הארגון ושליחותו גדולים מסך חלקיו".

צביקי פליישמן, ארגון "מגן" מחוץ למשרדי להב 433, 15 במרץ 2021. שלומי גבאי
זומנו למשרדים. סמנכ"ל ארגון "מגן" צביקי פליישמן מחוץ ללהב 433/שלומי גבאי

התחקיר שפורסם בחמישי חשף עדויות של ילדים, נערים ונערות ונשים שטוענים כי הותקפו ונוצלו מינית על ידי יו"ר זק"א. שש העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

בתחקיר מפורטת בין היתר עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
סירבו לבקשת משי זהב למסור גרסתו. משרדי להב 433/טליה קדוש

בעדות אחרת מספר נ' כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן.

בעקבות הטענות, משי זהב החליט לוותר על קבלת פרס ישראל למפעל חיים על תרומה לחברה ולמדינה, וויתר באופן זמני על תפקידו כיו"ר זק"א. "מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ. אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי", כתב. הוא ממשיך להכחיש את הטענות נגדו, ואומר כי לדברים אין שחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully