וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל העדויות נגדו: יהודה משי זהב ויתר על קבלת פרס ישראל

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 18:32

יו"ר זק"א, שהוכרז כחתן הפרס על מפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, קיבל את ההחלטה לאחר שאמש פורסם בהארץ תחקיר החושף כי תקף מינית לכאורה ילדים, נערים ונשים. הוא מכחיש את הטענות נגדו, ואומר כי לדברים "אין שחר"

יהודה משי זהב במאה שערים, 19 בינואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ויתר על הפרס. משי זהב/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר זק"א יהודה משי זהב החליט היום (שישי) לוותר על קבלת פרס ישראל למפעל חיים על תרומה לחברה ולמדינה, בעקבות פרסום עדויות לפיהן תקף לכאורה מינית ילדים, נערים ונשים. בעקבות התחקיר שפורסם בהארץ, פתח אגף המודיעין והחקירות במשטרה בהליך בדיקה של הטענות. משי זהב מכחיש את הטענות נגדו, ואומר כי לדברים אין שחר.

בהודעה שפרסם משי זהב לחברי ארגון זק"א הוא כתב כי יוותר באופן זמני על תפקידו כיו"ר הארגון. "מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ. אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים
ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי", כתב.

בהנהלת זק"א אמרו כי בארגון קיבלו בתדהמה את העדויות שפורסמו וכי הם סומכים על רשויות החוק בכל הנוגע לביצוע הבדיקה. "הארגון שפועל בהתנדבות כבר 32 שנה למען זיהוי קורבנות טרור, תאונות דרכים ואסונות בארץ ובעולם, הפך לסמל לאחדות העם וקירוב הלבבות", מסרו. "האפודים הצהובים והסרבלים הלבנים מחברים בין דתיים וחילוניים, ישראלים מכל חלקי הארץ שפועלים ביחד למטרה אחת - חסד של אמת. שליחותה של זק'א חזקה מכל שיקול או בעל תפקיד, והארגון ימשיך לבצע את מלאכתו למען אזרחי ישראל במסירות ונאמנות".

לאחר פרסום הטענות, החלו להופיע קולות הקוראים לשלול ממנו את הפרס היוקרתי. ארגון "מגן", הנלחם בפגיעות מיניות בחברה החרדית והדתית, וארגון "באשר תלכי", שלחו לשר החינוך ולחברי וועדת הפרס מכתב בנושא, וקראו להם לשקול את הענקת הפרס מחדש. "קולם הנשבר של הנפגעות והנפגעים זועק אליכם דרכנו: אנשים ונשים פגועים מדממים עכשיו לצד הדרך. בזמן שהוא, הפוגע, יזכה לכבוד ולפרס הניתן בשם אזרחי ישראל. זה הזמן להראות לנפגעים ולנפגעות האמיצים, שהעזו להיחשף ולספר את סיפורם שאנחנו איתם", נכתב. "חשבו על המסר שמתן פרס זה מעביר לכולם".

גם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, קראה להשהות לאלתר את מתן הפרס, עד לסיום חקירה בעניין. "העדויות שהוצגו הן עדויות קשות ומזעזעות ואנחנו מאמינות לנפגעות ולנפגעים שחשפו את הפגיעה בהןם באומץ רב. דרישתי משר החינוך להשהות את מתן פרס ישראל היא הצעד ההכרחי לאור פרסום התחקיר ועד סיום חקירת המשטרה בנושא", מסרה מיכאלי.

התחקיר שפורסם אתמול בעיתון "הארץ" חשף עדויות של ילדים, נערים ונערות ונשים שטוענים כי הותקפו ונוצלו מינית על ידי יו"ר זק"א. שש העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

מכתב ויתור של משי זהב על פרס ישראל והשהיית תפקידו כיו"ר זק"א. ללא, יואב איתיאל
מכתב ויתור של משי זהב על פרס ישראל והשהיית תפקידו כיו"ר זק"א/יואב איתיאל, ללא

בתחקיר מפורטת עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך".

בעדות אחרת מספר נ' כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן. "אני לא מזלזל במעשי החסד הגדולים שהוא עשה, אבל בחסות הדברים האלה הוא עשה מעשים איומים ונוראיים כי הוא יודע שזה מגן עליו", טען נ'.

בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

משי זהב: "אין שחר לדברים"

משי זהב מסר בתגובה כי "הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד כי אין שחר לדברים", והוסיף כי "איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים".

עוד הוסיף כי "פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון' עמי, ולצערי גם לחסל אותי".





בהכנת הכתבה השתתף דניאל דולב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully