וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד יהודה משי זהב בחשד לעבירות מין

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 20:21

להב 433 תחקור את הטענות על תקיפות מיניות שביצע לכאורה יו"ר זק"א תוך ניצול מעמדו. במשטרה מתמקדים בעדויות שעליהן לא חלה התיישנות וינסו להגיע לנפגעים מהשנים האחרונות. משי זהב טרם זומן לחקירה. זק"א: "הפרסומים מכווצים את הבטן ומחוללים סערת נפש גדולה"

יו״ר זק״א, משי זהב. ראובן קסטרו
חקירה נפתחה. משי זהב/ראובן קסטרו

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) על פתיחת חקירה פלילית נגד יו"ר זק"א יהודה משי זהב בחשד לעבירות מין. את העדויות שפורסמו ב"הארץ", לפיהן תקף ילדים, נערים, נערות ונשים לאורך שנים ארוכות, תבחן היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. משי זהב טרם זומן לחקירה.

ההחלטה התקבלה יומיים לאחר שאגף החקירות והמודיעין במשטרה פתח בבדיקת הטענות, ויום לאחר שהועברו ליאח"ה. במשטרה מתמקדים בעדויות שעליהן לא חלה התיישנות, וינסו להגיע בימים הקרובים לעדויות נוספות על מעשים שביצע לכאורה בשנים האחרונות.

הנהלת זק"א התייחסה היום לפרשה במכתב למתנדבי הארגון. "אנו כותבים אליכם מדם ליבנו. סערת אימים פוקדת אותנו ואלו שעות קשות וכואבות עבור כולנו. הפרסומים האחרונים היכו בתדהמה את כל משפחת זק"א והעדויות המתפרסמות מכווצות את הבטן ומחוללות סערת נפש גדולה בציבור כולו", כתבו. "איש לא ישלול את זכויותיו של איש בהקמת הארגון ובהפיכתו למפעל חיים של חסד, אך הארגון ושליחותו גדולים מסך חלקיו".

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
החליטו לפתוח בחקירה יום לאחר בדיקת העדויות. להב 433/טליה קדוש

התחקיר שפורסם בחמישי חשף עדויות של ילדים, נערים ונערות ונשים שטוענים כי הותקפו ונוצלו מינית על ידי יו"ר זק"א. שש העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו.

בתחקיר מפורטת בין היתר עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך". בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

בעדות אחרת מספר נ' כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן.

בעקבות הטענות, משי זהב החליט לוותר על קבלת פרס ישראל למפעל חיים על תרומה לחברה ולמדינה, וויתר באופן זמני על תפקידו כיו"ר זק"א. "מתוך דאגה לארגון הקדוש אותו בניתי בשתי הידים והכרה עמוקה בחיוניותו למרקם החיים בארץ. אני מסיק את המסקנה המתבקשת מתוך הסערה הגדולה, גם כשעלילות אלו אינם מבוססים ונחזים יותר כרכילות וסגירת חשבונות מולי", כתב. הוא ממשיך להכחיש את הטענות נגדו, ואומר כי לדברים אין שחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully