וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות: יהודה משי זהב תקף וניצל מינית נערים וילדים

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 9:17

תחקיר "הארץ" מפרט כיצד יו"ר זק"א, שבקרוב יוענק לו פרס מפעל חיים, ניצל את כוחו כדי לכפות את עצמו לכאורה על קורבנות בגילים שונים. נ' מספר כי היה מבצע בו מעשים מיניים מדי שבוע לאורך 4 שנים, וע' טוען שנגע בו כשהיה בן 5. משי זהב: "ניסיון לחסל אותי"

יהודה משי זהב, חתן פרס ישראל למפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה עם שר החינוך יואב גלנט. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
שורת עדויות. משי זהב והשר גלנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

תחקיר שפורסם אתמול (חמישי) בעיתון "הארץ" חושף עדויות של ילדים, נערים ונערות ונשים שטוענים כי הותקפו ונוצלו מינית על ידי יו"ר זק"א יהודה משי זהב. שש העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי להעניק מתנות ולכפות את עצמו על הקורבנות.

לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו. לפני ימים ספורים הוכרז כי יו"ר זק"א יזכה לפרס מפעל חיים על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

בתחקיר מפורטת עדותה של צ', שטוענת כי ב-2011 משי זהב ביקש לסייע לה כלכלית, ובמפגש שקבעו הצמיד אותה לספה וכפה את עצמו עליה. לאחר מכן, היא מספרת כי הזהיר אותה: "אם תדברי, ג'יפ של זק"א ידרוס אותך".

נ' מספר כי בגיל 16 החל להתנדב בזק"א. לטענתו, משי זהב היה משלם לו, קונה לו אוכל ולוקח אותו לטיולים, ובמקביל מבצע בו מעשים מיניים אחת לשבוע במשך ארבע שנים. לצד זאת, הוא אומר כי יו"ר זק"א אילץ אותו לכאורה לבצע מעשים מיניים עם נשים זרות, תוך שהוא נמצא בחדר וצופה במתרחש, ואף היה עד לכך שמשי זהב כפה את עצמו על אחת מהן.

"אני לא מזלזל במעשי החסד הגדולים שהוא עשה, אבל בחסות הדברים האלה הוא עשה מעשים איומים ונוראיים כי הוא יודע שזה מגן עליו", טען נ'. בעדות נוספת, ע' מפרט כי משי זהב היה מושיב אותו על ברכיו בבית כנסת בשכונת סנהדריה בירושלים ונוגע באיבר מינו לכאורה, בעת שהיה בן חמש בלבד.

משי זהב מסר בתגובה כי "הפנייה שהופנתה אליי כללה טענות סתומות סתומות ואנונימיות ההולכות עשרות שנים אחורה. אבהיר מיד כי אין שחר לדברים", והוסיף כי "איני יכול להתייחס מעבר לכך לפנייה כללית נטולת פרטים. אציין רק ביחס לטענה קונקרטית אחת שנטענה, בניגוד לטענות סתומות אחרות, הנוגעת לפנימייה בירושלים, כי נוהלה בעניין בדיקה משטרתית שנגעה בעיקרה לאחי, ולאחר בחינה נמצא שאין ממש בדברים".

עוד הוסיף כי "פרסום הכתבה הוא ניסיון 'לחסל חשבון' עמי, ולצערי גם לחסל אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully