וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל ערעור המדינה: ביהמ"ש הרשיע את משה איבגי בעבירות המין שבאישום המקורי

11.3.2021 / 13:23

שופטי ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיבלו את ערעור המדינה על קולת העונש שקיבל איבגי, לאחר שביהמ"ש השלום פסק בינואר אשתקד במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה!, כי השחקן, שהורשע בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו ב-2012, ירצה שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי

בווידאו: ערעור המדינה התקבל - משה איבגי הורשע בעבירות המין שהופיעו באישום המקורי/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל היום (חמישי) את ערעור המדינה והרשיע את השחקן משה איבגי בכל עבירות המין שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. זאת, לאחר שהשופטים אברהם אליקים, ארז פורת ותמר נאות פרי דנו בערעורים שהגישו פרקליטות מחוז חיפה ועורך דינו של איבגי, מיכאל כרמל, על פסק הדין של השופט זיו אריאלי בבית משפט השלום בעיר בינואר אשתקד בו הורשע איבגי בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו ב-2012.

במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! בפברואר 2016, ובגזר הדין שהוטל עליו בחודש יולי, על איבגי נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לאותה אישה בסך עשרת אלפים שקלים. זאת לאחר שזוכה מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שתי מתלוננות נוספות. בעניינה של מתלוננת נוספת, הפרקליטות חזרה בה מהאישום במהלך המשפט.

המשמעות היא שהתיק בעניינו של איבגי חוזר לבית משפט השלום שיגזור את עונשו, לאחר ששוב יישמעו טיעונים לעונש. בהליך הקודם שהסתיים בהרשעה בשני מעשים מגונים באשה אחת דרשה הפרקליטות 15 חדשי מאסר בפועל. במענה לשאלת וואלה! אמרו התובעות עורכות הדין מאיה יוזבגי, אורלי רוזנטל והילה כץ, כי "יש עכשיו עבירות חדשות ומטבע הדברים העמדה שלנו תהיה יותר קשה".

נדחה ערעורו של משה איבגי על פסק דינו , בימ"ש השלום חיפה. שלומי גבאי
"איבגי הואשם בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו". איבגי בבית המשפט המחוזי בחיפה, 11 במרץ 2021/שלומי גבאי

האירוע הראשון בו הורשע השחקן משה איבגי בן ה-67 התרחש באוגוסט 2012, בו בשתתף איבגי בצילומים לסרט שנערכו באולפן בבת ים יחד עם המתלוננת א', הצעירה ממנו ב-30 שנים.

על פי הכרעת הדין, באחד מימי הצילומים, כשא' ישבה בפינת הקפה, ניגש אליה איבגי מאחור, וליטף אותה מתחת לחולצתה ללא התראה מוקדמת. לתמיהתה אודות מעשיו הוא השיב: "הפרצה קוראת לגנב". באירוע השני, במהלך צילומי סדרת טלוויזיה מאוחר יותר באותה שנה, נצמד איבגי אל א', חיבק אותה בחוזקה ולחש דברים באוזנה.

בגזר הדין כתב השופט זיו אריאלי כי איבגי "כשל מלהציב לעצמו גבולות, לכבד את זולתו, ולאפשר לעובדים 'זוטרים' ממנו מרחב אישי מוגן ובטוח. זאת, תוך ניצול מעמדו הבכיר בהפקות ועל סט הצילומים, ותוך הבנה או ציפייה כי נפגעת העבירה תיאלם דום ותחריש נוכח הפגיעה בה".

ערעורו של משה איבגי שהורשע בביצוע מעשה מגונה ונידון לשישה חודשי מאסר על תנאי. בית המשפט המחוזי, חיפה. יואב איתיאל
"איבגי כשל מלהציב לעצמו גבולות". ערעורו של משה איבגי בינואר 2021/יואב איתיאל

הוא הוסיף כי ניתן אולי לשער ולהבין שהרגיש שקיימת "תחושת חופש בתעשיית הקולנוע והתיאטרון", אך הדגיש כי "המעמד הבכיר של הנאשם בתעשיית הבידור אין בו כדי להצדיק או לאפשר שליחת ידיים, ליטופים, הערות מיניות, חיבוקים מיניים, דברי זימה".

איבגי עצמו טוען לחפותו לאורך כל הדרך, ועורך דינו מיכאל כרמל הביע את כוונתו לערער כבר עם מתן הכרעת הדין והבטיח "להגיש ערעור על ההרשעה הלא נכונה של איבגי ולהילחם על זיכויו בדין מכל אשמה". ואכן, מיד לאחר מתן גזר הדין הוא ערער הן על עצם הרשעתו והן על העונש שנגזר עליו, ביקש להגיש "ראיות חדשות" ולזמן מחדש חלק מהעדים בהם המתלוננת א'. לדבריו: "בהתאם להתפתחויות שחלו לאחר מתן גזר הדין".

משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"ליטופים, הערות מיניות, חיבוקים מיניים, דברי זימה". כניסתו של איבגי לביהמ"ש ביולי 2020/ראובן קסטרו

ארגוני נשים שונים זעמו על קלות העונש, ופרקליטות מחוז חיפה בבית משפט השלום ביקשה לשלוח את איבגי ל-15 חדשי מאסר בפועל ובנוסף ערערה על זיכויו של השחקן מהאישומים בנימוק כי "אינו נותן את הביטוי הראוי למעשיו הבוטים והנלוזים של איבגי, המחייבים אמירה ברורה וחד-משמעית".

ההחלטה על הגשת הערעור התקבלה על ידי מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן. לטענת המדינה החלטתו של השופט זיו אריאלי שגויה, הן בכך שלא ביסס את ההרשעה בהסתמך על מהימנותן של כל אחת מהמתלוננות, והן בכך שבחן בקפדנות כל אישום בפני עצמו אך נמנע מלבחון את התמונה הכוללת. "המדינה סבורה כי בחינה כוללת של עדויות הנשים ושל כלל הראיות שהוגשו בתיק, וקביעות בית המשפט לגביהן, חייבה את המסקנה ולפיה יש להרשיע את איבגי באישומים שיוחסו לו בכתב האישום", טענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully