וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תערער על זיכויו החלקי של משה איבגי ועל גזר הדין שהוטל עליו

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה כי תערער על זיכויו של השחקן ועל ששת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו. איבגי הורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בקולגה שלו, אך השופט זיכה אותו מאישומים של שלוש מתלוננות נוספות מחמת הספק. עורך דינו: "משוכנע שהערעור יידחה"

בווידאו: גזר הדין של משה איבגי/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

פרקליטות מחוז חיפה הודיעה היום (שני) כי בכוונתה לערער על זיכויו החלקי של השחקן משה איבגי. הפרקליטות תערער גם על גזר הדין שהוטל עליו - שישה חודשי עבודות שירות.

בית משפט השלום בחיפה הרשיע בינואר האחרון את איבגי בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו במהלך צילומים לסרט ב-2012. וגזר הדין קובע גם כי איבגי נדרש לשלם לצעירה פיצוי בגובה עשרת אלפים שקלים. עם זאת, השופט זיו אריאלי זיכה אותו מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שלוש מתלוננות נוספות.

משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"נילחם על זיכוי בדין מכל אשמה". איבגי ועורך דינו בביהמ"ש בחיפה/ראובן קסטרו

ביולי, בית משפט השלום בחיפה גזר על איבגי שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בגובה עשרת אלפים שקלים. במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS, הוא הורשע באישום אחד של ביצוע שני מעשים מגונים בצעירה שעבדה עמו, אך זוכה מחמת הספק בשלושה אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד מתלוננות נוספות.

עו"ד מיכאל כרמל, שמייצג את איבגי, מסר בתגובה להחלטת הפרקליטות כי היא נובעת מחוסר ביקורת פנימית. "רק במדינה כמו ישראל אותו גוף שניהל משפט כושל והפסיד יכול להחליט בעצמו על הגשת ערעור על זיכוי", אמר. "בלי כל ביקורת חיצונית של פרקליט אחר שיבחן אם יש ממש בערעור אני משוכנע שערעור המדינה ידחה כל כל רבדיו ובדין".

כרמל הוסיף כי בכוונתו לערער "להגיש ערעור על ההרשעה הלא נכונה של מרשי ולהילחם על זיכויו בדין מכל אשמה".

עוד בוואלה!

אחרי שהורשע במעשים מגונים: משה איבגי נשלח ל-6 חודשי עבודות שירות

לכתבה המלאה

בגזר הדין, עליו מתכוונת הפרקליטות לערער, כתב השופט זיו אריאלי כי איבגי "כשל מלהציב לעצמו גבולות, לכבד את זולתו, ולאפשר לעובדים 'זוטרים' ממנו מרחב אישי מוגן ובטוח. זאת, תוך ניצול מעמדו הבכיר בהפקות ועל סט הצילומים, ותוך הבנה או ציפייה כי נפגעת העבירה תיאלם דום ותחריש נוכח הפגיעה בה".

השופט אריאלי ציין כי ניתן אולי לשער ולהבין שאיבגי הרגיש שקיימת "תחושת חופש בתעשיית הקולנוע והתיאטרון", אך הדגיש כי "המעמד הבכיר של הנאשם בתעשיית הבידור - אין בו כדי להצדיק או לאפשר שליחת ידיים, ליטופים, הערות מיניות, חיבוקים מיניים, דברי זימה".

לאחר גזר הדין, אמר עו"ד כרמל כי השחקן חש נרדף ואינו מסכים עם התוצאה הסופית, אך הוא שמח שהשופט התעלם מפרסומי התקשורת וכן טען כי התקשורת רדפה אחרי איבגי בצורה לא ראויה בשל מעמדו כשחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully