וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבגי ערער על הרשעתו ועונשו: "ישנן ראיות חדשות"

23.8.2020 / 10:10

השחקן הגיש לביהמ"ש המחוזי בחיפה ערעור על ההחלטה להרשיעו במעשים מגונים באישה שעבדה עמו, ולהטיל עליו 6 חודשי עבודות שירות. עורך דינו ביקש לזמן מחדש חלק מהעדים בעקבות "התפתחויות" שחלו לטענתו לאחר גזר הדין. מנגד, גם הפרקליטות הביעה חוסר שביעות רצון מגזר הדין

בווידאו: גזר הדין של משה איבגי/צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

השחקן משה איבגי הגיש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על הרשעתו ועל העונש שנגזר עליו. סנגורו, עו"ד מיכאל כרמל, ביקש להגיש "ראיות חדשות" וייתכן כי אף לזמן מחדש חלק מהעדים, בהם המתלוננת א', "בהתאם להתפתחויות שחלו לאחר מתן גזר הדין". איבגי הורשע בתחילת השנה בשני מעשים מגונים ונגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות.

איבגי טוען לחפותו לאורך כל הדרך, ועורך דינו הביע את כוונתו לערער כבר עם מתן הכרעת הדין. אז, הבטיח "להגיש ערעור על ההרשעה הלא נכונה של מרשי ולהילחם על זיכויו בדין מכל אשמה". מנגד, גם הפרקליטות הביעה אי שביעות רצון מפסק הדין, וביום שני שעבר הודיעה כי בכוונתה לערער על זיכויו החלקי של איבגי בן ה-66 וגם על גזר הדין שהוטל עליו.

משה איבגי עם כניסתו לבית המשפט השלום בחיפה לקראת גזר דינו בגין שני מקרים של מעשה מגונה 23 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"התפתחויות חדשות". איבגי בבית המשפט/ראובן קסטרו

עו"ד כרמל מסר בתגובה להחלטת הפרקליטות להגיש ערעור כי היא נובעת מחוסר ביקורת פנימית. "רק במדינה כמו ישראל אותו גוף שניהל משפט כושל והפסיד יכול להחליט בעצמו על הגשת ערעור על זיכוי", אמר. "בלי כל ביקורת חיצונית של פרקליט אחר שיבחן אם יש ממש בערעור אני משוכנע שערעור המדינה ידחה כל רבדיו ובדין".

בית משפט השלום בחיפה הרשיע בינואר האחרון את איבגי בשני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו במהלך צילומים לסרט ב-2012, במסגרת הפרשה שנחשפה בוואלה! NEWS. וגזר הדין קובע גם כי איבגי נדרש לשלם לצעירה פיצוי בגובה עשרת אלפים שקלים. עם זאת, השופט זיו אריאלי זיכה אותו מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שלוש מתלוננות נוספות.

משה איבגי, המואשם במעשה מגונה, השלום, חיפה 9 בינואר 2020. יואב איתיאל
הורשע בשני מעשים מגונים. איבגי/יואב איתיאל

האירוע הראשון בו הורשע משה איבגי התרחש באוגוסט 2012. איבגי השתתף אז בצילומי סרט שנערכו באולפן בבת ים, יחד עם המתלוננת א', צעירה ממנו ב-30 שנים. על פי הכרעת הדין, באחד מימי הצילומים, כשא' ישבה בפינת הקפה, ניגש אליה איבגי מאחור, וליטף אותה מתחת לחולצתה ללא התראה מוקדמת. לתמיהתה אודות מעשיו הוא השיב: "הפרצה קוראת לגנב". באירוע השני, במהלך צילומי סדרת טלוויזיה מאוחר יותר באותה שנה, נצמד איבגי אל א', חיבק אותה בחוזקה ולחש דברים באוזנה.

בית המשפט אימץ את עדותה של א' וקבע כי היא מהימנה. הוא מצא תמיכה לכך בדברים שמסר איבגי עצמו במהלך עימות שנערך בין השניים בתחנת משטרה, כמו גם בעדותה של אישה נוספת ביחס לאירוע דומה שלטענתה חוותה עמו לפני כ-20 שנים. השופטים קבעו מנגד כי עדותו של איבגי הייתה "פתלתלה ומתחמקת" שאינה ראויה לאמון. הוא טען כי האירוע הראשון נעשה בהומור, והאירוע המתואר השני בגדר "ניסיון חיזור לגיטימי".

התביעה חזרה בה מהאישום השני שיוחס לאיבגי בשל סירובה של המתלוננת להעיד. באישום השלישי, נקבע כי המתלוננת ג' סיפרה כי השחקן נגע בה באופן לא ראוי. "עדותו של הנאשם לא הותירה רושם מהימן - הוא התחמק ממסירת גרסה, תוך שהוא משבץ את עדותו בטענות ובגרסאות אשר חלקן כבושות, חלקן תמוהות וחלקן טענות בעלמא ללא ביסוס עובדתי", נכתב בהכרעת הדין. עם זאת, בית המשפט קבע כי נותר ספק בנוגע לאופן התרחשות המגע בין השניים וזיכה אותו מאישום זה.

באישום הרביעי תואר כי במהלך מפגש אקראי של איבגי עם המתלוננת ד' בתל אביב התפתחה שיחה בין השניים, ללא היכרות מוקדמת. ד' סיפרה כי היא בדרכה לטיפול פסיכולוגי בעקבות פגיעה מינית שחוותה בילדותה. במהלך השיחה הפנה השחקן למתלוננת שאלות בוטות לאופן בו נפגעה מינית, אם הייתה לה זוגיות מאז ואם היא מקיימת יחסי מין. בית המשפט קבע כי עדותה של המתלוננת אמינה והדגיש כי אמירותיו של איבגי "שמורה לאחרון גסי הרוח ויושבי הקרנות, ולא לאחד מבכירי שחקני הקולנוע והתיאטרון בישראל". אולם השופט חרץ כי על אף שהשאלות הפולשניות חצו את גבול הטעם הטוב, אין לראות בשאלות אלו משום "הטרדה מינית", כמשמעותה בחוק ולכן זוכה איבגי מאישום זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully