וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אם הליכוד ייכשל אפעל לממשלת אחדות; נתניהו: יריקה בפרצוף הדמוקרטיה

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 22:22

יו"ר ימינה מסר הצהרה לתקשורת ברקע המשבר במגעים עם הליכוד סביב סירובו לתמוך בקיום בחירות אישיות. "ישראל לא בת ערובה של פוליטיקאים, עוד בחירות - מיליארדים לפח", אמר. ראש הממשלה נשא נאום תגובה לבנט: "אתה המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד"

בווידאו: הצהרת יו"ר ימינה, נפתלי בנט/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו ערכו הערב (רביעי) הצהרות לתקשורת שכללו חילופי האשמות סביב הקשיים להרכיב ממשלת ימין. בנט, מצדו, האשים כי נתניהו חותר לבחירות חמישיות, ואמר לראשונה כי יפעל להקים ממשלת פריטטית יחד עם יש עתיד ומפלגות השמאל. ראש הממשלה, שכינס מסיבת עיתונאים כשעה לאחר מכן, אמר כי בנט הוא המכשול שמונע הקמת ממשלה של הליכוד באמצעות בחירות ישירות.

בנט הדגיש תחילה כי אם נתניהו ייכשל בהרכבת ממשלה ב-14 יום שנותרו עד לתום המנדט - הוא יפעל להקים ממשלת אחדות לאומית. בדבריו, הוא שלל אפשרות של תמיכה בחוק בחירה ישירה כל עוד ישנה אפשרות להקים ממשלה, מימין או משמאל.

"לאזרחי ישראל נמאס מהמריבות ורוצים ממשלה שתעבוד בשבילם. אמרתי מיד לנתניהו שיש לו את האצבעות של ימינה כדי להקים ממשלת ימין. לצערי, בעוד שאנחנו מנסים להפוך כל אבן, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף. הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים מדי, הוא חותר רק לבחירות חמישיות. נתניהו אומר 'אם לי לא תהיה ממשלה, לאף אחד לא תהיה'", אמר בנט.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הציבור כולו, וגם הציבור הימני מאס בזה". בנט, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

מדובר בפעם הראשונה שבה בנט אומר בקולו כי יפעל להקים ממשלת אחדות, כשכוונתו לממשלה פריטטית יחד עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ומפלגות השמאל. "הנה סדר העדיפויות שלי: בעדיפות ראשונה - להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, יש לך 14 ימים וזה אפשרי. אם בליכוד ייכשלו, אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר.

בנט הוסיף: "התנאי שזאת תהיה ממשלה טובה ויציבה ומתפקדת ושאוכל לשמור על הערכים שלי. לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אנסה בכל כוחי. רק אם שתי האפשרויות האלה לא יתאפשרו, נאלץ ללכת לבחירות חמישיות במתכונת כזאת או אחרת".

נתניהו משיב לבנט: אתה מתעתע בציבור וסותר ב180 מעלות את מה שהתחייבת/צילום: לע"מ

נתניהו לבנט: "אתה מתעתע בציבור וסותר את הבטחותיך"

נתניהו מסר את הצהרתו מהכנסת, וענה לשאלות עיתונאים בתום נאומו. "בניגוד לטענות שלך", פנה נתניהו ליו"ר ימינה, "אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין, אתה מוכן לעשות הכול אבל הכול כדי להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים. הדרך היחידה שלך לעשות זאת היא לעמוד בראש ממשלת שמאל, אתה קורא לזה ממשלת אחדות לאומית. איזו מכבסת מילים, ניסיון להונות את הציבור", אמר.

נתניהו המשיך ותקף: "זו פשוט יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה, יריקה בפרצוף של ההתחייבויות שנתת לא לשבת עם לפיד והשמאל. לא רק אמרת את זה, גם חתמת על זה באופן דרמטי בערוץ 20. גם אמרת שראש ממשלה לא יכול לכהן עם 10 מנדטים כי זה לא דמוקרטי או מוסרי. איך אפשר להתייחס לדברים האלה, דברים שאתה אומר ופשוט מתעתע בציבור וסותר ב-100% דברים שאמרת. אתה קורא לעצמך ימינה, אבל הולך שמאלה".

נתניהו נשאל האם יכהן כיו"ר האופוזיציה אם אכן לא יצליח להרכיב ממשלה, והשיב: "לא פורש, ממשיך להיאבק ומאוד מקווה שהשכל הישר יביא לכך שיהיו בחירות ישירות, שיבחרו מי יעמוד בראשות הממשלה. כולם מבינים שממשלת הכלאיים תהיה משותקת ומשתקת רק כדי לספק את נפתלי בנט. מקווה שלא נגיע לשם, אם צריך אז נועדנו למאבק".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר". נתניהו, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

הצהרותיהם של השניים הגיעו לאחר סירובו אמש של בנט להיענות לאולטימטום שהציב לו ראש הממשלה, בדרישה שיביע תמיכה בקיום בחירות אישיות. מוקדם יותר היום בליכוד הוציאו הודעה בה האשימו את יו"ר ימינה בכך שהוא "דוהר לממשלת שמאל". לפי הודעת הליכוד: "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט - עם שבעה מנדטים - מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת".

עוד כתבו בליכוד כי "בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שיבחר יוכל להקים ממשלה מיד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה".

לפיד: "נתניהו מדבר על אי-קיום הבטחות? נוכלות"

הצהרות השניים גררו תגובות במערכת הפוליטית מצד ראשי מפלגות המרכז שמאל. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בטוויטר: "לשמוע את נתניהו מדבר על אי קיום הבטחות, על לרמות את הציבור ועל זה שממשלה פריטטית היא בעיה, אין גבול לנוכלות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בתגובה לדברי נתניהו: "ביבי, יריקה בפרצוף זה לקחת את אזרחי ישראל לבחירות ממניעים אישיים, למנוע תקציב מדינה בזמן משבר כלכלי ולהשאיר את המדינה בלי שר משפטים בגלל המשפט שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully