וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נפגש עם נתניהו בבלפור; הליכוד נגד בנט: דוהר לשמאל

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 13:19

יו"ר הציונות הדתית הגיע למעונו של רה"מ, ברקע ביקורת נגדו מצד גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות עקב התנגדותו לשיתוף פעולה עם רע"ם. במהלך הפגישה, בטוויטר של הליכוד תקפו את יו"ר ימינה: "מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע עם גוש השמאל". שקד: "הרצון שלנו - ממשלת ימין"

בווידאו: סמוטריץ' עם הגעתו למעון רה"מ/צילום: רוני כנפו

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיע היום (שלישי) לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו ברחוב בלפור בירושלים. השניים ימשיכו את הדיון על הקמת ממשלת ימין.

במהלך הפגישה בין השניים, בחשבון הטוויטר של הליכוד נכתב כי "‏בנט דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת. מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה אתמול בלילה, ולא מנהל איתו מו"מ על חלוקת תפקידים לניצן הורוביץ, מירב מיכאלי ואבתיסאם מראענה".

בליכוד מתכוונים בין היתר להצבעה של נציגי ימינה בוועדה המסדרת אמש, אז הצביעו נגד הצעת הליכוד להקמת ועדות זמניות ומינוי סגנים זמניים ליו"ר הכנסת בשל החלטת יו"ר הוועדה להביא אותה להצבעה ללא הסכמה של גוש מתנגדי נתניהו.

סמוטריץ' עם הגעתו למעון רה"מ. רוני כנפו
סמוטריץ' מגיע לפגישה בבלפור, החודש/רוני כנפו

הפגישה מתקיימת כשברקע נשמעת ביקורת מצד גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות נגד יו"ר הציונות הדתית על הקמפיין שהוביל בימים האחרונים נגד שיתוף פעולה עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. לטענתם, הקמפיין שהוביל סמוטריץ' שלל כל אפשרות לשיתוף פעולה עם מפלגת רע"ם, גם אם בגוש בראשות נתניהו סברו כמוהו כי אין להקים ממשלה בהימנעות עבאס.

דקות לפני הפגישה, צייץ סמוטריץ' שוב דברים נגד הקמת ממשלה בהימנעות על רע"ם, וציטט דברים שאמר ראש הממשלה במהלך הבחירות נגד אפשרות זאת. סמוטריץ' כתב בטוויטר כי "הפניית העורף של בכירי הליכוד לנתניהו ולערכיו ודרישתם ממנו להפר הבטחת בחירות מפורשת ולסכן את מדינת ישראל בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור אנטי ציוניים ותהיה נתונה לסחיטתם בכל רגע ורגע היא דבר מדהים".

"‏נתניהו הוא אחד המנהיגים בעלי הניסיון והראייה הרחבה ביותר שיש, ואם הוא אומר שהקמת ממשלה שתישען על עבאס היא דבר שאסור לעשות הוא יודע מה הוא מדבר. הזוי בעיני שהם חושבים שהם יותר חכמים ממנו ומנסים לדחוף אותו בכוח למהלכים שהוא מאמין שהם הרסניים ומסוכנים", הוסיף.

מנסור עבאס בישיבת סיעה, 19 באפריל 2021. אוליבייה פיטוסי, AP
רמז כי המתקפה של סמוטריץ' הייתה אחת הסיבות להצבעתו על הוועדה המסדרת. עבאס/AP, אוליבייה פיטוסי

עבאס תקף ביממה האחרונה את יו"ר הציונות הדתית על האמירות נגדו, ורמז כי הן היו חלק בהחלטתו לא לשתף פעולה עם הליכוד בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת.

חברי הכנסת של רע"ם יצאו אתמול מהמליאה וחזרו ברגע האחרון כדי להצביע. ההחלטה התגבשה לאחר שעבאס נפגש עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בתמורה להצבעה נגד הרכב הוועדה המסדרת מטעם הליכוד, לפיד ועבאס סיכמו כי רע"ם תקבל מקום בוועדת הכספים, תפקידו של סגן יו"ר הכנסת, ותעמוד בראש ועדה למיגור האלימות בחברה הערבית לאחר הקמת הממשלה.

שקד: "הרצון שלנו זה להקים ממשלת ימין"

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה בוועידת איגוד התאיגידים העירוניים באילת כי "אני אומרת את המובן מאליו, השאיפה שלנו והרצון שלנו זה להקים ממשלת ימין, אמרנו לנתניהו אנחנו מוכנים לעשות כל מאמץ כדי לעזור לך להקים ממשלה. אנחנו עושים את המאמצים האלה, אנחנו גם חזרנו ואמרנו שלא ניתן לגרור את המדינה לבחירות חמישיות. השלטון המקומי הם הנפגעים העיקריים, הם צריכים ממשלה מתפקדת, צריכים משרדי ממשלה מתפקדים ואנחנו נעשה הכול כדי שלא יהיו בחירות חמישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully