וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: על בנט להודיע עוד הערב על תמיכתו בבחירות ישירות, אין צורך ברע"ם

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 19:54

רה"מ תקף את יו"ר ימינה ואמר כי "רק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בנט לא נותן לנו למצות את המנדט". בזמן שנותר על שעון המנדט, הליכוד יתמקד בניסיון למנוע מבנט לחבור לגוש הנגדי. נתניהו הצהיר על מבצע חיסונים נוסף בעוד שישה חודשים

נתניהו: על בנט להודיע עוד הערב על תמיכתו בבחירות ישירות, אין צורך ברע"ם/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) כי על יו"ר ימינה נפתלי בנט להצהיר "עוד הערב" על תמיכתו במתווה בחירות ישירות לראשות הממשלה. במסיבת עיתונאים לצד שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר נתניהו כי "יש שתי אפשרויות: להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני בניגוד לרצון הבוחר ובניגוד להתחייבויות של בנט וגדעון סער. האפשרות השנייה היא להקים ממשלת ימין יציבה לארבע שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה כדי שהציבור יבחר מי יהיה ראש הממשלה הבא".

מסיבת העיתונאים התקיימה כמה שעות אחרי הפגישה של נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ובמהלכה נתניהו הקפיד להתנער מכל קשר עם רע"ם של מנסור עבאס ומכל תוכנית להסתמך על שיתוף פעולה איתם להקמת ממשלה - בהתאם לווטו של סמוטריץ'.

מאידך, נתניהו הקדיש את רוב דבריו למתקפה על יו"ר ימינה - וללחוץ עליו לתמוך ביוזמה לבחירות ישירות לראשות הממשלה במקום להצטרף לממשלה של הגוש המתנגד לנתניהו. המאמץ המרכזי של הליכוד בשבועיים שנותרו על שעון המנדט יתמקד בניסיון למנוע מבנט לחבור לגוש הנגדי, ולתמוך בבחירות ישירות. בלי בנט - לא יהיה ליוזמה של בחירות אישיות רוב, שכן כמעט כל המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו הודיעו כי לא יתמכו בו.

רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת בדבר חיסוני ילדים, 20 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אמר שצפוי מבצע חיסונים נוסף בעוד שישה חודשים. נתניהו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי נתניהו, זה תלוי רק באדם אחד, נפתלי בנט. "אם בנט יתמוך בהצעה הזאת יש לכך רוב. אין סיבה שלא יתמוך בכך, הוא הרי התחייב לממשלת ימין והתחייב לא ללכת תחת לפיד והשמאל. נפגשתי איתו מספר פעמים והצעתי לו מקום בכיר בממשלה. לצערי למרות שאני קיבלתי מנדט מהנשיא להקים ממשלת ימין, בנט מנהל במקביל אלינו משא ומתן להקמת ממשלת שמאל".

ראש הממשלה המשיך לתקוף את בנט ואמר כי "רק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בנט לא נותן לנו למצות את המנדט ולהקים ממשלת ימין יציבה. ראינו את זה גם אתמול בלילה כשימינה הצביעו בכנסת נגד הימין ובעד השמאל. אם בנט באמת רוצה ממשלת ימין - שיודיע עוד היום שהוא תומך בבחירות ישירות ונצא מהפלונטר".

נתניהו נשאל על הצורך בתמיכת רע"ם להקמת ממשלה ואמר כי "לא צריך את רע"ם, צריך בחירה ישירה כדי שנקים ממשלה. זה פותר את כל השאלה הזאת". כשנשאל שוב בנושא תמיכה ממפלגתו של עבאס, אמר נתניהו כי הוא " מחפש פתרון שלא מתבסס על תמיכה כזו או אחרת. בואו ניתן לציבור להחליט מי ירכיב את הממשלה והוא ירכיב אותה".

עוד אמר ראש הממשלה כי הוא "נגד הסתה ובעד הציבור הערבי, בעד להכניס אותו ולעזור לו, אפשר למצוא שיתוף פעולה בהרבה תחומים אבל מלכתחילה אמרתי שאני רוצה ממשלה ימנית בלי להישען על גוף כזה או אחר. קיוויתי שגדעון יצטרף ואחרים יבואו אבל אם זה לא בא בדרך הזו יש מוצא אחר".

נפתלי בנט יו"ר ימינה מגיע לפגישה עם רה"מ נתניהו בלשכתו, ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
רוב דבריו של נתניהו הוקדשו למתקפה על יו"ר ימינה. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

"נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד שישה חודשים"

בתחילת מסיבת העיתונאים התייחס ראש הממשלה להסכמי רכישת החיסונים עליהם סיכמה אתמול ישראל עם חברות פייזר ומודרנה, ואמר כי צפוי להיערך בישראל מבצע חיסונים נוסף נגד נגיף הקורונה בעוד שישה חודשים. "אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף", אמר נתניהו, והוסיף "אז תכינו את הכתפיים והילדים".

על ההסכמים עם חברות התרופות, אמר נתניהו כי "הייתי צריך להילחם עם שר הבריאות ואנשי צוותו ולתת מילה אישית לאנשי פייזר ומודרנה. במהלך הבחירות אמרתי להם שאנחנו רוצים לרכוש חיסונים כי החיסון פג תוקפו, שאנחנו מוכנים להתחייב על מספר גדול של חיסונים לרכש. הם הסכימו אבל דרשו התחייבות תקציבית ברורה, אמרתי בסדר. ואז נתקלנו במכשול פוליטי, דרישות למינויים פוליטיים בנושא הזה".

נתניהו על מבצע החיסונים:

נתניהו: אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה/צילום: גיל יוחנן

ראש הממשלה הוסיף כי "אמרתי להם שנעבור את הבחירות. נגמרו הבחירות ואני שוב נתקל באותם מכשולים בממשלה. הייתה כאן השתקה כמעט מלאה בתקשורת לסקנדל הזה. בסוף חזרנו לראשי החברות ואמרנו להם שנקנה פחות חיסונים כי יש לנו יכולת לשלם על פחות ואת היתרה נשלם באופציות".

על מצב ההתחסנות בישראל והווריאנטים השונים של הנגיף, אמר נתניהו כי "ההצלחה הגדולה שלנו היא עולמית אבל היא לא בלי אפשרות של פרימה, תמיד יכולה להיות הפתעה על ידי וריאנט חדש, ההודי או אחר, או נגיף חדש. היציאה שלנו מהקורונה עד היום וההימנעות שלנו מקורונה בהמשך מובטחת כל עוד אין הפתעה כזו".

שר הבריאות אדלשטיין התייחס במסיבת העיתונאים להצלחה של מבצע החיסונים בישראל, והתגאה בחזרתה של המדינה לשגרה. "הצגנו עכשיו בדיון עם רה"מ שקף שמראה שישראל מובילה בפער על כל המדינות בעולם במבצע החיסונים", אמר. "רואים את זה גם בשטח, הדברים פתוחים, אנשים יכולים להנות מהחיים בשגרה כמעט מלאה".

שר הבריאות הוסיף כי כעס על ניסיונות שנעשו, לדבריו, לפגוע בהסכמי רכישת החיסונים עם חברות התרופות. "מה שמעיק עלי זה הכותרות שראיתי היום, תדרוכים של גורמים בחוסר אחריות ניסו לטרפד את רכש החיסונים", אמר אדלשטיין. "עכשיו הם לא מתביישים או אומרים סליחה, הם מעלים טענות שהם חסכו משהו בהתנהגות שלהם ומנעו בזבוז. בנושא רכש החיסונים אין שום בזבוז. החודש האחרון במדינת ישראל כיסה את כל מה שרכשנו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת בדבר חיסוני ילדים, 20 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"בנושא רכש החיסונים אין שום בזבוז". אדלשטיין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לדבריו של ראש הממשלה: "נתניהו, מדינת ישראל לא צריכה עוד מערכת בחירות. זה לא בחירות ישירות זה מסלול עוקף למריחת זמן על חשבון הציבור. הגיע הזמן להקים ממשלת אחדות ישראלית. זה אפשרי".

מלשכתו של שר הביטחון בני גנץ נמסר כי "בזכות ההתעקשות של גנץ נחסכו מיליארדים, נרכשו חיסונים ולא הוגדל הגירעון בצורה מופקרת כלכלית כדי להשאיר רזרבות לתקציבים פוליטיים. נתניהו וכל שותפיו לפשע ממשיכים להוכיח שהדבר החשוב ביותר הוא המשפט שלו ועבורו הוא מוכן היה להקריב גם חיי אדם לשיטתו. ההתנהלות הזו ששמה את צרכיו האישיים של נתניהו מעל לכל מוכיחה שהוא בלתי כשיר להמשיך בתפקידו".

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה לדברים כי הוא "שמח שגם ראש הממשלה מבין שאסור להסתמך על רע"ם ויש לגייס את הרוב הדרוש להעברת החוק לבחירה ישירה שיחסוך מעם ישראל בחירות נוספות. אמרנו וחזרנו ואמרנו שאין אמונה בשונאי ישראל מהללי שהידים. מצפה שנפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא לא יובילו לממשלת שמאל ויתמכו בהצעת החוק שעשויה לפתור את הפלונטר הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully