וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפלגות החרדיות לא שוללים אפשרות להימנע בהצבעה על ממשלת בנט-לפיד

21.4.2021 / 14:23

בתמורה להימנעות בהצבעה, ידרשו המפלגות התחייבות לשמירה על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ותקציבים לישיבות. גפני סירב להתחייב כי יצביע נגד ממשלה כזאת, ואמר כי במידת הצורך "נשאל את גדולי התורה". עם זאת, גם אם תוקם ממשלה כזו, המפלגות הבהירו כי יישבו באופוזיציה

ח"כ משה גפני בכינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
סירב להתחייב כי יצביעו נגד ממשלת בנט-לפיד. גפני/ראובן קסטרו

במפלגות החרדיות לא שוללים אפשרות כי חלק מחבריהן יימנעו בהצבעה על הקמת ממשלה פריטטית בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אם תוקם. זאת, בתמורה להתחייבות על שמירת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ותקציבים לישיבות. יו"ר יהדות התורה, משה גפני, סירב היום (רביעי) בראיון ל'קול ברמה' להתחייב כי יצביעו נגד ממשלה כזאת, ואמר בתגובה לשאלה בנושא: "נשאל את גדולי התורה".

גפני טען כי הסיכויים להקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד הינה בעלת סיכויים דומים להקמת ממשלה בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, קרי נמוכים מאד, והבהיר כי יהדות התורה "תמיד הלכה עם הימין והליכוד" ואם תוקם ממשלה "בצד השני", כלשונו, מפלגתו תשב באופוזיציה.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
גפני נפגש השבוע עם שניהם ו"מדבר עם כולם". לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

גפני נפגש השבוע עם בנט, וצפוי להיפגש ביום שני הקרוב עם לפיד. הוא הסביר כי הוא "מדבר עם כולם" ואין קשר בין הפגישות לתמיכתו בממשלה חלופית. גורמים פוליטיים במפלגות החרדיות העריכו כי קיימת אפשרות שחלק מחברי הסיעות החרדיות ימנעו בהצבעה אם תוקם ממשלה בראשות בנט-לפיד. לטענתם, "זה בעיקר יהיה כדי למזער נזקים מתוך האופוזיציה. לא נשב בתוך ממשלה כזאת לעולם".

ההערכה הזאת נשמעת בעיקר בקרב סיעות דגל התורה וש"ס, למרות שראשיהן, גפני ואריה דרעי, הבהירו כי יישבו באופוזיציה. מול העמדה הזאת, סיעת אגודת ישראל בראשה עומד השר יעקב ליצמן דוחה את האפשרות על הסף. אם חלק מחברי הסיעות החרדיות ימנעו בהצבעה כדי לאפשר את הקמתה, ייתכן כי גוש מתנגדי נתניהו יוכל להקים את הממשלה ללא תמיכה של חלק מהסיעות הערביות, כפי שנדרש להן כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully