וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מציעה: בחירות ישירות לראשות הממשלה לפעם אחת בלבד

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 21:45

בניסיון לפתור את המשבר הפוליטי ולמנוע בחירות חמישיות, המפלגה תקדם פעם נוספת את היוזמה, שכבר עלתה על השולחן לפני שתי מערכות בחירות. להצעת החוק, שנתניהו מוכן לשקול את קידומה, נדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת, ולא ברור האם יהיה לכך רוב

נתניהו קורא לבנט וסער: "הצטרפו אלינו להקמת ממשלת ימין חזקה"/צילום: דובורת הליכוד

סיעת ש"ס צפויה להגיש מחר (שני) הצעת חוק לבחירה ישירה של ראש ממשלה בישראל. להצעת החוק נדרשת תמיכה של 61 חברי כנסת, ולא ברור האם יהיה לכך רוב. לפי ההצעה שתוגש למזכירות הכנסת, בחירה ישירה בישראל תהיה לפעם אחת בלבד, ולא מדובר בשינוי קבוע בשיטת הבחירה בישראל.

מדובר ביוזמה של השר אריה דרעי שהחלה להתגלגל כבר בתוך המשבר הפוליטי המתמשך לפני שתי מערכות בחירות, ועלתה שוב הפעם בצל המשבר הפוליטי. ראש הממשלה בנימין נתניהו מוכן לשקול את קידום ההצעה - אך לא ברור אם יו"ר ימינה נפתלי בנט יתמוך בכך.

למרות זאת, דרעי שוחח איתו על כך היום, ונחוש לקדם את ההצעה בניסיון למנוע הקמת ממשלה בראשות בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד או יציאה לבחירות חמישיות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מצביע בקלפי הסמוכה לביתו בירושלים , 23 למרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
יוזמה שלו. דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

כאמור, הצעות דומות במהלך סבבי הבחירות האחרונים, בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי. כך, דרעי העלה את ההצעה גם לאחר סבב הבחירות השני, והיא זכתה לתמיכה בקרב סיעות בלוק הימין. נתניהו עצמו אף קרא אז לקיים בחירה ישירה לראשות הממשלה בינו לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ, כדי למנוע בחירות "מיותרות" לכנסת. בכחול לבן תקפו אז את ההצעה, וטענו כי מדובר "בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully