וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ימינה תתמוך בגוש מתנגדי נתניהו בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 14:32

הוועדה, שמביאה לאישור הכנסת את הרכב הוועדות הקבועות, רשאית לבחור ועדות זמניות לענייני כספים, חוץ וביטחון וקורונה. בכך תהפוך המפלגה בראשותו של בנט ללשון מאזניים בקידום חקיקה: "לא מעניין אותנו גושים, רוצים כוח מקסימלי". סמוטריץ': "מנסים להכשיל ממשלת ימין"

נפתלי בנט, השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
מפלגתו תהפוך ללשון המאזניים. בנט/ראובן קסטרו

מסתמן כי ימינה תתמוך מחר (שני) בהצעת גוש מתנגדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת. בכך תהפוך המפלגה בראשותו של נפתלי בנט ללשון מאזניים בהחלטות על הקמת הוועדות וקידום חקיקה. "לא מעניין אותנו גושים", הסביר בכיר במפלגה, "אנחנו רוצים כוח מקסימלי וזה נותן לנו כוח מקסימלי".

תפקיד הוועדה המסדרת הוא להביא לאישור הכנסת את הרכבן של ועדות הכנסת הקבועות, הכוללות את ועדת הקורונה, ועד לבחירתן רשאית הוועדה לבחור ועדות זמניות לענייני כספים ולענייני חוץ וביטחון. לוועדה יש סמכות לקבוע את דיוני המליאה והוועדות, וכן להשפיע על הליכי החקיקה בכנסת. שליטה כזאת חשובה בתקופה בה אין ממשלה קבועה, אף שיו"ר הכנסת יריב לוין יכול לבלום כל מהלך מתוקף סמכותו.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את מפלגת ימינה על כוונתה להצביע מחר עם מצביעי גוש מתנגדי נתניהו, וכתב בטוויטר כי ‏"מי שבאמת רוצה להקים ממשלת ימין ולא עסוק בתרגילים פוליטיים שקופים לא מנסה להכשיל אותה ולהעביר את השליטה בכנסת לגוש השמאל".

בשבוע שעבר עקב אי ההסכמות בין הסיעות, יו"ר הועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר החליט למשוך את ההצבעה על הקמת הוועדה והיא נדחתה לשבוע הנוכחי. זוהר ביקש לקבוע מפתח של נציג אחד בוועדה המסדרת על כל 6-5 מנדטים, כדי להשיג רוב בוועדה. לעומת זאת, הסיעות המתנגדות מגוש השינוי ביקשו נציג אחד לכל 4 מנדטים כדי להשיג להן את הרוב.

בתוך כך, זוהר כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יעלה מחר למליאה "הצעה להקמת הוועדה המסדרת לפי הרכב סיעתי בחלוקה ל-5 (מנדטים) המשקף את הכוחות בכנסת. אנו מצפים מימינה לתמוך בהצעה זו המשמרת את כוחו של הימין, ומשאירה בידי ימינה את זכות הווטו בכל החלטה". בדומה לדבריו של סמוטריץ', זוהר עוד תקף כי "אם ימינה לא תתמוך בהצעה זו, פירוש הדבר שהיא חברה לגוש השמאל בניגוד להבטחותיה לבוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully