וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המתגבש בין נתניהו ובנט - והתנאי במקרה שסער מצטרף

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 14:40

גורם בגוש הימין-חרדים אמר לוואלה! כי חלה התקדמות בשיחות בין בנט ונתניהו. השניים הסכימו עקרונית שיו"ר ימינה יהיה שר הביטחון, ושקד תופקד על החינוך או החוץ - אלא אם יו"ר תקווה חדשה ישבור את הבטחתו. כעת יעלו את הלחץ על סמוטריץ' להסכים לממשלה שנשענת על רע"ם

בנט: הליכוד יכול לספור את אצבעות ימינה להקמת ממשלה ימנית/צילום: ערוץ הכנסת

בשבוע האחרון חלה התקדמות בשיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט - כך אמר היום (שישי) גורם בגוש הימין-חרדים לוואלה!. 18 ימים לקצו של המנדט שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו לנסות ולהרכיב ממשלה, השניים הגיעו להסכם עקרוני על חלוקת התיקים, וכעת יחלו להפעיל לחץ על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להסכים לתמיכה או הימנעות של רע"ם.

במסגרת ההסכם, יו"ר ימינה יכהן כשר הביטחון, ושותפתו לרשימה איילת שקד תמונה לשרת החינוך או החוץ, בנוסף לתיק בעל משקל קטן יותר לאחד מחברי המפלגה. עם זאת, בשיחות נאמר לבנט כי אם סער יחליט להצטרף לממשלה, הוא יצטרך להיפרד מהתיק השני שיקבל לטובת תיק הכלכלה. בנוסף, בליכוד שומרים על משרד ירושלים ומורשת ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שמעוניין בו ככל שייכנס לממשלה, זאת מעבר לתפקידים נוספים שצפוי לקבל.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
התקדמות במגעים. נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

בשני הצהיר יו"ר ימינה כי יהיה מוכן להצטרף לממשלה בראשות נתניהו לפני פגישתם השלישית מאז הבחירות. הוא הדגיש כי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע בחירות חמישיות, שלדבריו יהיו הפתרון הגרוע ביותר למשבר הפוליטי, וקרא לראשי המפלגות להצטרף למאמצים להרכבת קואליציה.

למרות זאת, עדיין קיימת השערה שהצהרותיו של בנט באות כחלק מאסטרטגיה כוללת, שמטרתה לא להצטייר מול בוחריו כמי שבגללו ייכשל נתניהו במאמצים להקים ממשלת ימין. בכך, ייתכן שבנט מנסה להכשיר את הקרקע לחבירה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד בהקמת ממשלה חלופית בהמשך, עם סיום תקופת המנדט של נתניהו.

סמוטריץ' מתעקש

הבוקר, סמוטריץ' הבהיר כי סירובו להיכנס לממשלה שנשענת על רע"ם עדיין עומד. ‏"אם הליכוד ייכשל במלאכת הרכבת ממשלה לאומית זה יהיה בגלל שהוא מבזבז את הימים היקרים שהמנדט אצלו בכיוונים מסוכנים וחסרי סיכוי", כתב בטוויטר. "לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם".

בצלאל סמוטריץ' במטה אחרי תוצאות המדגמים, 24 במרץ 2021. Sraya Diamant/Flash90, פלאש 90
לא נכנע ללחץ. סמוטריץ'/פלאש 90, Sraya Diamant/Flash90

בליכוד ממשיכים להפעיל על יו"ר הציונות הדתית לחצים באמצעות לחץ ציבורי ורבני, אך הוא מתנגד לכך נחרצות. סמוטריץ' סבור כי יש להשקיע את המאמצים להרכבת קואליציה בשכנוע של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף, אך סער עדיין נחרץ בדעתו לא לשבת בממשלה בראשות נתניהו, כפי שהתחייב מאז הקמת מפלגתו החדשה, ערב הבחירות האחרונות.

"כעת, ראש הממשלה וצוותי המו"מ יישבו עם נציגי הסיעות החרדיות כדי להתקדם ולסגור דברים עקרונית, ומאותו הרגע כל הלחץ יופנה לסמוטריץ'", אמר הגורם בגוש הימין-חרדים. "יש הבנה שבינתיים אין דרך אחרת להקים ממשלה בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully