וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ונתניהו נפגשו: "יכול לספור את אצבעותינו בהקמת ממשלת ימין"

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 22:21

יו"ר ימינה הודיע שעדכן את רה"מ כי יהיה מוכן להצטרף לליכוד בהרכבת קואליציה. "נפעל בכל הכוח והאמצעים למנוע אסון של בחירות חמישיות", התחייב. השניים ייפגשו שוב בבוקר, יחד עם צוותי המשא ומתן של המפלגות

בנט: הליכוד יכול לספור את אצבעות ימינה להקמת ממשלה ימנית/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שני) כי יהיה מוכן להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. הוא הדגיש כי יעשה כל שביכולתו כדי למנוע בחירות חמישיות, שלדבריו יהיו הפתרון הגרוע ביותר למשבר הפוליטי, וקרא לראשי המפלגות להצטרף למאמצים להרכבת קואליציה. השניים נפגשו בלשכת ראש הממשלה, בפעם השלישית מאז הבחירות.

השניים ייפגשו פעם נוספת מחר בבוקר, יחד עם נציגי צוותי המו"מ של הליכוד וימינה - יעקב אטרקצי ועו"ד מיכאל ראיבלו מטעם הליכוד וטל גן-צבי ושלום שלמה מטעם ימינה. בסביבת נתניהו הביעו היום שביעות רצון מהאווירה החיובית בפגישה עם בנט, ואופטימיות לנוכח ההצהרה שלו בישיבת סיעת ימינה שהליכוד יכול "לספור את אצבעות ימינה".

בנט עם הגעתו למעון רה"מ 8 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"נפעל בכל הכוח למנוע בחירות חמישיות". בנט במעון רה"מ/פלאש 90, יונתן זינדל

"ימינה הינה ותמשיך להיות שותפה במאמץ להקים ממשלת ימין יציבה וטובה", הדגיש בנט בהצהרה. "בפגישות אמרתי למר נתניהו שהליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית. נפעל בכל הכוח והאמצעים למנוע אסון של בחירות חמישיות".

לדבריו, "יש לא מעט דרכים יצירתיות להביא לזה אבל בשביל זה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. יצאו מספר פרסומים כאילו התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר ופייק ניוז. יכולתי כבר בשעה הזאת לשבת בכסא ראש הממשלה לו זאת הייתה מטרתי העליונה אבל מטרתי היא לחסום סיבוב חמישי של בחירות".

"המדינה לא פועלת וצריך לצאת מזה כמה שיותר מהר. הקרקס של בחירות חמישיות מסמן לאויבים שלנו שאנחנו בהתפרקות. המערכת צריכה לצאת מהקיבעונות שלה, ולהקשיב לציבור. יש כל מיני מפלגות ששוכרות יועצים ומשרדים ומתארגנות לקמפיין חמישי, ואני מבקש מהם, אתם מנהיגים, החוכמה היא לפעול באחראיות", הוסיף.

עוד בוואלה

"משולש הימין" חוסם את נתניהו, ותרחישי האימה מוציאים אותו מאזור הנוחות

לכתבה המלאה
יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן |  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
פגישה שלישית. נתניהו/ראובן קסטרו

בנט המשיך וקרא להגיע לפשרות כדי למנוע בחירות חמישיות. "זה לא שמאל וימין או כן ביבי או לא ביבי, זה מחנה של אנשים עם אחריות שעושים הכל כדי להקים ממשלה מול מחנה ההפקרות שבשם אידיאלים מטרפדים את זה", טען. "רדו מהעץ, מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה, ימצא אותי כבן ברית אבל מי שיפעל למען בחירות חמישיות, ימצא אותי נלחם בכך בכל כוחנו".

גם בפגישה הקודמת בין השניים, שנערכה ביום חמישי במעון בבלפור, הבהיר בנט כי מטרתו העליונה היא למנוע בחירות חמישיות. לאחר כשעתיים הסתיימה פגישתם של השניים. בהודעה משותפת מטעם הליכוד וימינה נמסר כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

כפי הנראה, הצהרותיו של בנט באות כחלק מאסטרטגיה כוללת, שמטרתה לא להצטייר מול בוחריו כמי שבגללו ייכשל נתניהו במאמצים להקים ממשלת ימין. בכך, בנט מנסה להכשיר את הקרקע לחבירה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד בהקמת ממשלה חלופית בהמשך, עם סיום תקופת המנדט של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully