וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית מאז הבחירות: לפיד ייפגש עם גנץ

17.4.2021 / 20:02

בשבוע הקרוב מתכנן יו"ר יש עתיד לחדש את המגעים לשיתוף פעולה בגוש המתנגד לנתניהו, ולחדש את הלחץ על יו"ר ימינה בנט שלא להצטרף לממשלה בראשותו. נותרו עוד 17 ימים למנדט של רה"מ, ובגוש המתנגד לו מתכוונים להאיץ את המאמצים לגיבוש הסכמות עוד לפני סוף המנדט

בווידאו: לפיד: הצעתי לבנט להקים ממשלה ולהיות ראשון ברוטציה/מערכת וואלה NEWS!

ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ייפגש הערב (שבת) עם יו"ר כחול לבן שר הביטחון, בני גנץ, לדון במאמצים להרכבת הממשלה.

לפיד שב בשבוע שעבר מחופשה בת שבוע בחו"ל, ובשבוע הקרוב הוא מתכוון לחדש את המגעים לשיתוף פעולה בגוש המתנגד לנתניהו ואת הלחץ על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שלא להצטרף לממשלה בראשותו. בנוסף לגנץ, לפיד צפוי לקיים סבב פגישות עם ראשי מפלגות נוספות בגוש המתנגד לנתניהו, ולפנות פומבית לבנט ולשוב על הצעתו להקמת ממשלת אחדות.

זו הפגישה השלישית של לפיד וגנץ מאז הבחירות, אחרי שנה של נתק אחרי פירוק כחול לבן. נותרו עוד 17 ימים למנדט של נתניהו, וברקע הקשיים שלו בהרכבת קואליציית ימין, בגוש המתנגד לו מתכוונים להאיץ את המאמצים לגיבוש הסכמות עוד לפני סוף המנדט.

בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ייפגשו בפעם השלישית מאז הבחירות. לפיד וגנץ ב-2019/ראובן קסטרו

ברקע הקשיים בהרכבת קואליציה, קרא אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לליכוד ולהקים יחד ממשלה. לראשונה מאז הבחירות, נתניהו החל בהפעלת לחצים גלויים על יו"ר תקווה חדשה, ברקע סירובו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להרכיב קואליציה שנשענת על רע"ם. סער התחייב בהזדמנויות שונות, לפני ואחרי הבחירות, שלא ישב תחת נתניהו.

"אני קורא כאן לגדעון סער - הליכוד זה הבית שלך. גדלת בבית הזה", אמר נתניהו באירוע פוליטי של סגן שר הבריאות יואב קיש ברמת גן. "אתה תתקבל כאן בזרועות פתוחות. זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל. בוא תצטרף אלינו ונקים יחד ממשלת ימין יציבה כדי להבטיח יחד את עתידנו בארצנו. כולנו מאמינים בזה ונעשה את זה יחד, ואת יום העצמאות הבא נחגוג בממשלת ימין יציבה".

נפתלי בנט יו"ר ימינה מגיע לפגישה עם רה"מ נתניהו בלשכתו, ירושלים, 13 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד יקרא לו שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. בנט, בשבוע שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

הקריאה המשותפת של חברי הליכוד באה בעקבות התקדמות במגעים עם ימינה, שכוללת הסכם עקרוני על חלוקת התיקים בין המפלגות, והתבצרותו של סמוטריץ' בעמדתו נגד הקמת ממשלה בתמיכה או בהימנעות מפלגתו של מנסור עבאס.

"לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם", כתב סמוטריץ' אתמול הבוקר. בליכוד ממשיכים להפעיל עליו לחץ ציבורי ורבני, אך הוא מתנגד לכך נחרצות וסבור כי יש להשקיע את המאמצים להרכבת קואליציה בשכנוע של סער להצטרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully