וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קרא לסער לחזור לליכוד: זה הבית שלך, תתקבל בזרועות פתוחות

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 14:55

לראשונה מאז הבחירות, רה"מ הצטרף ללחץ של סמוטריץ' וביקש מיו"ר תקווה חדשה להצטרף ולהרכיב יחד קואליציה ללא רע"ם. "זה לא זמן להקים ממשלת שמאל", אמר. מאות ראשי ערים וסניפים בליכוד חתמו על מכתב בנוסח דומה ושלחו אותו לסער, שהתחייב כי לא ישב תחת נתניהו

סער לקראת סבב ההמלצות: "לא נתמוך בממשלה בראשות נתניהו, נפעל להקמת ממשלת שינוי"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא היום (שישי) ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לליכוד ולהקים יחד ממשלה. לראשונה מאז הבחירות, נתניהו החל בהפעלת לחצים גלויים על יו"ר תקווה חדשה, ברקע סירובו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להרכיב קואליציה שנשענת על רע"ם. סער התחייב בהזדמנויות שונות, לפני ואחרי הבחירות, שלא ישב תחת נתניהו.

"אני קורא כאן לגדעון סער - הליכוד זה הבית שלך. גדלת בבית הזה", אמר נתניהו באירוע פוליטי של סגן שר הבריאות יואב קיש ברמת גן. "אתה תתקבל כאן בזרועות פתוחות. זה לא הזמן להקים ממשלת שמאל. בוא תצטרף אלינו ונקים יחד ממשלת ימין יציבה כדי להבטיח יחד את עתידנו בארצנו. כולנו מאמינים בזה ונעשה את זה יחד, ואת יום העצמאות הבא נחגוג בממשלת ימין יציבה".

מפלגת הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, 22 בינואר 2013
 בנימין נתניהו גדעון סער. ראובן קסטרו
הלחצים החלו. סער ונתניהו/ראובן קסטרו

במקביל, כ-300 ראשי ערים וסניפים בליכוד שיגרו מכתב לסער בקריאה לחזור הביתה. "הליכוד תמיד היה הבית שלך, כפי שהוא הבית של כולנו. יש לך מקום חם בליבנו ותתקבל בזרועות פתוחות", כתבו. "זה לא הזמן להמליך ממשלת שמאל. זה הזמן לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין יציבה לשנים ארוכות שתשמור על ארץ ישראל מול אתגרים גדולים שעומדים בפנינו. גדעון, עשה את הדבר הנכון למען תנועתנו, מדינתנו וארצנו. חזור הביתה".

לקריאת המכתב המלא

סמוטריץ' עם הגעתו למעון רה"מ. רוני כנפו
חוסם הקמת ממשלה. סמוטריץ'/רוני כנפו

הקריאה המשותפת של חברי הליכוד באה בעקבות התקדמות במגעים עם ימינה, שכוללת הסכם עקרוני על חלוקת התיקים בין המפלגות, והתבצרותו של סמוטריץ' בעמדתו נגד הקמת ממשלה בתמיכה או בהימנעות מפלגתו של מנסור עבאס.

"לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם", כתב הבוקר. בליכוד ממשיכים להפעיל עליו לחץ ציבורי ורבני, אך הוא מתנגד לכך נחרצות וסבור כי יש להשקיע את המאמצים להרכבת קואליציה בשכנוע של סער להצטרף.

מנגד, סער שב והבהיר כי לא יחבור לליכוד. "לא נתמוך או נצטרף לממשלה בראשות נתניהו ונפעל להקמת ממשלת שינוי במדינת ישראל", אמר סער לפני סבב ההמלצות אצל הנשיא, ודברים ברוח דומה הביע גם לאחר התוצאות המאכזבות בבחירות: "נעמוד בהתחייבותנו לא להיכנס לממשלה שנתניהו עומד בראשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully