וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הסודית של איילת שקד וראש המוסד במטה הארגון - שבוע לפני הבחירות

21.4.2021 / 10:09

לוואלה! נודע כי יוסי כהן וחברת הכנסת מימינה נפגשו בחודש שעבר במטה הארגון בתל אביב. גורמים שעודכנו בפרטים טוענים שהפגישה עסקה בנושאים ביטחוניים-משפטיים, ולא פוליטיים. השניים סירבו להגיב

איילת שקד. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
שבוע לפני הבחירות. שקד/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

ראש המוסד יוסי כהן נפגש בחודש שעבר עם ח"כ איילת שקד (ימינה) במטה המוסד בתל אביב - כך נודע לוואלה!. הפגישה התקיימה כשבוע לפני הבחירות. גורמים שעודכנו בפרטיה טוענים כי היא לא עסקה בסוגיות פוליטיות אלא בנושאים ביטחוניים-משפטיים. כהן ושקד סירבו להגיב.

שקד כיהנה כשרת המשפטים בין 2015-2019 והייתה גם חברה בקבינט המדיני-ביטחוני, במקביל לכהן - ששימש באותה תקופה ראש המל"ל ומאז 2016 מכהן כראש המוסד. בכנסת הקודמת היא הייתה חברה בוועדת חוץ וביטחון, שחבריה מקבלים תדרוכים תקופתיים מראש המוסד מעת לעת.

יוסי כהן בכנס סייבר באוניברסיטת תל אביב. פלאש 90, אתר רשמי
הערכה שישקול קריירה פוליטית. כהן/אתר רשמי, פלאש 90

כהונתו של כהן אמורה להסתיים בעוד כחודש וחצי אחרי כהונה של שש שנים וחצי, שלפניהן כיהן במשך שלוש שנים כראש המל"ל. בעשור האחרון הוא הפך לאחד מאנשי האמון הקרובים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוביל מטעמו את המאבק בגרעין האיראני והיה שחקן מרכזי בכינון הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. באוגוסט 2019 אף נחשף בוואלה! שנתניהו רואה בו יורש ראוי למלא את נעליו ולהנהיג את מדינת ישראל ביום שאחריו. שקד, לעומתו, מסומנת לשלילה אצל משפחת נתניהו, שחסמה בשנים האחרונות את כל ניסיונותיה להשתלב בליכוד.

לפי ההערכה, כהן אכן שוקל בהמשך דרכו קריירה פוליטית, רק שחוק הצינון מונע ממנו להתמודד לכנסת ולהתמנות לתפקיד שר במשך שלוש שנים מסיום תפקידו. אלא אם כן - יהיו שתי מערכות בחירות בתקופה זו ואז הראשונה תאפס את תקיפת הצינון - והוא יוכל להתמודד באלה שאחריהן.

במסגרת סבב הראיונות של קמפיין הבחירות האחרון, נתניהו אמר שהוא מתכוון למנות את כהן לתפקיד בממשלתו הבאה אחרי פרישתו, ושמו הוזכר כמועמד לשגריר בארצות הברית או כשליח מיוחד לנושאים מדיניים. בעקבות הריאיון עלתה ביקורת ציבורית על הקשרים בין השניים ועל השימוש הפוליטי שנתניהו עושה במוסד, וכהן נאלץ לפרסם הבהרה שאין לו כל קשר פוליטי איתו או עם הליכוד.

רה"מ נתניהו בהצהרה לתקשורת בדבר חיסוני ילדים, 20 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מקדם את כהן. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בינתיים, עדיין לא ברור אם וכיצד ימונה ראש המוסד הבא, ד', שאמור להחליף את כהן ביוני הקרוב. נתניהו הודיע על זהות המחליף כבר בחודש דצמבר. הוא אושר בוועדת גולדברג למינויים בכירים, אבל טרם עלה להצבעה בממשלה בגלל הכאוס הפוליטי.

בינואר, אחרי שהכנסת התפזרה לבחירות, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע שהוא מתנגד למינוי ראש מוסד חדש על ידי ממשלת מעבר, ומעדיף שהתפקיד יאויש על ידי הממשלה הבאה כדי לא לסנדל את ראש הממשלה הבא עם מינוי מוגמר. אם לא תוקם ממשלה בשבועות הקרובים, הפרישה המתוכננת של כהן ומינוי יורשו עשויים להיתקל במכשולים פוליטיים-משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully