וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אמנה את ראש המוסד יוסי כהן לתפקיד בממשלתי הבאה

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 23:48

רה"מ אמר בחדשות 13 כי ידאג לשלב את כהן, שאמור לסיים את כהונתו בראשות המוסד בחודש יוני: "אדע לנצל את כישוריו". זאת, למרות שחוק הצינון מונע ממנו להתמודד לכנסת ולהתמנות לתפקיד שר במשך 3 שנים. על עדות ההסכם שנחתם לכאורה עם רעייתו: "חד משמעית - זה שקר מוחלט"

בווידאו: רה"מ מבהיר כי יישר את ההדורים עם ירדן והוא יבקר בירדן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי הוא מתכוון למנות את ראש המוסד, יוסי כהן, לתפקיד בממשלתו הבאה. כהן אמור לסיים את כהונתו בראשות המוסד בחודש יוני, ונחשב למקורב מאוד לנתניהו, שאמר בריאיון בחדשות 13 כי לאחר פרישתו "בממשלה שאקים אדאג לשלב אותו בתפקיד. אדע לנצל את כישוריו".

חוק הצינון מונע מראש המוסד ובכירים אחרים במערכת הביטחון להתמודד לכנסת ולהתמנות לתפקיד שר במשך שלוש שנים מיום סיום תפקידם. בעבר שמו של כהן הוזכר כמועמד לשגריר בארצות הברית או כשליח מיוחד של נתניהו לנושאים מדיניים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם ראש המוסד יוסי כהן 24 במאי 2020. חיים צח/לע״מ, אתר רשמי
נתניהו וכהן/אתר רשמי, חיים צח/לע״מ

בנוסף, נתניהו הכחיש כי רעייתו הייתה מעורבת במינויו של כהן לתפקיד ראש המל"ל, בהתייחס לפרסום בחדשות 13 לפיו הוא מונה לתפקיד ראש המל"ל ב-2013 בתיווכו של איש העסקים ארנון מילצ'ן ורק לאחר שהבטיח לגלות נאמנות אישית לנתניהו ורעייתו. לדבריו, "אני בחרתי ביוסי כהן כי הוא עושה עבודה יוצאת מהכלל, והבחירה שלי מתאמתת כל הזמן. בחירה נכונה ולא היה לארנון מילצ'ן או אשתי חלק בה".

כהן, ראש המוסד מאז 2016, שימש קודם כראש המל"ל ונחשב למקורב מאוד לראש הממשלה ולרעייתו - ונחשב גם למי ששוקל קריירה פוליטית בעתידו. באוגוסט 2019 נחשף בוואלה! כי בשיחות סגורות נתניהו סימן את כהן, וכן את השגריר לשעבר בארצות הברית רון דרמר, כיורשים ראויים למלא את נעליו ואמר ש"הם המתאימים להנהיג את מדינת ישראל" ביום שאחריו.

דיון שירה רבן נגד שרה נתניהו, בית הדין לעבודה בירושלים , דצמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא היה לה חלק בבחירה של כהן". שרה נתניהו/ראובן קסטרו

כהן נחשב לאחד מאדריכלי המאבק הישראלי בגרעין האיראני בשנים האחרונות וכן שיחק תפקיד מרכזי בהסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ, מה שהוביל בשנה האחרונה ללא מעט מאבקי כוח בינו ובין ראש המל"ל, מאיר בן שבת, שגם ממונה על הנושאים הללו מטעמו של נתניהו.

פנייה לראש המוסד: פרסם הבהרה כי אין קשר פוליטי עם הליכוד

בעקבות דבריו של נתניהו בריאיון בחדשות 13, התנועה לאיכות השלטון שלחה מכתב לכהן וליועץ המשפטי לממשלה ובו דרישה לפרסום הבהרה כי לראש המוסד אין קשר פוליטי עם ראש הממשלה או עם הליכוד.

"עצם אמירתו של ראש הממשלה - אמירה מצערת אשר יש בה ולו רק לרמוז שמא מתקיימים יחסים פוליטיים בין ראש המוסד לבין ראש הממשלה - יש בה עד כדי חילול הקודש של ממש, ופגיעה חמורה ביותר ביכולתו של ארגון חשוב זה לפעול כמשרתו של הציבור במדינת ישראל", נכתב.

"נבקש כי תוציא באופן בהול הבהרה - בין אם בשמך, ובין אם בשם הארגון עליו אתה מפקד - לפיה אין ולא קיים כל קשר פוליטי בינך לבין ראש הממשלה או מפלגת הליכוד, וכי כל פעולותיך נעשות אך ורק לשם שמירה על בטחונה של מדינת ישראל ושל עם ישראל, וללא קשר לזהות העומד בראשות הממשלה", ציינו במכתב.

דוד ארצי. יוסי אלוני, מעריב, אתר רשמי
דוד ארצי/אתר רשמי, יוסי אלוני, מעריב

נתניהו הכחיש כי קיים חוזה בינו לבין רעייתו שרה ולפיו מינויים בכירים עוברים דרך אישורה, כפי שהעיד דוד ארצי, המשנה למנכ"ל התעשייה האווירית לשעבר. לדבריו, "זה שקר מוחלט, ואני שמח שדוד שמרון הולך לתבוע את השקרן הזה ארצי. משקרים על שרה כי אי אפשר להפיל אותי בקלפי אז מייצרים נרטיב שקרי נגדי ונגד רעייתי. חד משמעית, זה שקר מוחלט".

בסרטון שפורסם בשבוע שעבר ברשתות החברתיות, ארצי, בכיר לשעבר במכון הייצוא ובתעשייה האווירית, טוען כי עורך הדין דוד שמרון, מקורבם של בני הזוג נתניהו, הראה לו בשנות ה-90 חוזה שהכין, לכאורה, עבור בני הזוג נתניהו. לטענת ארצי, בחוזה שראה הופיע סעיף הקובע כי מינויי הרמטכ"ל, ראש המוסד וראש השב"כ טעונים אישור של שרה נתניהו וכן נותן לה את האפשרות להשתתף בכל הישיבות הסודיות ביותר.

לטענת ארצי, במקרה של הפרת החוזה מצדו של ראש הממשלה - כל רכושם המשותף של הזוג יעבור לבעלותה של שרה נתניהו, והיא תנהל את הכספים. עורך הדין שמרון הכחיש בתוקף את עדותו של ארצי ואת קיומו של חוזה בין בני הזוג.

"ירדן זקוקה ליחסים איתנו לא פחות ממה שאנחנו זקוקים לה"

על המשבר עם ירדן אמר כי המדינה השכנה "זקוקה ליחסים איתנו לא פחות ממה שאנחנו זקוקים לה". זאת לאחר ששר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, תקף בחריפות אמש את נתניהו, והודה לראשונה כי ארצו הערימה קשיים באופן שמנע את ביקורו באיחוד האמירויות במהלך השבוע.

יום לאחר שעמאן עכבה את אישור נתיב הטיסה של נתניהו באופן שהוביל לביטול הטיסה, אישר השר בריאיון ב-CNN את דברי נתניהו לפיהם הדבר נבע בשל התנאים שהציבה ישראל לביקור יורש העצר הירדני בהר הבית, באופן שהוביל לביטול הביקור. לדברי נתניהו, "נודע לי לאחר מעשה שיש שם בעיה עם 50 מאבטחים. השב"כ חשש מהרבה אנשים חמושים בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully