וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשנה מאז הרג אל-חלאק, השימוע לשוטר שירה בו ייערך בימים הקרובים

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 9:47

מח"ש הודיעה בחודש אוקטובר על כוונתה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בתושב מזרח ירושלים בגין עבירה של המתה בקלות דעת, אך השימוע התעכב זמן ממושך. אביו של איאד: "אם ערבי היה עושה ליהודי דבר כזה, באותו היום היה משפט"

הוריו של איאד אל-חלאק מגיבים על ההחלטה להאשים את השוטר שירה בו בהמתה/צילום: רוני כנפו

במהלך הימים הקרובים צפוי להיערך שימוע לשוטר המעורב בפרשת מותו של איאד אל-חלאק שנורה בעיר העתיקה בירושלים - כך נודע לוואלה!. כמעט שנה עברה מאז המקרה וטרם התקבלה החלטה סופית בעניין הגשת כתב האישום בפרשה. כעת, כחצי שנה לאחר הודעת מח"ש על כוונתה להעמיד לדין את השוטר היורה בחשד להמתה בקלות דעת הוא יזומן לשימוע.

חיירי, אביו של איאד, הביע היום תסכול וכעס על העיכוב. "אני כועס שלא התחיל עדיין המשפט. אם ערבי היה עושה ליהודי דבר כזה - באותו היום עושים משפט", אמר. "לא עושים צדק עם איאד, וכולם יודעים שהלך סתם ככה".

אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים, בן 32, נורה כשהיה בדרכו מביתו בוואדי ג'וז למוסד לבעלי צרכים מיוחדים שבו למד בעיר העתיקה. שוטרים קראו לו לעצור, אך אל-חלאק, שלא הבין את בקשתם, נמלט ונורה למוות כשהגיע למתחם אשפה ללא מוצא.

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
כמעט שנה עברה מאז שאיאד אל-חלאק נורה למוות, אך טרם נערך שימוע לשוטר החשוד במעשה/אתר רשמי, ללא

בחודש אוקטובר הודיעה מח"ש כי החליטה לסגור את התיק נגד מפקד הכוח ולהעמיד לדין את השוטר שפגע באל-חלאק. "תוך כדי המרדף, המפקד ירה שני כדורים מאקדחו לעבר רגליו, אשר לא פגעו בו. איאד המשיך במנוסתו. מספר שניות אחר כך, פנה איאד למתחם המתואר לעיל, שבו היו באותה עת שלושה אנשים מלבדו: עובד המקום, עובד ווקף ואישה נוספת שהכירה את איאד. השוטר החשוד ומפקדו נכנסו למתחם, שם הבחין החשוד באיאד בפינת המתחם, וביצע לעברו ירי - וזאת למרות שמפקדו צעק לעברו 'חדל'", נכתב בכתב החשדות.

עוד תואר כי "כתוצאה מהירי הראשון נפגע איאד בחלק התחתון של בטנו ונפל ארצה. מיד לאחר הירי הראשון המפקד צעק בשנית 'חדל'. לאחר מכן נכנסו שוטרים נוספים למתחם והשוטר החשוד צעק לאיאד לא לזוז. במקביל, אחד השוטרים שאל את אל-חלאק בערבית "איפה האקדח", ואיאד, שהיה פצוע מהירי הראשון, התרומם והצביע לעבר האישה שהכיר ומלמל דבר מה. לאחר מכן, שאל השוטר את האישה איפה האקדח, והיא השיבה לו: "איזה אקדח?". בשלב זה, ביצע השוטר החשוד ירי נוסף לעבר אל-חלאק.

ואולם, מאז הודעת מח"ש השימוע התעכב. השוטר טען באמצעות סנגוריו עו"ד אפרת נחמני-בר, עו"ד שרון זגגי-פנחס ועו"ד אלון פורת כי התנהלות מח"ש כלפיו מאופיינת בחוסר הוגנות ואינה מאפשרת לו הזדמנות לנהל שימוע הוגן. עוד טענו פרקליטיו כי במח"ש מסרבים להעביר להם את כל חומרי החקירה וכי כתב החשדות "עמום", והגישו עתירה בנושא לבג"ץ. ראש מח"ש השיבה כי למעט 22 תמונות של איאד שלא הועברו מצנעת הפרט, נמסרו כל יתר החומרים. בג"ץ דחה את העתירה על הסף, וקבע כי הטענות צריכות להתברר בעת ההליך הפלילי, אם יוגש כתב אישום.

הפגנה מול משרדי מח"ש במחאה על הריגתו של איאד אל חלאק 2 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
הפגנה מול משרדי מח"ש על הריגתו של איאד אל-חלאק, ספטמבר/אתר רשמי, -

מח"ש מסרה בתגובה כי "המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה באוקטובר האחרון לעורכי דינו של החשוד על העמדתו לדין בכפוף לשימוע. בשל מספר רב של בקשות שיזמו עורכי הדין של החשוד, לרבות עתירה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט העליון ונדחתה על הסף, חל עיכוב בקיום הליך השימוע. מח"ש נמצאת בקשר רצוף עם משפחת המנוח ועושה כל מאמץ לקיים את הליך השימוע בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully