וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אל-חלאק עתרה לבג"ץ נגד מח"ש: "אין הצדקה לשיהוי בהחלטה בתיק"

הורי האיש שנורה למוות בידי שוטרים בעיר העתיקה טענו כי במחלקה לחקירות שוטרים מכתתים רגליים בניהול תיק החקירה. "קיפוח חיי אדם צעיר בעל צרכים מיוחדים, דווקא בידי מי שהופקד בידיו הכוח להשתמש בנשק להגנה על חיי תושבים, מקים אינטרס ציבורי להליך בקצב סביר"

בווידאו: שחזור הירי באיאד אל חלאק בעיר העתיקה בירושלים/עריכה: טל רזניק

הוריו של איאד אל-חלאק, הגבר שנורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה בירושלים בעת שהיה בדרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים, עתרו היום (שלישי) לבג"ץ נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), בטענה כי במחלקה מכתתים רגליים בקבלת החלטה בתיק החקירה.

"נסיבות העניין אינן מצדיקות את השיהוי הניכר. זאת בעיקר נוכח חומרתו של התיק ותוצאותיו הטראגיות והחריגות של האירוע", נכתב בעתירה. "השתהות המשיבה, יוצרת אצל העותרים רושם כי התנהלות המשיבות מוכתבת מתוך הססנות ורק משום שהחשודים בנטילת חיי בנם הם שוטרים".

עוד נכתב כי "תוצאתו הטראגית של האירוע אשר הסתיים בקיפוח חייו של אדם צעיר בעל צרכים מיוחדים, דווקא בידי מי שהופקד בידיו הכוח להשתמש בנשק למען שמירת הסדר הציבורי והגנה על חיי התושבים, מקימה אינטרס ציבורי ממשי לקיום חקירה והליכים יעילים ובקצב סביר".

איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים בעל צרכים מיוחדים שנחשד בשוגג שנשא נשק ונורה למוות על ידי שוטרים בעיר העתיקה. ללא, אתר רשמי
"נסיבות העניין אינן מצדיקות את השיהוי הניכר". איאד אל-חלאק/אתר רשמי, ללא

אל-חלאק נורה למוות על ידי שוטר מג"ב בעיר העתיקה לפני כארבעה חודשים. הוא נורה כשהיה בדרכו למוסד שבו למד, לאחר שלפי המשטרה לא עצר כפי שהתבקש. בתחילת החודש, כמאה בני אדם השתתפו בהפגנה ליד מטה מח"ש בירושלים, במלאת שלושה חודשים למותו של אל-חלאק. המוחים דרשו לחשוף את תיעוד מצלמות האבטחה מזירת הירי, למצות את הדין עם השוטרים שירו בו למוות, וכן לשנות את הוראות הפתיחה באש של כוחות צה"ל והמשטרה.

מח"ש ערכה שחזור לאירוע הירי באל-חלאק רק שלושה חודשים לאחר המקרה. השחזור בוצע תחת אבטחה כבדה בשעות הלילה. החוקרים החלו את השחזור עם אחד השוטרים המעורבים באזור השעה 23:00, וכשעה לאחר מכן ביצעו שחזור עם השוטר השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully