וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו: "תקופה פוליטית רגישה"

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 16:20

השופטים קבעו כי העותרים לא הצביעו על פגם בהחלטתו של הנשיא ריבלין, הצטרפו לחוות דעתו של היועמ"ש - ודחו על הסף את הבקשה לפסול את הטלת המנדט על ראש הממשלה בשל היותו נאשם בפלילים. העותרים: "החלטה מקוממת ומדאיגה, בג"ץ עוצם את עיניו"

בווידאו: ריבלין הטיל את המנדט על נתניהו - "החלטה לא קלה מוסרית וערכית"/צילום: לע"מ

בג"ץ דחה היום (ראשון) על הסף את העתירה נגד הטלת המנדט להרכבת קואליציה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. השופטים חיזקו את חוות הדעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והזכירו בהחלטתם פסקי דין קודמים בהם הכריעו כי אין לשלול מנתניהו את האפשרות בעקבות היותו נאשם בפלילים.

"דין העתירה להידחות על הסף. העותרים לא ביססו כל עילה משפטית לבחינת שיקול דעתו של מקבל תפקיד ציבורי", כתבו השופטים בתשובה לעתירה שהגישה קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר נגד החלטתו של הנשיא ראובן ריבלין. "העותרים לא הצביעו על פגם שנפל באופן מימוש הסמכות הנתונה לנשיא".

כמו כן, קבעו כי "בראי המתואר, כמו גם נוכח פסיקת בית משפט זה על פיה תקופת בחירות (במובן הרחב) היא תקופה רגישה מבחינה פוליטית אשר ראוי כי בית משפט ינהג לגביה באיפוק ובריסון, אין העתירה מגלה עילה להתערבות". הם פסקו לעותרים הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים.

רה"מ נתניהו בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"לא נפל פגם במימוש הסמכות הנתונה לנשיא". נתניהו בבית המשפט/ראובן קסטרו

קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" הביעה צער על ההחלטה. "זו החלטה מקוממת ומדאיגה. ההחלטה בוחרת להתעלם מהטענות כבדות המשקל שהעלתה העתירה, לא עולה בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ, ונמנעת מהתמודדות עם הטענות הנורמטיביות שהעלו העותרים", נמסר. "במידה רבה, ההחלטה מרוקנת מתוכן את פסק הדין של 11 השופטים רק מלפני כשנה, אשר בו הם הבהירו כי ניתן גם ניתן לבקר את החלטותיו של הנשיא - במיוחד כאשר אף מועמד לראשות הממשלה לא השיג רוב של ממליצים ושיקול הדעת לגבי הטלת המנדט נתון באופן מוחלט לנשיא. זהו בדיוק המצב שאליו נקלענו בעקבות הבחירות הרביעיות, אך במקום להכיר בכך ולקיים דיון מעמיק במשמעות הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בשחיתות שלטונית חמורה - בג"ץ בוחר לעצום את עיניו. ההחלטה אף מתעלמת מקביעתה המפורשת של הנשיאה חיות לפני כשנה, ולפיה יש מקום לשיקולים לגבי טוהר המידות בהחלטת הנשיא".

עוד בוואלה!

מנדלבליט לבג"ץ: אין עילה להתערבות שיפוטית בהטלת המנדט על נתניהו

לכתבה המלאה

ברביעי מנדלבליט הגיש תגובה מקדמית לבג"ץ, ובה טען כי אין עילה להתערבות שיפוטית בהטלת המנדט על נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - וכי יש לדחות את העתירה על הסף. היועמ"ש ציין שהסוגיה המהותית בדבר כשירותו של אדם לעמוד בראשות הממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שחיתות שלטונית חמורות הוכרעה כבר על ידי שופטי בג"ץ, שפסקו פה אחד לפני כשנה כי אין עילה משפטית למנוע את הטלת התפקיד על נתניהו, בכפוף להסדר ניגוד עניינים שיהיה מחויב אליו.

ריבלין הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו לפני כשבועיים. בהצהרה שמסר בשידור ישיר מבית הנשיא אמר הנשיא כי ההכרעה שקיבל "אינה קלה ברמה המוסרית והערכית", ובאה בעקבות "סיכוי גבוה במעט שהשתקף ממפת הממליצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully