וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לבג"ץ: אין עילה להתערבות שיפוטית בהטלת המנדט על נתניהו

14.4.2021 / 15:31

היועץ המשפטי לממשלה הגיש תגובת מקדמית לעתירות בנושא כשירותו של נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה. בתשובתו טען מנדלבליט כי דין העתירה להידחות על הסף. "היקף הביקורת השיפוטית על החלטות הנשיא הקשורות במילוי תפקידו צר ביותר"

בווידאו: ריבלין הטיל את המנדט על נתניהו - "החלטה לא קלה מוסרית וערכית"/צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיש היום (רביעי) תגובה מקדמית לבג"ץ, ובה טען כי אין עילה להתערבות שיפוטית בהחלטה להטיל על בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, את הרכבת הממשלה. זאת בתגובה לעתירה שטענה כי הוא מנוע מלקבל על עצמו את התפקיד, וכי ההחלטה "נגועה בחוסר סבירות קיצוני".

בתשובתו, טען היועמ"ש כי דין העתירה להידחות על הסף. לטענת מנדלבליט, הסוגיה המהותית בדבר כשירותו של אדם לעמוד בראשות הממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שחיתות שלטונית חמורות - הוכרעה כבר על ידי שופטי בג"ץ, שפסקו פה אחד לפני כשנה כי אין עילה משפטית למנוע את הטלת התפקיד על נתניהו, בכפוף להסדר ניגוד עניינים שיהיה מחויב אליו.

בנוסף, ציין מנדלבליט בדבריו כי "היקף הביקורת השיפוטית על החלטות הנשיא הקשורות במילוי תפקידו הוא צר ביותר".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
טען כי דין העתירה להידחות על הסף. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל לפני כשבוע את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. בהצהרה שמסר בשידור ישיר מבית הנשיא אמר הנשיא כי ההכרעה שקיבל "אינה קלה ברמה המוסרית והערכית".

"במצב דברים זה, בו אין רוב של 61, ובאין שיקולים אחרים המצביעים על סיכוייו של מי מהמועמדים להרכיב ממשלה, קיבלתי את הכרעתי בהתאם למשתקף ממפת הממליצים המעידה על סיכוי גבוה מעט של חבר הכנסת בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. לפיכך, החלטתי להטיל עליו את התפקיד להרכבת הממשלה", אמר ריבלין.

בתום סבב ההמלצות שאירח ריבלין עם 13 הסיעות שנבחרו לכנסת ה-24, ראש הממשלה נתניהו זכה לרוב של 52 ממליצים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיבל את המלצתם של 45 ח"כים ושבעת חברי ימינה המליצו על היו"ר נפתלי בנט. תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"ם לא המליצו על אף אחד מהמועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully