וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לנתניהו וגנץ: יש לפעול בהקדם למינוי שר משפטים קבוע

מנדלבליט הבהיר כי יש למנות שרים קבועים במקום ממלאי המקום שכהונתם תפקע בימים הקרובים. הוא הדגיש כי משרד המשפטים כבר נערך לפעילות ללא שר, אך לא יוכל להפעיל את אותן סמכויות. גנץ דרש להעלות את המינוי לאישור בישיבת הממשלה: "יהיו השלכות על ניהול ממשלת המעבר"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
פנייה נוספת. מנדלבליט/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ והבהיר כי יש למנות בהקדם שרים קבועים במקום ממלאי המקום שכהונתם תפקע בימים הקרובים. הכוונה לשרי התקשורת המים וההשכלה הגבוהה, ובייחוד ממלא מקום שר המשפטים גנץ - שכהונתו תפקע ביום חמישי. גנץ דרש להעלות את מינוי שר המשפטים כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

בהמשך למכתב ששלח להם התחילת החודש, היועמ"ש עדכן את נתניהו וגנץ כי בשבועות האחרונים עבד משרד המשפטים מול היועמ"שים של משרדי הממשלה הרלוונטיים כדי להיערך למצב בו לא ימונו שרים קבועים, והמשמעות היא כי באותם משרדים לא יהיה שר מכהן. למרות זאת, ישנן סמכויות שהחוק העניק באופן ספציפי לשרים ולא ניתן לאצול אותם, ואת אותן הסמכויות לא ניתן יהיה להפעיל.

לדברי מנדלבליט, הדבר חמור במיוחד במשרד המשפטים. "בהיעדר שר משפטים מכהן תשובש פעילותה של ועדת השרים לחקיקה, תיפגע יכולתה של הממשלה לקדם הצעות החלטה בתחום הפעילות של משרד המשפטים, לא יהיה גורם המוסמך להתקין תקנות המצויות בסמכות השר - לרבות סמכויות הקשורות במאבק בקורונה, כמו אישור קיום דיונים (בבתי משפט) בהיוועדות חזותית, מדינת ישראל לא תוכל להסגיר עבריינים" ועוד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מצביע בקלפי הסמוכה לביתו בראש העין , 23 במרץ 2021. אלעד מלכה, אתר רשמי
"למנוע מנתניהו לפגוע באזרחי ישראל". גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

בהמשך לפנייתו של מנדלבליט, גנץ פנה ללשכת ראש הממשלה ודרש להעלות את מינוי שר המשפטים בישיבת הממשלה הקרובה ביום שני, שסדר יומה טרם נקבע. "לאי-מינוי שר משפטים קבוע יהיו השלכות גם על ניהול ממשלת המעבר. אפעל בכל האמצעים כדי למנוע מנתניהו שנגוע בשיקולים זרים לפגוע באזרחי ישראל".

גנץ משמש מ"מ שר משפטים מאז סוף חודש דצמבר, אז עזב שר המשפטים אבי ניסנקורן את תפקידו ואת כחול לבן. ואולם, מינוי של ממלא מקום שר מוגבל לשלושה חודשים וב-1 באפריל תפוג כהונתו. בשבועות האחרונים פגה כהונתם הזמנית של מ"מ שר התקשורת, המים וההשכלה הגבוהה ולא מונה שר קבוע במקומם.

בתחילת החודש גנץ עצר משאל הטלפוני של הממשלה על מינוי שרים קבועים בעיצומה של ההצבעה, בדרישה להוסיף לרשימה גם את מינויו שלו כשר משפטים. ההצעה שהועלתה במשאל כללה את המינוי של איתן גינזבורג לשר תקשורת, של יואב גלנט לשר להשכלה גבוהה קבוע ושל יובל שטייניץ כשר קבוע למשאבי המים.

כמה ימים קודם לכן, מנדלבליט הזכיר לנתניהו וגנץ שכהונתם של ממלאי המקום עתידה לפקוע בקרוב. זאת, משום שעל פי חוק יסוד הממשלה שר שמכהן כממלא מקום לא יכול לכהן יותר משלושה חודשים, ולא ניתן להאריך תקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully