וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ דרש למנותו כשר משפטים קבוע, ועצר את הצבעת הממשלה על מינויי שרים אחרים

8.3.2021 / 18:40

יו"ר כחול לבן הפסיק את המשאל הטלפוני כשדרש להוסיף לרשימת המינויים הקבועים גם את מינויו שלו, לפני שזה יפקע ב-1 באפריל. עם זאת, בשבוע שעבר, אחרי שהיועמ"ש הוציא דרישה לאשר מינויים קבועים - גנץ הודיע שהוא דורש למנות שר תקשורת בלבד

בני גנץ באולפן וואלה! NEWS. ראובן קסטרו
הוסיף את הדרישה רק לאחר שהמשאל הטלפוני החל. גנץ/ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עצר הערב (שני) את המשאל הטלפוני של הממשלה על מינוי שרים קבועים במקום ממלאי מקום בעיצומה של ההצבעה. זאת, בדרישה להוסיף לרשימת המינויים גם את מינויו שלו כשר משפטים כמינוי קבע.

ההצעה שהועלתה במשאל כללה את המינוי של איתן גינצבורג לשר תקשורת, של יואב גלנט לשר השכלה גבוה קבוע ושל יובל שטייניץ כשר קבוע לעניני מים. אך תוך כדי המשאל, ואחרי שהושגה הסכמה על המינויים האחרים, גנץ דרש להוסיף את המינוי שלו - שעתיד לפקוע ב-1 באפריל.

בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, כי בקרוב תפקע כהונתם של חמישה שרים המכהנים כממלאי מקום - בהם גנץ עצמו שכאמור מכהן כממלא מקום שר המשפטים. זאת, משום שעל פי חוק יסוד הממשלה שר שמכהן כממלא מקום לא יכול לכהן יותר משלושה חודשים, ולא ניתן להאריך תקופה זו.

בהמשך למכתב היועמ"ש, החל הערב משאל טלפוני בקרב שרי הממשלה לאישור המינוי הקבוע של גינצבורג, שטייניץ וגלנט בתיקי התקשורת, המים וההשכלה הגבוהה. שטייניץ וגלנט כיהנו עד כה כממלאי מקום במשרדי המים וההשכלה הגבוהה במילוי מקום לאחר התפטרותו של זאב אלקין בתחילת מערכת הבחירות, והמעבר שלו מהליכוד לתקווה חדשה. גנץ שימש כמ"מ שר התקשורת - וכעת החליט למנות את גינזבורג במינוי קבוע עד להשבעת ממשלה חדשה.

בלשכת ראש הממשלה אמרו שרשימת המינויים אושרה על ידי כחול לבן מראש וכי גנץ לא דרש להוסיף את המינוי של שר המשפטים כמינוי קבע עד להתחלת המשאל הטלפוני. יצוין כי אכן, בשבוע שעבר, אחרי שיצאה דרישת היועמ"ש - גנץ הודיע שהוא דורש למנות רק שר תקשורת.

בלשכת ראש הממשלה אמרו שרשימת המינויים אושרה על ידי כחול לבן מראש וכי גנץ לא דרש להוסיף את המינוי של שר המשפטים כמינוי קבע עד להתחלת המשאל הטלפוני. יצוין כי אכן, בשבוע שעבר, אחרי שיצאה דרישת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למנות מינויים קבועים במקום ממלאי מקום - גנץ הודיע שהוא דורש למנות רק שר תקשורת.

בכחול לבן אמרו הערב כי המינוי של שר המשפטים פוקע מעט אחרי הבחירות, וחמישה ימים בלבד אחרי מינוי שר המים שמאושר כעת על ידי הליכוד בממשלה. לדברי גורמים בסביבת גנץ, אישור המינויים האחרים היה משאיר אותם בלי אף מנוף לחץ לאישור המינוי הקבוע של גנץ כשר משפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully