וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: נפלו פגמים בהעברת חיסוני מודרנה למדינות זרות

עודכן לאחרונה: 1.3.2021 / 20:20

היועץ המשפטי לממשלה סיים לגבש חוות דעת בנושא וקבע כי אין לחדש את העברת החיסונים בשלב זה. במסמך שצפוי לעבור ליועץ לביטחון לאומי נכתב בין היתר כי לא התקבלה הסכמה מראש של מודרנה להעברת החיסונים, וכי ההעברה לא אושרה על ידי חשב משרד הבריאות

בווידאו: הפלסטינים החלו במבצע החיסון לקורונה בחיסונים של מודרנה שקיבלו מישראל/צילום: רויטרס

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר היום (שני) כי נפלו פגמים בהעברתם של 21 אלף החיסונים של חברת מודרנה למדינות זרות. בחוות הדעת שהוא צפוי להעביר ליועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, כתב מנדלבליט כי בעקבות הפגמים אין לחדש את העברת החיסונים בשלב זה.

מנדלבליט כתב במסמך כי לא התקבלה הסכמה מראש של חברת מודרנה להעברת החיסונים בהתאם לתנאי החוזה עמה, וכי העברת החיסונים לא אושרה על ידי חשב משרד הבריאות כפי הנדרש בחוק נכסי המדינה.

כמו כן, כתב מנדלבליט כי העברת החיסונים למדינות זרות היא נושא הדורש התייעצות מקדימה עם משרד החוץ בכל הנוגע לרשימת המדינות שיקבלו את החיסונים, ועם משרד האוצר בכל הנוגע לחוק נכסי המדינה ולהיבטים תקציביים. "ככל שידיעתנו מגעת הדבר לא נעשה", כתב מנדלבליט.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
כתב כי בעקבות הפגמים אין לחדש את העברת החיסונים בשלב זה. מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

היועץ המשפטי לממשלה כתב לבן שבת כי מדובר בנושא שהיה צריך לעלות לדיון בממשלה או בקבינט המדיני-ביטחוני או בפורום אחר שכולל את השרים הרלוונטיים לסוגיה. "מהמידע שנמסר לנו עולה כי התכנית גובשה ובוצעה ללא ליווי של יועץ משפטי, שאם היה נעשה היה מאפשר למנוע חלק מהפגמים", כתב מנדלבליט.

מנדלבליט כתב כי התנאי להפשרת המהלך הינו בדיקת החוזה מול מודרנה, בדיקת היתכנות מול היועץ המשפטי והחשב של משרד הבריאות, והתייעצות מדינית מול משרד החוץ ודיון בפורום שרים רלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully