וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הגדיר מחדש את קבוצות הסיכון, והפער מיעד המתחסנים גדל מאוד

26.2.2021 / 12:48

המשרד הכליל גם אזרחים שעתידים להצטרף לקבוצות הגיל שבסיכון במהלך השנה הקרובה, ולדבר תיתכן השפעה משמעותית על פתיחת המשק ומערכת החינוך בערים כתומות. במקביל, המשרד עדכן את הקופות ובתי החולים: החיסונים מפייזר יספיקו לכל בני ה-16 ומעלה, אין צורך באלו של מודרנה

בווידאו: הכנסת אישרה את החוק המאפשר להעביר מידע על אזרחים שלא התחסנו/צילום: ערוץ הכנסת

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) את בסיס הנתונים שלו על קבוצת המתחסנים בגילאי ה-50 ומעלה, לאחר שבועות רבים של נתונים סותרים. לעדכון השלכות דרמטיות על פתיחת המשק ומערכת החינוך בערים כתומות, והוא מראה כי יש צורך בחיסון של מאות אלפי אנשים נוספים כדי לאפשר את חידוש הפעילות בצורה בטוחה.

השינוי במסד הנתונים של המשרד מחשיב כעת את כלל ילידי שנתון 1971 כשייכים לקבוצת בני ה-50 ומעלה, ולא רק את אלה שמלאו להם 50 עד היום (כלומר: ילידי ינואר ופברואר 1971, או אזרחים מבוגרים יותר). משמעות הדבר היא שיותר אנשים מוגדרים כשייכים לקבוצות הסיכון, וכדי לעמוד במדדים שהציבה מערכת הבריאות נותר כעת לחסן 339 אלף בני אדם מקבוצת הגילאים הזו, ולא 102 אלף כפי שחשבו במשרד קודם לכן.

מבחינת שיעורי ההתחסנות, העדכון הוריד את שיעור המחוסנים בגילאי 50 ומעלה מ-87% ל-82%, ואת בני ה-60 ומעלה מ-90% ל-84% בלבד. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 4.65 מיליון ישראלים חוסנו עד כה נגד קורונה, ו-3.27 מתוכם כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון.

השינויים בשיעורי ההתחסנות

  • בני 50 ומעלה: 82% במקום 87%
  • בני 60 ומעלה: 84% במקום 90%
מתחם חיסוני קורונה של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 17 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים בפתח תקווה, לפני כחודש/ראובן קסטרו

למהלך של המשרד יש השלכות משמעותיות על המשך פתיחת מערכת החינוך, מפני שישראל החליטה לפתוח את המוסדות גם לפי אחוזי ההתחסנות של קבוצות הסיכון בערים כתומות. על פי ההחלטה של הממשלה עיר בצבע כתום בהיר, מתחת לציון 7 במדד הרמזור, תוכל לפתוח את מערכת החינוך במידה ויש בה 70% מתחסנים מעל גיל 60. העדכון החדש של המשרד יוציא הרבה ערים או מועצות מקומיות מהטווח הזה - וילדים רבים ייאלצו להישאר בבית.

השפעה נוספת של העדכון תיגע בהתקדמות בפתיחת המשק. מדדי התחלואה והתחלואה הקשה נמצאים במגמת ירידה, אך המגמה הדרגתית ואיטית, ועדיין לא נראית צניחה משמעותית במספר החולים קשה החדשים. ולכן, בדיון הבא על פתיחת המשק, שאמור להתקיים ביום שני לאחר החג, במשרד הבריאות צפויים לומר שישנם עוד רבים בקבוצת הסיכון שאינם מחוסנים - ולפתוח את ענפים יגרום לעלייה חדה בתחלואה.

במשרד הבריאות מדגישים כי הנתון עוד לא סופי, וימשיך להתעדכן בתקופה הקרובה. "מטרת התהליך היא לאפשר קבלת החלטות אחראית בהתאם להתקדמותו של מבצע החיסונים בשטח", אומרים במשרד.

בתוך כך, קופות החולים ובתי החולים קיבלו הודעה שמשלוחי חיסוני פייזר יוסיפו להגיע ללא הפסקה, כך שיהיה מלאי מספיק לכל גילאי בני 16 ומעלה - כולל מחלימים. כך, שככל הנראה, ישראל לא תשתמש כלל בחיסוני מודרנה שרכשה, אלא תייצא אותם למדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully