וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנחשד בקיום יחסי מרות עם פקודתו: מח"ש סגרה את התיק של תנ"צ עימאד חסן

17.4.2021 / 22:14

לוואלה! נודע כי הטיפול בחסן הועבר למחלקת המשמעת של משטרת ישראל, לאחר שבמח"ש סברו כי יש לטפל בנושא באפיק המשמעתי. חסן, השוהה בימים אלו בחופשה כפויה, הודה בחקירה בקיום יחסים עם פקודתו, אך הכחיש שקידם אותה. המשטרה: "התיק מצוי בהליך בחינה וטיפול"

תנ"צ עימאד חסן. Facebook, צילום מסך
מח"ש סגרה את התיק בעניינו. תנ"צ עימאד חסן/צילום מסך, Facebook

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) סגרה את תיק החקירה בעניינו של תת-ניצב עימאד חסן והטיפול בו הועבר למחלקת המשמעת של משטרת ישראל - כך נודע היום (שבת) לוואלה!.

החקירה בעניינו של תנ"צ חסן נפתחה בעקבות חשיפת וואלה! על יחסים אסורים לכאורה במסגרת יחסי מרות שהוא מקיים עם שוטרת הכפופה לו ישירות. בשבועות האחרונים הועבר תיק החקירה ממח"ש למשטרת ישראל, לאחר שבמח"ש סברו כי הטיפול בנושא צריך להתנהל באפיק המשמעתי. חסן שוהה בימים אלו בחופשה כפויה.

לפי פקודות המשטרה, חל איסור מוחלט על ניהול יחסים אישיים בין פקוד לפקודה. בפקודת המשטרה מוגדרים "יחסי מרות" כיחסים שבין מפקד ופקוד בכל נתיבי הפיקוד, או יחסים שיש בהם מרות או סמכות או השפעה בין במישרין ובין בעקיפין. בנוסף על פי פקודות המשטרה, חלה חובת דיווח על כך. ככל הידוע, חסן והשוטרת לא עשו זאת.

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
החליטו להעביר את הטיפול בחסן למחלקת המשמעת של משטרת ישראל. משרד מח"ש/ראובן קסטרו

מעדויות שהגיעו לידי וואלה! עלה כי חסן מנהל לכאורה מערכת יחסים עם שוטרת הכפופה לו זה כמה שנים, ועברה לשרת תחתיו בכל התפקידים האחרונים שלו במג"ב. הפקודה אף הייתה צפויה לעבור לעבוד תחתיו בתפקיד החדש שיועד לו. גורם המעורה בפרטים טען כי חסן סירב לתפקידים אחרים בסבב המינויים האחרון, בין היתר בשל הרצון להישאר קרוב לאותה פקודה.

"היחסים ביניהם זה סוד גלוי", אמר גורם במערכת אכיפת החוק, והוסיף כי "כבר תקופה ארוכה שבמשטרה מכירים את הסיפור הזה ומתעלמים".

ממח"ש נמסר בתגובה: "לאחר שבוצעה חקירה מקיפה ויסודית, לרבות חקירת הקצין באזהרה ולאחר בחינת מכלול הראיות, הוחלט כי נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות להעמדת הקצין לדין פלילי וכי המישור המתאים הוא המישור המשמעתי, לפיכך, הומלץ כי הקצין יועמד לדין משמעתי והתיק הועבר למשטרת ישראל לצורך כך".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הקצין שוהה בחופשה כפויה בימים אלו. התיק מצוי בהליך בחינה וטיפול של מחלקת המשמעת, זאת לאחר שהחומר בעניינו הועבר לאחרונה ממח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully