וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך מכחיש את הטענות של המפכ"ל: "לא דיווחת לי על מערכת יחסים אסורה"

23.2.2021 / 18:32

מקורבי המפכ"ל לשעבר סותרים את גרסתו של קובי שבתאי, ולפיה עדכן אותו במידע שנחשף בוואלה! NEWS על יחסים בין תנ"צ עימאד חסן לפקודתו. הפנייה בנושא התקבלה ב-2018 על ידי גורם אנונימי וללא ידיעתם של אלשיך או שבתאי

עימאד חסן. דוברות משטרת ישראל
חשד למערכת יחסים אסורה. תנ"צ חסן/דוברות משטרת ישראל

מקורביו של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך דחו את טענות המשטרה, לפיהן דווח לו על חשד ליחסים אסורים בין תת-ניצב עימאד חסן לפקודתו שנחשפו בוואלה! NEWS. במשטרה טענו כי המפכ"ל קובי שבתאי, שהיה בשנת 2018 מפקד מג"ב, דיווח על החשד כמתחייב בעקבות מכתב אנונימי שהגיע לידיו.

מקורביו של אלשיך אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי "בניגוד לטענת המשטרה, שבתאי מעולם לא עידכן את אלשיך בטענות לקשר תחת יחסי מרות שמנהל לכאורה תנ"צ חסן עם פקודתו". מקורבי אלשיך התקשרו לבכירי משטרה וקיימו עימם שיחה קשה, במהלכה הטיחו בהם ש"שבתאי לא דיווח לאלשיך על יחסי מרות בין השניים".

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך בכנס של אוניברסיטת תל אביב 20 במאי 2019. ראובן קסטרו
מכחיש את טענות שבתאי. אלשיך/ראובן קסטרו

לטענת המשטרה, תלונה הועברה למח"ש על חסן כבר ב-27 בינואר השנה. ב-10 בפברואר הכריז שבתאי על סבב מינויים, במסגרתו היה אמור להתקדם תנ"צ חסן לתפקיד מפקד מרחב שפלה במשטרה. לטענת גורמים במשטרה, שבתאי ידע על התיעוד שבו נצפו חסן ופקודתו וידע על העברתו לבחינת מח"ש, אך לא ראה שום פסול בלמנות את חסן לתפקיד.

מפכ"ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, שוחח עם נציגי משטרת ישראל ברחבי העולם, בצל האירוע שהתרחש בסופ״ש שבו התפוצץ מטען בסמוך לנציגות ישראל בדלהי שבהודו.31 בינואר 2021. דוברות משטרת ישראל
שבתאי/דוברות משטרת ישראל

לפי גורם המעורה בפרטים, בשנת 2018 אכן הגיע מכתב תלונה אנונימי על תנ"צ חסן למבקר המשרד לביטחון הפנים ולמחלקת המשמעת של המשטרה, אך שבתאי ואלשיך לא היו מכותבים למכתב שהועבר אז ישירות על ידי מבקר המשרד לבדיקת מח"ש. במכתב עלו טענות לקשר פסול בין חסן לפקודתו, אי סדרים בהתנהלותו ובהן טענות כי חסן הקצה לפקודתו רכב יחידה שלא על פי הנהלים. במכתב הועלתה תלונה נוספת על מספר התקנים ביחידה, אך לא פורט שם על אופי היחסים הרומנטיים בין חסן לפקודתו. עיקר התלונה עסקה בעניין הרכב והתקן שחסן נתן לפקודתו.

מח"ש ביצעה בדיקה שטחית של התלונות אך לא מצאה חשד לפלילים. התיק הועבר לבחינה של מחלקת המשמעת במשטרה, שם נסגר ללא טיפול משמעתי. מקורבי המפכ"ל לשעבר אלשיך הדגישו בשיחה עם וואלה! NEWS כי בניגוד לטענת המשטרה, שבתאי לא דיווח למפכ"ל על חשד ליחסים בן השניים, וכי שבתאי לא היה מכותב כלל לתלונה האנונימית.

אלשיך סיים את כהונתו בדצמבר 2018, והחומרים שבהם נראה חסן נאספו בינואר ובפברואר 2020, כך שאין קשר בין התלונה האנונימית שנבדקה בעבר במח"ש ולא נמצא בה דבר לבין הממצאים שנחשפו בוואלה! NEWS. גורם בכיר במשטרה מתעקש ששבתאי ובכירים נוספים ידעו על היחסים הפסולים. "שבתאי הכיר את החומרים של החוקר הפרטי שמדברים בעד עצמם ולא דיווח על כך, מח"ש יצטרכו לבדוק את זה", אמר. גורם בכיר במשטרה אישר כי הם מכירים את החומרים שאסף החוקר הפרטי, אך לדבריו מדובר ברכילות בלבד.

עו"ד פיני פישלר. 22 ביולי 2020.. ללא, אתר רשמי
"הפנייה 'נהדפה' באבחה אחת". עו"ד פיני פישלר/אתר רשמי, ללא

בתגובה למכתב של עו"ד פיני פישלר ליועמ"שית המשטרה, עו"ד תת-ניצב אילת אלישר, בה נטען כי פרטים על אודות היחסים של חסן עם פקודתו הועברו לידיעת שבתאי בעת שהיה מפקד מג"ב, דחתה אלישר את הטענות. "בניגוד לנטען על ידך, החומר הועבר לידיעת המפכ"ל וגם נבדק על ידי מח"ש שהחליטה שאין מקום לפתיחת בחקירה פלילית", כתבה במענה.

בתגובה למענה המשטרה שיגר אתמול עו"ד פישלר מכתב נוסף למח"ש, בו צירף את תשובתה של עו"ד אלישר לפנייתו וציין כי "אין אלא להצר על כך שהפנייה 'נהדפה' באבחה אחת, ספק אם נבחנו הדברים, אולי מתוך בכירותו של אחד מנשואי המכתב". הוא הוסיף כי "תוצרי החוקר הפרטי שנמסרו אינם נבחנים כלל", וקרא למח"ש לבצע חקירה מקיפה.

"האם אי אמירת האמת על ידי המשטרה מנסה לכסות על מחדלים שבהתנהלותו של שבתאי בפרשה? ייתכן ומח"ש תצטרך לחקור ולבדוק מדוע מוסרים במשטרה מידע שגוי ובעיקר איזה מידע מנסים להסתיר מהציבור", כתב פישלר במכתב הנוסף ששלח למח"ש.

ממשטרת ישראל נמסר: "כפי שנמסר בעבר ביחס לנושא, בניגוד לנטען, כבר בשנת 2018 לאחר שהתקבל מכתב אנונימי בנושא, הטענות נבחנו הן ע"י מח"ש שהחליטו כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית, והן על ידי מחלקת משמעת. עוד בניגוד לנטען, מפקד מג"ב דאז  יעקב שבתאי דיווח על הנושא למפכ"ל לשעבר (אלשיך) כמתחייב. נציין כי לקצין נערכו כלל הבדיקות  המקובלות טרם דיון השיבוצים ונמצא כי אין מניעה למנותו לתפקיד. לאחרונה מיד עם קבלת מידע נוסף בעניינו של הקצין, נבדק הנושא פעם נוספת מול מח"ש ואנו ממתינים לבחינתם כמקובל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully