וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצמתים, בגשרים ובבלפור: המחאה נגד נתניהו התחדשה ברחבי הארץ

פעילי תנועות המחאה הפגינו נגד השחיתות השלטונית ובקריאה להקמת ממשלה חלופית. בהמשך הפגינו הפעילים מחוץ למעונו הרשמי של רה"מ בירושלים, בה קראו את עיקרי העדויות ממשפטו. "הגיע הזמן שתהיה ממשלה מתפקדת"

בווידאו: מאות בני אדם מפגינים נגד נתניהו בסמוך למעונו בירושלים/צילום: רוני כנפו

מאות בני אדם הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית במספר מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנות מגיעות ברקע המגעים להרכבת ממשלה ומשפטו של נתניהו, שיתחדש השבוע בבית המשפט המחוזי בירושלים. הפעילים יצאו בצעדה מהכנסת לכיוון המעון הרשמי של ראש הממשלה.

במהלך ההפגנה הציג יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, הצעת חוק שניסחה התנועה, המבקשת למנוע ממי שהוגשו נגדו כתבי אישום להתמנות לתפקידים ציבוריים, בהם שרים, נשיא וראש ממשלה. לטענת התנועה, הצעת החוק מיועדת להיכנס לתוקף החל מהכנסת הבאה, ולכן אינה רטרואקטיבית או פרסונלית. ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ, שנכחו בהפגנה, הביעו תמיכה בהצעה.

"חבר כנסת שלא יחתום על זה - מושחת בעצמו", אמר הורוביץ. "לא צריכה להיות לנו בעיה לגייס 61, לדעתי גם 80-70 חברי כנסת. ההצעה הזו גם תעשה סדר מבחינה פוליטית וגם תקבע נורמה ראויה. זה הדבר הראשון שצריך לעשות בכנסת. זה ברור מאליו".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 17 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

כמו כן, קראו הפעילים של התנועה לאיכות השלטון להוציא את נתניהו לנבצרות בשל מצבו המשפטי. "הפוליטיזציה החמורה שעברו הסמלים הקדושים ביותר לממלכתיות הישראלית מקורה בנאשם בפלילים שמחזיק את המדינה בכולה כבת ערובה, מוכיח מדי שאינו כשיר לתפקיד", נמסר מהתנועה. "על היועמ"ש להוציאו מיידית לנבצרות, ואנו מצפים לקביעת הדיון בעניין העתירה שהגשנו לבג"ץ בנושא - שעליה המדינה צריכה להשיב עד ליום שני הקרוב".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 17 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 17 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מפגינים נגד השחיתות השלטונית מול מעון רה"מ, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מתנועת "אין מצב" נמסר כי בתחילת ההפגנה בירושלים קראו פעילים את עיקרי העדויות ממשפטו של נתניהו, שיתחדש מחר בבית המשפט המחוזי בעיר. "בתום שבוע עוצמתי המדגיש את הקשר שלנו למדינה שלנו, לא ניתן לנאשם בפלילים להרוס בה את מערכת הערכים עליה המדינה הוקמה ומושתת כבר למעלה מ-73 שנים", נמסר מהתנועה. "נלחם בשחיתות ונפגין נגד ראש ממשלה מושחת ומשחית עד שילך".

במקביל, מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר כי הפעילים הפגינו בקריאה להקמת ממשלה חלופית. "אזרחי ואזרחיות המדינה הכריעו בקלפי שהם דורשים ממשלת שינוי. זוהי השעה של ראשי המפלגות שהתחייבו לשינוי ולתקווה לקיים את הבטחתם לבוחר", אמרו. "לישראל יש משבר כלכלי וחברתי עצום לטפל בו, אנו ניצבים מול אתגרים אדירים והגיע הזמן שתהיה ממשלה מתפקדת שתעבוד למען האזרחים ולא למען השליט".

הפגנת הדגלים השחורים מול מעון רה"מ, ירושלים 17 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"אזרחי ואזרחיות המדינה הכריעו בקלפי שהם דורשים ממשלת שינוי", מחאת הדגלים השחורים, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
מפגינים במרכז חורב בחיפה במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 17 באפריל, 2021. מחאת העם בחיפה, אתר רשמי
המפגינים נגד ראש הממשלה במרכז חורב בחיפה, היום/אתר רשמי, מחאת העם בחיפה

במרכז חורב בחיפה נפגשו פעילים של תנועת "מחאת העם בחיפה" עם ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו), שביקש מהמפגינים להתמיד במחאתם. "הוא יסיים בעוד שבועיים את ה-28 יום שלו. אם הוא יצליח לעשות את המעשה הנלוז של לקנות חברי כנסת שיבגדו בבוחרים שלו וילכו אליו - זה לא ייקח הרבה זמן עד שנפיל אותם", אמר אבידר לפעילים על נתניהו. "ייאוש זו לא תכנית עבודה. בבקשה מכם, אל תתנו לאף אחד לדבר במושגים של ייאוש בסביבה שלכם, כי הייאוש שלנו זה הדלק שמניע אותו".

מפגינים ומפגינות ברחבי הארץ במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, 17 באפריל, 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מפגינים נגד ראש הממשלה ברחבי הארץ, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים
מפגינים ברחבי הארץ קוראים לממשלת שינוי, 17 באפריל, 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מפגינים נגד ראש הממשלה ברחבי הארץ, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים
מפגין ומפגינה במהלך הפגנה הקוראת לממשלת שינוי, 27 באפריל, 2021. הדגלים השחורים, אתר רשמי
מפגינים נגד ראש הממשלה ברחבי הארץ, היום/אתר רשמי, הדגלים השחורים

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully