וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה התחדשה: מפגינים צעדו מבבלפור לבית הנשיא; קראו לנבצרות מידית

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 23:22

לאחר הפסקה של שבועיים בתקופת חג הפסח, מאות הפגינו נגד נתניהו, לראשונה מאז שהנשיא ריבלין הטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה. חלק מהמוחים צעדו לבית הנשיא, משם המשטרה פינתה אותם. "ביבי, העם בחר בממשלת שינוי וריפוי ולא בממשלת השחיתות והכהניסטים שלך"

בווידאו: מפגינים צועדים מאזור מעון רה"מ בבלפור לכיוון בית הנשיא/צילום: קריים מיניסטר ויותם רונן עריכה: אסף דרורי

לאחר הפסקה של שבועיים בתקופת חג הפסח, מאות אנשים הפגינו הערב (שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית, מחוץ למעונו הרשמי בירושלים. זו ההפגנה הראשונה שמתקיימת לאחר הבחירות לכנסת ה-24, ולאחר שהנשיא ראובן ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו. המוחים תחילה הגיעו לכנסת, משם צעדו לבלפור, וחלקם אף המשיכו עד לשער הכניסה לבית הנשיא - משם המשטרה פינתה אותם.

בין המארגנים נמצאים תנועת "אין מצב", "קריים מיניסטר" והתנועה לאיכות השלטון, שפעיליה קראו ל"הוצאה מידית של הנאשם נתניהו לנבצרות", בטענה כי "הוא לא כשיר לתפקיד, גם לא כראש ממשלת מעבר". יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא אמר כי "הנשיא ריבלין שגה ערכית כשנתן לנאשם בפלילים אפשרות להרכיב ממשלה. נתניהו, המצוי בניגוד עניינים מובנה וקבוע, מוכיח מדי יום שאינו כשיר לתפקיד, ולו ליום אחד נוסף".

שרגא עוד תקף כי "'נאום ההפיכה' המסוכן שלו הוכיח זאת, הפוליטיזציה שעשה מיום השואה הוכיחה זאת. אף אדם בעולם, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול לנהל מדינה במקביל להתייצבות בבית המשפט שלוש פעמים בשבוע כנאשם בפלילים. אנו דורשים נבצרות מידית, ועל כך גם עתרנו לבג"ץ".

מפגינים שצעדו ממעון ראש הממשלה בבלפור לבית הנשיא, 10 באפריל 2021. בן כהן מגפון ניוז, אתר רשמי
מפגינים מחוץ לבית הנשיא, הערב/אתר רשמי, בן כהן מגפון ניוז
מפגינים מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 10 באפריל 2021. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
מפגינים בבלפור, הערב/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון

תנועת "קריים מיניסטר" קראו לראשי מחנה השינוי "להתעשת ולהקים ממשלה שתחלץ אותנו מהפלונטר", וכי "לאזרחי ישראל מגיע ראש ממשלה במשרה מלאה שיאחד את העם ולא נאשם מסית ומפלג שעסוק בהימלטות מהדין". הם עוד מסרו בפנייה לנתניהו כי "ביבי, העם בחר בממשלת שינוי וריפוי ולא בממשלת השחיתות והכהניסטים שלך. כל זמן שאתה עדיין בבלפור המחאה תימשך ותתעצם. נהיה ברחובות עד שתלך".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר מוקדם יותר היום כי חידוש המחאה מגיע תחת המסר "כן לממשלת שינוי - לא לבחירות חמישיות". עוד נאמר בתנועה כי "זה המסר שלנו למפלגות שעם ישראל מצפה מהן להציל את הדמוקרטיה. דווקא עכשיו בגלל שהמנדט ניתן לנאשם, נדאג להשאיר את הדרישה לשינוי חזק על סדר היום". ההפגנות בגשרים גם הן חזרו לפעילות במהלך אחר הצהריים.

מפגינים מול מעון ראש הממשלה בבלפור, ירושלים, 10 באפריל 2021. התנועה לאיכות השלטון, אתר רשמי
המחאה בירושלים, הערב/אתר רשמי, התנועה לאיכות השלטון
מפגינים בבלפור דורשים מנתניהו לצאת לנבצרות, 10 באפריל 2021. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
דורשים נבצרות. ההפגנה בבלפור, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

על מה ההפגנות?

המפגינים מוחים נגד המשך כהונתו של נתניהו במקביל להיותו נאשם בפלילים, בטענה בין היתר כי אינו יכול להפריד בין טובתו האישית והמשפטית להחלטותיו הפוליטיות. ראש הממשלה נאשם בשלושה תיקים.

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully