וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד נתניהו הופך כל אבן כדי להגיע ל-61, יריבו העיקרי משאיר לו במה ריקה

8.4.2021 / 18:48

יומיים עברו מאז העניק ריבלין לנתניהו את המנדט, ורה"מ יורה לכל הכיוונים בניסיון לפרוץ את מחסום 59 המנדטים. אך מול ניסיונותיו העזים, לפיד, שהמריא הלילה לחופשה בארה"ב, נותן לו לנהל את המשחק לבד ומצטייר כמי שמזמן ויתר על החלום להנהיג את המדינה

בווידאו: לפיד: הצעתי לבנט להקים ממשלה ולהיות ראשון ברוטציה/מערכת וואלה NEWS!

כמעט יומיים חלפו מאז הנשיא ריבלין הטיל את המנדט על נתניהו, וראש הממשלה לקח על עצמו את המשימה ברצינות כל כך כאילו סיכוייו להקים ממשלה מובטחים לגמרי. במעונו בבלפור עמל אמש (רביעי) נתניהו עד השעות הקטנות של הלילה בניסיון לפרוץ את מחסום ה-59 מנדטים. יחד עם אנשיו סיכם את הפגישות עם ראשי הסיעות החרדיות, דרעי, גפני וליצמן.

נתניהו פועל בכמה חזיתות: לחץ אינטנסיבי על סמוטריץ' ובן גביר כדי שיסכימו להכשיר את רע"ם, במקביל מנהל ציד עריקים בגוש מתנגדיו ומנסה לשכנע את גדעון סער לחזור בו מהבטחתו לא לשבת בממשלה בראשותו. אם לא די בכך, נתניהו ייפגש עם בנט וינסה גם לחבל בניסיונותיו להקים ממשלה עם לפיד לאחר שהמנדט ייצא מידיו.

בפגישות שערך אתמול, נתניהו ייעד לכל אחד משותפיו משימה: ליצמן יפעיל לחץ על סמוטריץ', גפני יפנה לסער ואלקין, ודרעי ינסה למשוך את הח"כים של תקווה חדשה או אחרים מגוש השינוי. נתניהו יורה כעת לכל הכיוונים. ספק אם אחד הכדורים יפגע במטרה שהציב לעצמו, אבל מבחינתו כל עוד אפשר להישאר בשלטון ולהימנע ממצב בו יריביו יקבעו כאן סדר יום - הוא לא ינוח ולא ישקוט.

נתניהו במהלך שיחתו עם פולארד 24 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
פועל בכמה חזיתות, עד השעות הקטנות. נתניהו במעונו/אתר רשמי, -

מול ניסיונותיו העזים של נתניהו, גוש מתנגדיו משאיר לו זירה כמעט ריקה, ונותן לו לנהל את המשחק כמעט לבד. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יריב פוליטי מושבע של נתניהו, טס הלילה לחופשה בארצות הברית עד סוף השבוע. שעות קודם, לפיד שרטט בפייסבוק איך תיראה ממשלה פריטטית שיקים עם בנט. לא צריך להיות גאון פוליטי כדי להבין שמדובר במלאכה מורכבת, קשה עד כמעט בלתי אפשרית: שלוש מפלגות ימין מובהקות, שתי מפלגות מרכז ושתי מפלגות שמאל. ממשלה מלאת ניגודים וסתירות, וכזו שמי היה מאמין שבכלל יכולה לקום.

קשה להתחרות ברצון העז של נתניהו, בכל זאת מדובר גם בהישרדות פוליטית אישית ברקע מצבו המשפטי אבל לפיד לא עושה אפילו מאמץ כלפי חוץ כאילו היה רוצה להתחרות בו. בבחירות הודיע על כך שיסכים לוותר על שאיפותיו האישיות כדי לסיים את שלטון נתניהו אבל אז בשבועיים שאחרי תוצאות הבחירות, כאילו שכח מכך לחלוטין ועסק באיסוף חתימות לנשיא. גם כשסער דחק בו שוב ושוב לנהל משא ומתן עם בנט, לפיד ישב לפגישות עם ראשי סיעות גוש השינוי.

קודם תמליצו עליי, אמר, ואז נתקדם. הכישלון הזה ניכר היה יותר מכל בהתנהלותו מול המפלגות הערביות. לפיד הכשיר עמן שיתוף פעולה בבחירות האחרונות, לא התאמץ להסתיר אפילו לרגע את רצונו להקים עמן ממשלה כל עוד זוהי החלטה שתלויה בו אך במבחן המציאות כשל כשלא הצליח להביא אפילו אחת מהן להמליץ עליו בפני הנשיא. כשלפיד הבין שאין לו את סער והמנדט חמק מידיו, הוא חשף את מה שהציע לבנט - להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ורעייתו ליהיא לפיד לפני הטיסה לצרפת. מרץ 2015. שלומי כהן, מערכת וואלה! NEWS
הצהיר לתקשורת שהוא ויתר על חלומו. לפיד ורעייתו בנתב"ג. ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, שלומי כהן

ראש מפלגה עם 17 מנדטים הצהיר לתקשורת שהוא ויתר על חלומו הגדול למרות שהיה ועודנו נטול כמעט כל סיכוי להקים ממשלה לבדו. השיחות בין השניים הוקפאו לעת עתה, בנט רוצה לפחות לצייר בחוץ שעשה כל מאמץ להיות שותף למאמציו של ראש ממשלה להקים ממשלת ימין, ולפיד בחו"ל. מול נחישות כל כך עזה של נתניהו, לפיד מצטייר כמי שמזמן ויתר על החלום להנהיג את המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully