וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אסיים את מעגל הבחירות החוזרת, חייבים להפסיק עם החרמות והפסילות

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 20:51

לאחר קבלת המנדט מהנשיא ריבלין, ראש הממשלה הבטיח לעשות כל מאמץ להרכבת קואליציה, ופירט על הנושאים הראשונים שבהם יעסוק. "כל האתגרים מחייבים ממשלת פעולה", הדגיש. בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, הוא נשמע אופטימי: "המטרה בהישג יד, מעריך שנוכל לעשות את זה"

בווידאו: נתניהו לאחר קבלת המנדט: אסיים את מעגל הבחירות, כדי להקים ממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב הערב (שלישי) לעשות כל שביכולתו כדי להקים ממשלה, אחרי שקיבל את המנדט מהנשיא ראובן ריבלין. כדי לעשות זאת, אמר שהמפלגות נדרשות להפסיק להחרים שותפים פוטנציאליים. בחלק הסגור של ישיבת הסיעה הוא נשמע אופטימי ביחס לסיכוייו לגייס את מספר השותפים הנדרש.

"המשימה הוטלה עליי בעקבות למעלה ממיליון מצביעי הליכוד שביססו את הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר", פתח נתניהו. "אעשה יחד אתכם כל מאמץ כדי להצדיק את בחירתם, להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות והנשנות. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. כדי להקים אותה חייבים להפסיק עם חרמות ופסילות אישיות, אני רואה עצמי רואה ראש ממשלה של כולם".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | הגעת רה"מ, בנימין נתניהו  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"אוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות". נתניהו במשכן הכנסת, היום/ראובן קסטרו

נתניהו פירט על הנושאים הראשונים שבהם הממשלה תצטרך לטפל. "ראשית, הקורונה. סכנת המגיפה לא חלפה. יש להביא מיד עוד עשרות מיליוני חיסונים כדי למנוע את התפרצות מחדש. אנחנו חייבים לאשר מיד בממשלה את חוזה הרכש ללא התניות ווללא דיחוי", דרש.

"פעולה שנייה: הכלכלה לא במצב חיובי אבל במצב טוב יותר משאר העולם. היום שמענו שהקרן משדרגת את תחזית הצמיחה של ישראל כלפי מעלה. זה הישג אדיר אבל זה לא פותר אותנו מהמשך העשייה, צריכים לעזור למי שנפגעו במהלך הקורונה. חייבים להשתלט על החוב הלאומי".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | נתניהו גנץ. דני שם טוב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
"חייבים לאשר את רכש החיסונים ללא התניות". גנץ ונתניהו/אתר רשמי, דני שם טוב/דוברות הכנסת

הנושא השלישי שציין הוא איראן. "אסור לחזור להסכם הגרעין", הבהיר. "איראן גרעינית היא איום על מדינת ישראל והעולם כולו. אנחנו מוכנים לפעול מול המשטר הקנאי שמאיים למחוק אותנו מעל האדמה".

"הפעולה הרביעית - מאבק בהחלטה בבית הדין בהאג, שמאשים אותנו בפשע נגד האנושות. גם השגת שלום מול העולם הערבי היא לא סיסמת בחירות. יש לפחות עוד ארבע מדינות שנוכל לכרות שלום איתן", הוסיף. "כל האתגרים מחייבים ממשלת פעולה, ממשלה יציבה, חזקה הומוגנית - ולעשות את זה מהר ככל האפשר".

בחלק הסגור של הישיבה אמר לחברי המפלגה כי "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית, המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה".

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן  6 באפריל 2021. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
"להפסיק עם החרמות". השבעת הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

בתום סבב ההמלצות שאירח אתמול ריבלין עם 13 הסיעות שנבחרו לכנסת ה-24, ראש הממשלה נתניהו זכה לרוב של 52 ממליצים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיבל את המלצתם של 45 ח"כים ושבעת חברי ימינה המליצו על היו"ר נפתלי בנט. תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"ם לא המליצו על אף אחד מהמועמדים.

לרשותו של נתניהו 28 ימים להרכבת ממשלה, עם אופציה להארכה של 14 ימים נוספים. אם הוא לא יצליח, הנשיא יקיים סבב התייעצויות נוסף שבסופו הוא יכול להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר ל-28 ימים נוספים - או להחזיר את המנדט לכנסת ולהודיע ליו"ר הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully