וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הראשון לכנסת ה-24: ליברמן מקדם הצעה למנוע מנתניהו לכהן כרה"מ או נשיא

6.4.2021 / 10:33

לוואלה! נודע כי יו"ר ישראל ביתנו מקדם ההצעה, כחלק מחבילה של 12 הצעות נוספות ובהן הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות וחובת גיוס לכלל אזרחי ישראל. ההצעה צפויה לקבל תמיכה מחלק מהסיעות, אך עלולה להתעכב כל עוד לא הוחלף יו"ר הכנסת לוין, או עד שתושבע ממשלה

בווידאו: ישראל ביתנו המליצו על לפיד: "לא נפסול גם מועמד אחר"/עריכה: טל רזניק

הכנסת ה-24 תצא היום (שלישי) לדרך, והצעת החוק הראשונה עשויה להיות משמעותית במיוחד, בצל הפלונטר הפוליטי והחשש מבחירות חמישיות. לוואלה! נודע כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מקדם שתי הצעות שיונחו בצהריים על שולחן הכנסת, ולפיהן ח"כ שנאשם בפלילים לא יהיה מועמד להרכבת הממשלה ואדם הנאשם בפלילים לא יוכל להתמודד לנשיאות. מדובר בחלק מחבילת הצעות בנושאים אזרחיים ליברליים שמקדמת ישראל ביתנו בכנסת החדשה.

ליברמן הצהיר במערכת הבחירות כי יקדם חקיקה שתגביל את כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת כתבי אישום, וכעת הוא מנסה לממש הבטחה זו. בכנסת הוא נדרש לרוב כדי לשלוט בהליך קידומה, עוד קודם הקמת הממשלה, אך אם תקודם ההצעה צפויים לתמוך בה סיעות יש עתיד, מרצ והעבודה. בתקווה חדשה הבהירו כי יהיו מוכנים לשקול תמיכה בהצעה כזאת אם לא תחול רטרואקטיבית אלא רק מהכנסת הבאה. עם זאת, לאור העובדה כי הסיעות הערביות לא ממהרות לתמוך בהצעה כזאת, ויו"ר הכנסת יריב לוין הוא נציג הליכוד, תהיה אפשרות לעכב או לסכל את החקיקה, כל עוד לא הוחלף היו"ר או הושבעה ממשלה חדשה.

נתניהו, ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
מקדם הצעה לפיה ח"כ שנאשם בפלילים לא יהיה מועמד להרכבת הממשלה. ליברמן עם נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק תוגש כחלק מחבילה כוללת של 12 הצעות נוספות שיניחו חברי ישראל ביתנו על שולחן הכנסת, ובהן: הגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות, חובת שקיפות על הצהרת ההון של נבחרי ציבור, מאסר עולם בגין אונס קטינים, יום שבתון רק למי שיצביע בבחירות, חובת גיוס או שירות אזרחי לכל אזרחי ישראל, היתר לנישואין אזרחיים בישראל, חובת לימודי ליב"ה במוסדות חינוך, פתיחת עסקים בשבת בהתאם להחלטת הרשות המקומית, ביטול חוק קמיניץ שהחמיר את הענישה על עבירות בנייה, עיגון מעמדה של החברה הדרוזית כשוות זכויות במדינת ישראל ועוד.

עוד בוואלה!

התובעת במשפט נתניהו ניסתה להסביר מה באמת חשוב. דבריה נבלעו ברעש מבחוץ

לכתבה המלאה

אתמול ליברמן תקף את נתניהו, ובתום המלצתו על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אצל נשיא המדינה רובי ריבלין, אמר כי "ברגע שנתניהו יתחיל להעדיף את האינטרס של מדינת ישראל במקום האינטרסים שלו, מפלגת הליכוד תוכל להקים ממשלה ללא בעיות". לדבריו, "התוצאה מניסיונות ההישרדות של נתניהו היא שישראל היא המדינה היחידה בעולם ללא תקציב יותר משנתיים, שבימים האלו מתנהל מו"מ בין איראן למעצמות, כאשר את ישראל אף אחד לא סופר ובקושי מעדכן, ההתעצמות של חמאס וחיזבאללה נמשכת בקצב חסר תקדים וקיים נתק מוחלט בין לשכת ראש הממשלה לארמון המלך ברבת עמון".

ליברמן הוסיף כי "המצב שהגענו אליו, הן מבחינה פוליטית והן מבחינה ניהולית, מחייב את סיום כהונת נתניהו בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully