וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב למשפט: הפרקליטות פתחה במסע ציד, כך נראה ניסיון הפיכה שלטונית

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 18:59

לאחר יום הדיונים הראשון במשפט, ראש הממשלה הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי האלפים תקף את התובעת במשפט ואת פרקליטות המדינה: "השימוש הפסול שהפרקליטות עשתה בכוח השלטוני שלה - הוא הפגיעה בשלטון החוק בדמוקרטיה ובטוהר המידות"

בווידאו: נתניהו: הפרקליטות פתחה במסע ציד, כך נראה ניסיון הפיכה/מערכת וואלה NEWS!

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (שני), כפי שפורסם בוואלה!, הצהרה לתקשורת לסיכום יום הדיונים הראשון בשלב ההוכחות במשפטו בתיקי האלפים.

בפתח דבריו תקף נתניהו את התובעת במשפטו, עו"ד ליאת בן ארי. "אזרחי ישראל. כמי שדוגל בערך שלטון החוק הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת. לעומת זאת בשימוע שלי, כשהפרקליטים שלי הציגו את דברי ההגנה לטובתי - התובעת לא טרחה אפילו להיות נוכחת", אמר נתניהו.

"הפרקליטות פתחה בחקירות בניגוד לחוק יסוד שדורש אישור לפתיחה בחקירה שמעולם לא ניתן. כי הם במסע ציד. הם חיפשו אדם, הם חיפשו אותי. לצערי הם עשו הרבה דברים, הפרקליטות טייחה חקירות ביצעה חיפושים בלתי חוקיים, מחקה הקלטות, התעלמה מעדויות, הדליפה הדלפות פליליות ומגמתיות כשחומרי החקירה היו רק בידיה, והגרוע מכל - היא סחטה עדים באיומים קשים עד כדי פירוק משפחותיהם", האשים ראש הממשלה. "השימוש הפסול שהפרקליטות עשתה בכוח השלטוני שלה הוא הפגיעה בשלטון החוק בדמוקרטיה ובטוהר המידות".

רה"מ נתניהו בהצהרה ראשונה לאחר תחילת משפטו, 5 באפריל 2021. ללא, צילום מסך
האשים ב"ניסיון הפיכה". נתניהו/צילום מסך, ללא

"הפרקליטות הביאה עד תביעה שמחק שיחות מהנייד שלו. הפרקליטות ניהלה מלחמת לרמה שנועדה למנוע מאיתנו גישה למכשיר שלו והתעקשה שלא ניתן לשחזר את השיחות, נאלצנו להגיע עד לבית המשפט העליון כדי לאפשר גישה לשיחות שנמחקו. והנה תוך זמן קצר הפלא ופלא השיחות שוחזרו ואז הבנו - לא הצליחו למצוא את השיחות, כי ההקלטות סותרות את התזה של הפרקליטות", המשיך.

נתניהו התייחס לאישומים נגדו בתיק 4000. "אני רוצה שכולכם תשמעו מה איריס אלוביץ' דרשה מאילן ישועה בהקלטה המשוחזרת. אני מצטט: 'הייתי רוצה לראות את האתר מאוזן מבחינת ימין-שמאל'. לא סיקור אוהד, לא סיקור מוטה - סיקור מאוזן!", אמר, "זה הפוך לחלוטין ממה שהפרקליטות טוענת, וזאת רק אחת השיחות ששוחזרו. מה עוד נמחק? מה עוד מסתירים? דבר אחד אי-אפשר להסתיר: כך נראה ניסיון הפיכה שלטונית".

פתיחת משפטו של רה"מ 5 באפריל 2021. אורן בן חקון, אתר רשמי
נתניהו בבית המשפט, היום/אתר רשמי, אורן בן חקון

נתניהו הטיח האשמות נוספות בפרקליטות. "לא במקרה הפרקליטות הגישה את כתב החשדות חודש בלבד לפני בחירות מועד א' ולא במקרה את כתב האישום הגישה לפני מועד ג'. פעם אחר פעם בשיטות הפסולות הללו מטרללים מדינה שלמה", טען. "יש כאן ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה ולבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות שלא קיימות בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית. סיקור אוהד הם קוראים לזה - סיקור אוהד לנבחר הציבור המושמץ ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית. מה שנעשה פה, השימוש הפסול בכוח השלטוני הדורסני של הפרקליטות - זה הדבר הלא ערכי והלא מוסרי שהוא כל-כך אנטי דמוקרטי, כי למה שמנסים לעולל כאן אין אח ורע בשום משטר דמוקרטי בעולם".

"כשהפרקליטות נוהגת, כך בלי בקרה, בלי שקיפות - חובה להיאבק על האמת ולהשמיע ביקורת", הוסיף יו"ר הליכוד, שתקף גם את התקשורת, והאשים כי היא נוהגת בחוסר הגינות כלפיו. "לכם נציגי התקשורת יש תפקיד מרכזי בדמוקרטיה, אבל כשאתם מקבלים ומפיצים כל מה שאומרים לכם בפרקליטות - אתם חוטאים להגינות שנדרשת מכם ומנסים ליצור מציאות במקום לתאר מציאות. הגיע הזמן להציג לציבור את האמת".

"אני אומר את הדברים האלה מדם לבי. אני אומר אותם בכאב עמוק", סיכם נתניהו. "כשמפכ"ל משטרה לשעבר מעליל עליי ששלחתי חוקרים פרטיים נגד חוקרי המשטרה, כשמי שמוביל את החקירות נגדי מעליל עליי ששלחתי קצינה להתלונן נגדו על הטרדה מינית, כשמנהלים מעקבים לא-חוקיים, ללא כל סיבה, אחרי הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה - זה קשה מאוד. וזה דבר שלא אמור לקרות במשטר דמוקרטי. איני יכול להבליג על כך".

פתיחת משפטו של רה"מ 5 באפריל 2021. אורן בן חקון, מערכת וואלה!
"יש כאן ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה ולבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות שלא קיימות". בן ארי, היום/מערכת וואלה!, אורן בן חקון

יו"ר כחול לבן בני גנץ מתח ביקורת על דבריו של נתניהו. גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת - דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל".

"אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו.‏ עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה - המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר", הוסיף.

שלב ההוכחות נפתח עם העדויות בתיק 4000

היום החל שלב ההוכחות במשפט. במסגרת זו החלו להישמע העדויות בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו ומנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

ישועה, העד הראשון בתיקי האלפים, סיפר על התפתחות האירועים שהובילה להעברת בקשות לסיקור אוהד של משפחתו של ראש הממשלה ושל יריביו.

עיקרי עדות ישועה:

  • "עיקר הבקשות היה להוריד כתבות שליליות לרה"מ, רעייתו או בנו ולהעלות כתבות לטובתם"
  • "קיבלתי הוראה לנהל קמפיין נגד בנט"
  • "הבקשות שקיבלתי מפוליטיקאים ב-13 שנות כהונה הן כמו שבוע של בקשות מנתניהו"
  • "בסופו של דבר אני חושב שאולי 90% מהבקשות מולאו"

לפני כן נשאה התובעת בתיקי האלפים ליאת בן ארי דברי פתיחה, מעין "מפת דרכים" של התיק, כפי שרואה אותו הפרקליטות. ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח באולם, ועזב לפני עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה. נוני מוזס ושאול אלוביץ' נכחו גם הם במקום.

"הדין מורה כך - כולם שווים בפני החוק, וכל בני האדם שווים בפני המשפט ובפני השופט. גדול כקטן. עשיר כעני. מכובד כפשוט", אמרה בן ארי, שהתייחסה בנאומה לכלל האישומים ולעיקרי הראיות בהם מתכוונת התביעה להשתמש. "ועוד נקבע בחוק יסוד השפיטה: אין מרות על בית המשפט זולת מרותו של הדין. דברים אלה מושרשים במדינת ישראל, והם חלק מן המורשת המשפטית-דמוקרטית של המדינה. לצערנו הרב, זו אינה הפעם הראשונה שבה מועמד בישראל לדין ראש וראשון לשרים".

"התיק שנמצא היום בפני בית המשפט הנכבד הוא תיק משמעותי וחמור בתחום השחיתות השלטונית. נאשם 1 הוא ראש ממשלת ישראל אשר על פי כתב האישום עשה שימוש פסול בכוח השלטוני הרב שהופקד בידיו, בין היתר, על מנת לדרוש ולהפיק טובות הנאה פסולות מבעלים של כלי תקשורת מרכזיים בישראל, לשם קידום ענייניו האישיים לרבות עת לנגד עיניו עמד רצונו לשוב ולהיבחר. נאשמים 4-2 הם אנשי עסקים מרכזיים ומשמעותיים במשק הישראלי ששלטו בכלי תקשורת", הוסיפה.

עיקרי נאום בן ארי:

  • "ראש הממשלה עשה שימוש פסול בכוח הרב שהופקד בידיו"
  • "הנאשם סחר בכוחו השלטוני מול אנשי עסקים המחזיקים בכלי תקשורת"
  • "הראיות בתיק 2000 יוצאות דופן ומהוות תיעוד ישיר של קבלת הצעת שוחד"
  • "נייצג את האינטרס הציבורי, שנפגע מהשחיתות השלטונית, ונפעל לעשיית צדק"

על פי ההערכות, שלב ההוכחות בתיקי האלפים עשוי להימשך כשנתיים, וזאת אף שהשופטים קבעו כי הדיונים יתקיימו בתדירות גבוהה במיוחד - שלוש פעמים בשבוע. ברשימת עדי התביעה יש כ-330 עדים, אולם ההערכות הן כי לגבי חלק גדול מהם התביעה וההגנה יסכימו להגיש את עדויותיהם במשטרה, מבלי להעלותם על דוכן העדים. מדובר בהליך מקובל שקורה כמעט בכל תיק, ובוודאי בתיקים בסדר הגודל הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully