וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ובנט נפגשו במעון רה"מ: "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית"

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 23:07

ראש הממשלה ויו"ר ימינה נועדו במשך כשעתיים, ובסיום הודיעו כי סיכמו להיפגש שוב. בנט בפתח המעון: "זה הזמן לאחריות לאומית". לפני כן נועדו רה"מ וסמוטריץ', והציונות הדתית פרסמה הודעה שהשניים סיכמו שיש לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי - אך בליכוד תקפו

בווידאו: בנט עם הגעתו למעון רה"מ/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר ימינה נפתלי בנט במעונו בבלפור בירושלים. בניגוד לרוב הפגישות שלהם בשנים האחרונות, שהתקיימו במשרד ראש הממשלה, הפגישה נערכה באופן חריג במעונו הרשמי של נתניהו.

עם הגעתו למעון בבלפור אמר בנט כי "מאז הבחירות פונים אליי אינספור ישראלים בבקשות, ממש תחינה, להוציא את מדינת ישראל מהכאוס המתמשך. אני מגיע לכאן עם הרבה רצון טוב ואני מתחייב לעשות את כל מה שאני יכול כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה טובה ויציבה למדינת ישראל. זה הזמן לאחריות לאומית".

לאחר כשעתיים הסתיימה פגישתם של השניים. בהודעה משותפת מטעם הליכוד וימינה נמסר כי "הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. סוכם כי ייפגשו שוב".

בנט עם הגעתו למעון רה"מ 8 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
רה"מ ינסה ללחוץ עליו לחבור אליו לגוש הימין-חרדים. בנט מגיע למעון רה"מ, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

קודם לכן נועד נתניהו עם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' במשך כשעה וחצי. ההערכה היא כי ראש הממשלה מנסה לשכנע אותו להסיר את התנגדותו להקמת ממשלה בהימנעות רע"ם. סמוטריץ', מצדו, ככל הנראה הבהיר לנתניהו כי הוא לא מתכוון לתמוך בהקמת ממשלה בהימנעות יו"ר רע"ם מנסור עבאס, בשום דרך, וכי הוא סבור שיש למקד את המאמצים בניסיונות לשכנע את תקווה חדשה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

לפי לשכת יו"ר הציונות הדתית, השניים סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין. עם זאת, מהליכוד נמסר בתגובה כי "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

בליכוד פרסמו את ההתנערות מההודעה של סמוטריץ' תוך כדי הפגישה עם בנט בעקבות דרישה של ימינה. יו"ר הציונות הדתית הטיל בדבריו את האחריות לקשיים בהקמת ממשלת ימין לפתחו של בנט, ואילו בימינה סבורים סמוטריץ' והתנגדותו הנחרצת לשיתוף פעולה בתמיכת רע"ם הם שמטרפדים קואליציית ימין.

בווידאו: סמוטריץ' עם הגעתו למעון רה"מ/צילום: רוני כנפו

זו תהיה הפגישה השנייה של נתניהו ובנט במסגרת המו"מ הקואליציוני, בהמשך לפגישה בת שלוש שעות שקיימו ביום שישי. אתמול כינס נתניהו את ראשי המפלגות בבלוק הימין-חרדים, כדי לדון איתם באפשרויות להקמת ממשלה, לאחר שביום שלישי קיבל את המנדט להרכבתה מנשיא המדינה ראובן ריבלין.

בנט בירך את נתניהו על קבלת המנדט ואיחל לו בהצלחה, והמשיך להישאר עמום בנוגע לכוונותיו. עם זאת, הדגיש שיעשה הכול כדי למנוע סבב בחירות נוסף, וקרא לפעול להקמת ממשלה ימנית. "אנחנו נגיע עם רצון טוב על מנת להקים ממשלת ימין יציבה", אמר. "יש כאלה שבשם אידיאלים נשגבים יגררו את ישראל לבחירות".

לאחר קבלת המנדט התחייב נתניהו לעשות כל שביכולתו כדי להקים ממשלה, וקרא למפלגות להפסיק להחרים שותפים פוטנציאליים. "אעשה כל מאמץ להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות והנשנות", הבטיח. "לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. כדי להקים אותה חייבים להפסיק עם חרמות ופסילות אישיות, אני רואה עצמי ראש ממשלה של כולם".

בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד הוא נשמע אופטימי ביחס לסיכוייו להרכיב קואליציה. "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית, המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה", אמר לחברי המפלגה.

עודה: לא נסכים לתמוך בממשלה בראשות בנט בשום מצב

בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר היום כי מפלגתו לא תתמוך בשום מקרה בממשלה בראשות בנט. בריאיון לרדיו נאס, בתשובה לשאלה אם הרשימה תהיה מוכנה לתמוך באופן ישיר או עקיף בממשלה שכזו, השיב עודה: "לא, בשום פנים ואופן. אנחנו לא רוצים להחליף את נתניהו כי לאבא שלו קוראים בנציון או כי לאשתו קוראים שרה ולבנו יאיר. אנחנו רוצים לשנות את מדיניות נתניהו".

"מישהו מחפש לשנות את מדיניות נתניהו בבנט? זה נשמע לך הגיוני? להחליף אותו באבי ההתנחלויות, אבי הגזענות, זה שאמר שהערבים לפני מדינת ישראל היו מטפסים על עצים כמו קופים, זה הגזען? בושה וחרפה. שאנחנו נחליף את נתניהו בבנט? זאת תכנית העבודה שלנו?", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully