וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יכנס מחר את ראשי גוש הימין-חרדים; פגישה עם בנט - ביום חמישי

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 21:41

אחרי קבלת המנדט מהנשיא, ראש הממשלה יחל בסבב פגישות עם שותפיו הפוטנציאליים להקמת ממשלה. תחילה ידון עם המפלגות שהמליצו עליו על האפשרויות העומדות בפניהם, ובהמשך יקיים פגישה שנייה בשבוע עם יו"ר ימינה, שמוקדם יותר איחל לו בהצלחה וטען כי רצון העם הוא ממשלת ימין

בווידאו: נתניהו לאחר קבלת המנדט: אסיים את מעגל הבחירות, כדי להקים ממשלה/צילום: ערוץ הכנסת

אחרי קבלת המנדט, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (רביעי) פגישה עם ראשי המפלגות בבלוק הימין-חרדים, כדי לדון איתם באפשרויות להקמת ממשלה. בהמשך, נתניהו צפוי להיפגש עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ביום חמישי בערב. זו הפגישה השנייה של השניים במסגרת המו"מ הקואליציוני, בהמשך לפגישה בת שלוש שעות שקיימו ביום שישי.

מוקדם יותר היום, התחייב נתניהו לעשות כל שביכולתו כדי להקים ממשלה, וקרא למפלגות להפסיק להחרים שותפים פוטנציאליים. "אעשה כל מאמץ להוציא את המדינה ממעגל הבחירות החוזרות והנשנות", הבטיח. "לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. כדי להקים אותה חייבים להפסיק עם חרמות ופסילות אישיות, אני רואה עצמי ראש ממשלה של כולם".

בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד הוא נשמע אופטימי ביחס לסיכוייו להרכיב קואליציה. "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית, המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה", אמר לחברי המפלגה.

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן |  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
סבב פגישות. נתניהו/ראובן קסטרו

הבוקר, הנשיא ראובן ריבלין הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהצהרה שמסר ריבלין בשידור ישיר מבית הנשיא הוא אמר כי ההכרעה שקיבל "אינה קלה ברמה המוסרית והערכית", וציין כי "אילו החוק היה נתון בידי, הייתי מעביר את ההחלטה בחזרה אל נציגי העם, אל כנסת ישראל".

בנט בירך את נתיהו על קבלת המנדט ואיחל לו בהצלחה, והמשיך להישאר עמום בנוגע לכוונותיו. עם זאת, הדגיש שיעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף, והדגיש כי יש לפעול להקמת ממשלה לאומית ימנית יציבה. "אנחנו נגיע עם רצון טוב על מנת להקים ממשלת ימין יציבה", אמר. "יש כאלה שבשם אידיאלים נשגבים יגררו את ישראל לבחירות".

נפתלי בנט, השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
איחל לנתניהו בהצלחה. בנט/ראובן קסטרו

בתום סבב ההמלצות שאירח אתמול ריבלין עם 13 הסיעות שנבחרו לכנסת ה-24, נתניהו זכה לרוב של 52 ממליצים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיבל את המלצתם של 45 ח"כים ושבעת חברי ימינה המליצו על היו"ר נפתלי בנט. תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"ם לא המליצו על אף אחד מהמועמדים.

לרשותו של נתניהו 28 ימים להרכבת ממשלה, עם אופציה להארכה של 14 ימים נוספים. אם הוא לא יצליח, הנשיא יקיים סבב התייעצויות נוסף שבסופו הוא יוכל להטיל את הרכבת הממשלה על מועמד אחר ל-28 ימים נוספים - או להחזיר את המנדט לכנסת ולהודיע ליו"ר הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully