וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: רצון העם הוא הקמת ממשלה לאומית ימנית, נעשה הכול כדי למנוע בחירות

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 15:36

יו"ר ימינה בירך את נתניהו על קבלת המנדט להרכבת הממשלה מהנשיא. "אנחנו נגיע עם רצון טוב על מנת להקים ממשלת ימין יציבה", אמר. בנט תקף במרומז את סמוטריץ' לאחר שהאחרון אמר כי הוא פועל לפירוק גוש הימין. "יש כאלה שבשם אידיאלים נשגבים יגררו את ישראל לבחירות"

הצטרפו למשדר וואלה! ו-103FM

LIVE

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (שלישי) כי יעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף, והדגיש כי יש לפעול להקמת ממשלה לאומית ימינית יציבה. זאת, זמן קצר לפני טקס השבעת הכנסת ה-24 שיתקיים ב-16:00 במשכן בירושלים. בהצהרה שמסר לאחר החלטתו של נשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו הוא בירך את ראש הממשלה ואיחל לו הצלחה.

בנט תקף במרומז את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לאחר שהאחרון אמר כי הוא פועל מאחורי הקלעים לסיכול של הקמת ממשלת ימין בהשתתפות תקווה חדשה. "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראה, והכל בשם אידיאלים נשגבים", אמר.

"לפני אלפיים שנה, בשם הצדק והאידיאלים - הלכו ושרפו את מאגרי המזון של עצמם, אחד של השני, בשלהי הבית השני. לא אידיאלים יש שם, אלא אמביציות", הוסיף. הוא המשיך ומתח ביקורת מרומזת על הניסיון להקים ממשלה בתמיכת רע"ם: "ויש אחרים שבצד השני, שסבורים שבשם הרצון הטוב שלנו לגלות אחריות, להביא ליציבות, להקים ממשלה, הם חושבים שאוותר על עמדותיי הלאומיות כדי להקים ממשלה שמהותה שמאל, שבראשה כביכול אעמוד. אלו ואלו טועים".

נפתלי בנט, השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור לבחירות". בנט, היום/ראובן קסטרו

בנט הדגיש בנאומו את סירובו להצעת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להקמת ממשלה שהוא יעמוד ראשון בראשותה. "אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו מול האופציה הריאלית המיידית, להיות ראש ממשלה, ולא זינקו עליה. לי לא היתה דילמה, לעולם לא אוותר על ערכיי, על ערכי ציונות ואחדות, למען שום תפקיד בעולם".

"אני מתחייב שבכל ממשלה שתקום, בלי קשר למי מקים אותה, אנחנו נוודא שהיא תדאג ותייצג את כל אזרחי מדינת ישראל. ובאותה נשימה, אנחנו נעשה הכל, הכל, נהפוך כל אבן, על מנת למנוע בחירות חמישיות, ולא נוותר על ערכינו ועל דרכינו", הוסיף.

ריבלין קיבל את ההכרעה לאחר שנתניהו זכה לרוב של 52 ממליצים בסבב ההתייעצויות שנערך אמש בבית הנשיא. זאת, בעוד יו"ר יש עתיד יאיר לפיד זכה ל-45 ממליצים ובנט עצמו ל-7 לאחר שמפלגתו המליצה עליו. תקווה חדשה, הרשימה המשותפת ורע"ם החליטו שלא להמליץ על אף מועמד.

השבעת הכנסת ה-24, אביגדור ליברמן, 6 באפריל 2021. דוברות הכנסת, דני שם טוב, אתר רשמי
"נתניהו מנסה לשחד חברי כנסת". ליברמן במשכן הכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת, דני שם טוב

לאחר הצהרת בנט, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ערך ישיבת סיעה, בה הוא המשיך במתקפה על ראש הממשלה. נתניהו "מנסה לשחד חברי כנסת מכל המפלגות כולל מישראל ביתנו. שליחים בכירים מטעם נתניהו פונים לח"כים ומציעים להם תפקידי שרים, תקציבים, שריון לשתי קדנציות וייצוג במוסדות הליכוד", אמר. "זה שוחד פר-אקסלנס. לא ייתכן שאחרי ארבעה סבבים, אנחנו מדברים על הסבב החמישי".

ליברמן ציין כי אם בנט יוכיח שיש לו יכולת להקים ממשלה אחרת, "נשקול בחיוב" להצטרף אליה.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, שגם נכחה במשכן, אמרה כי מפלגתה תניח היום את הצעות החוק של המפלגה לשוויון מגדרי, מניעת אלימות מינית, שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב ושמירה על שלטון החוק והדמוקרטיה. "אנחנו מניחות היום גם את הצעת החוק שתאסור על מועמד לנשיאות להיות עם כתב אישום ואת הגבלת כהונה לשתי קדנציות", הוסיפה.

חברי הכנסת ה-24 לקראת ההשבעה

המשכן נפתח עם כניסת ראשון חברי הכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)/אתר רשמי, דני שם טוב

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר לוואלה! כי ראש הממשלה לא יצליח להרכיב ממשלה ב-28 הימים הקרובים. "זאת ממשלה שגם ככה יהיה קשה לעשות אותה ויהיו מפלגות שמאל, מרכז וימיןו זה אומר שכולם יצטרכו להתפשר, לא רק אנחנו, גם מהימין. מי שירצה לבלוע הכול, את כל התפקידים, זה לא ילך, אנחנו לא נתמוך", אמר הורוביץ.

עוד הוא אמר כי מפלגות היום פתוחות היום לחיבורים כמו שלא היו מעולם אך הדבר אינו רלוונטי כיוון שהמנדט הוטל על נתניהו שעמו לא יישבו. הוא התייחס לנימוק שהוביל את ריבלין לקבל את ההחלטה להטיל על נתניהו את המנדט ואמר: "החוק לא קובע, החוק נותן שיקול דעת. הוא אמר בלב כבד ובסוף נתן, הייתי פועל אחרת".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר לוואלה! כי תוצאת הבחירות של מפלגתו מאכזבת. "היא מחייבת דיון מעמיק, חשבון נפש שהתחיל בשלוש המפלגות ברשימה המשותפת. עשינו טעויות. הפיצול פגע חד משמעית. אבל הציבור שגם מתח עלינו ביקורת על הרשימה המשותפת, על הריבים, על הוויכוחים - רצה בכל זאת לראות אותנו יחד. זה לא קרה, ולכן אחוז ההצבעה היה נמוך ביותר. הצביעו ברגל ונשארו בבית".

הכנסת ה-24 תושבע היום

חברי הכנסת ה-24 החלו להתייצב במשכן הכנסת בירושלים לקראת טקס השבעתם. הישיבה החגיגית תיערך במליאה, ובה 120 נבחרי הציבור, מתוכם 18 חברי כנסת חדשים, יצהירו אמונים בטקס חגיגי. זאת, שנה וחודש בלבד אחרי השבעת הכנסת ה-23, ובצל הפלונטר הפוליטי והחשש מסיבוב חמישי של בחירות.

טקס קבלת הפנים יחל בשעה 15:00, ובשעה 16:00 תכריז מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ את צמד המילים "כבוד הנשיא", קהל המוזמנים יקום על רגליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. נשיא המדינה ראובן ריבלין יפתח את הישיבה, יזמין את יו"ר הכנסת יריב לוין להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה.

לוין יקרא בפני חברי הכנסת את נוסח הצהרת האמונים, ואלה יקומו בזה אחר זה ויאמרו: מתחייב או מתחייבת אני. בסיום הישיבה ייערך צילום מסורתי נוסף: ראשי המפלגות, יחד עם ארבעת סמלי השלטון - יו"ר הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ונשיאת בית המשפט העליון - על הבמה בטרקלין שאגאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully